Recenze Steelrising – Woman of Steel

Steelrising_03

FAkcie francouzského developera Spiders v posledních letech výrazně vzrostly. Poté, co bylo na vedlejší koleji s řadou méně než hvězdných vydání, která nebyla příliš okázale dobře přijata, mělo studio v roce 2019 svůj dosud největší hit s klasickým RPG ve stylu BioWare. Chamtivost podzima zatímco jeho další hra je úplně jiná bestie, znovu ukazuje, že Spiders je vývojář na vzestupu. steelrise zaslouží vaši pozornost.

Zajímavý způsob, steelrise se vůbec nesnaží skrývat, jak silně je inspirován velmi konkrétním podžánrem her. Přenášeno krví konkrétně má zjevně velký vliv, ale v jádru steelrise je klasický Soulslike. Boj je náročný a vyžaduje, abyste věnovali pozornost pohybu a vzorům útoků nepřítele a zároveň uhýbali a rozdávali metodické útoky, stejně jako řídili měřič výdrže. Průzkum je podporován, s úrovněmi navrženými jako klikaté, labyrintové cesty, které se často protáčejí a vzájemně se spojují pomocí zkratek. Kontrolní body zvané Vestals lze nalézt a aktivovat na více místech a zde si můžete vylepšit své statistiky a zbraně a nakupovat nové předměty a vybavení pomocí zdrojů a měny zvané Anima Essence. Pokaždé, když zemřete, ztratíte veškerou anima esenci, kterou na sobě máte, pokud se nemůžete vrátit tam, kde jste zemřeli, a vyzvednout si ji, pokud předtím znovu nezemřete.

"Kdybys měl dát výtah pro Steelrise, nazvali byste to Přenášeno krví odehrávající se v alternativní historii Francouzské revoluce, kde monstrozity Eldritchů byly nahrazeny mechanickými bestiemi a automaty. Ano, je to tak zvláštní, jak to zní, a ano, je to tak jedinečné a osvěžující, jak to zní.“

Je to vzorec, který se stal velmi známým. Popularizoval FromSoftware s jeho duše titulů, tento subžánr byl v průběhu let vyzdvižen a používán s různými vylepšeními a modifikacemi velkým počtem her a steelrise velmi dobře spadá do této kategorie. Ale i když se na papíře může zdát, že postrádá originalitu, nikdy to nevypadá jako závada, která hru brzdí ze zásadních důvodů.

Prvním je, že i když postrádá inovativní herní mechanismy, prostředí hry a dýha, kterou obklopuje její známé prostředí, působí zcela jedinečným dojmem. Pokud byste měli udělat elevační hřiště k Steelrise, nazvali byste to Přenášeno krví odehrávající se v alternativní historii Francouzské revoluce, kde byly monstrozity Eldritch nahrazeny mechanickými bestiemi a automaty. Ano, je to tak zvláštní, jak to zní, a ano, je to tak jedinečné a osvěžující, jak to zní.

Hrajete za Aegise, automatového bodyguarda, který se zdá být jediným strojem, který zbyl v celé Paříži a který nepřijímá rozkazy od despotického Clockwork Kinga, který jako by v poslední době ztratil rozum a vládne městu krutým železným sevřením. I když jsem se ke skutečnému příběhu moc nevázal steelrise z větší části, od druhého, jsem byl sveden jeho horologickým prostředím a jeho podivně zkreslenou vizí francouzské revoluce. steelrise má mnohem otevřenější a přímější styl vyprávění, než mívá Soulslikes, a do této části jsem nemusel nutně příliš investovat – ale jen existovat od okamžiku k okamžiku v tomto světě a sledovat, jak moc hra dává život jeho jedinečné vizi. bylo mi potěšením.

jako přenášené krví Yharnam, Paříž je úplně opuštěná, kromě mechanických nepřátel, kteří vám stojí v cestě, ale na rozdíl od ponurého gotického hororového města FromSoftware, oceňování svět může být mnohem jasnější, mnohem bujnější, mnohem zelenější. Hra odvádí solidní práci při zobrazování přepychu některých částí města a venkovské estetiky jiných, takže i když je stále jasné, že hodně čerpá z jiných míst, vždy se snaží vytvořit vlastní estetiku. .

Další zásadní faktor, který pomáhá steelrise Většinu problémů, které by člověk mohl mít s jeho údajnou neoriginalitou, kompenzuje tím, že na rozdíl od řady Soulslikes, které na této frontě selhaly, akční RPG Spiders neklopýtá v implementaci nápadů, které si štědře půjčuje. Navíc má dostatek vlastních vychytávek a drobných inovací, které dodávají jeho hratelnosti zajímavou příchuť, zejména pokud jde o boj.

Steelrising_02

„Hra odvádí solidní práci při zobrazování přepychu některých částí města a venkovské estetiky jiných, takže i když je stále jasné, že silně čerpá z jiných míst, stále dokáže vytvořit estetiku, která je jeho vlastní. “

oceňování boj je velmi agresivní v tom smyslu, že i když budete jistě potrestáni za použití všech kanónů, aniž byste věnovali pozornost svým nepřátelům, stále vás vybízí k tomu, abyste byli co nejvíce vpřed. Je to dokonalá rovnováha mezi metodickým a agresivním chováním. V tom hrají roli mechaniky, jako jsou potácející se nepřátelé – podržte příval útoků na nepřítele a oni přejdou do rozloženého stavu a otevřou je kritickému útoku s vysokým poškozením. Stejně tak, zatímco oceňování Ekvivalent měřiče výdrže je samozřejmě něco, na co byste si měli dávat pozor, aktivní mechanik dobíjení vám umožní okamžitě doplnit měřidlo výdrže, což vám umožní pokračovat ve vašich návalech zběsilých útoků a uhýbání.

Stejně tak hra využívá své clockpunkové nastavení s neuvěřitelným efektem, pokud jde o návrhy nepřátel. Od hadů s meči pro zbraně chrlící oheň až po dvounohé nepřátele, kteří ovládají vše od mečů a kopí po cepy a kladiva. steelrise je stejně vynalézavé jako rozmanité. Každý typ nepřítele přichází s jedinečnými vzory útoků a pohybů, které přináší různé hrozby a způsoby, jak je zneužít, a vypořádat se s každým z nich je vždy nářez, zvláště když jsou stále propracovanější a obtížnější. Samotný Aegis je flexibilní a rychlý a přichází se sadou možností pohybu, které zahrnují skákání a uhýbání, což je zásadní pro použití v boji. Animace pro Aegis a pro všechny nepřátele steelrise jsou působivé a odvádějí skvělou práci při zachování mechanické estetiky hry.

Mezitím mohou Aegis také ovládat mnoho typů zbraní, včetně ventilovaných čepelí, které se mohou proměnit ve štít, dvojitých mečů, které šíří rychlé útoky, pomalých, ale silných halaparten, pušek na velké vzdálenosti, které způsobují elementární poškození a dalších. , přičemž každý typ zbraně má také několik jedinečných variant. Každý typ zbraně přichází s jiným herním stylem a jedinečným speciálním pohybem, což znamená, že bojové sporty mají překvapivou úroveň rozmanitosti. Co je ještě působivější, zvláště vezmeme-li v úvahu rozdíl v typech zbraní, je to, že téměř každá zbraň, kterou jsem vyzkoušel, se cítil skvěle.

Pokrok v steelrise je stejně poutavá. Jako automat může Aegis vyměňovat části svého těla a zlepšovat se několika způsoby. Můžete samozřejmě zvýšit různé statistiky pomocí Anima Essense, ale můžete také odemknout a upgradovat sloty pro mody, což vám umožní vybavit perky, které poskytují speciální výhody, jako jsou cooldowny a rychlejší výdrž. Zbraně samotné lze také upgradovat, přičemž v průběhu hry také získáváte různé nástroje, které lze použít k přístupu do dříve nepřístupných oblastí.

steelrise

„Od hadů s meči pro zbraně chrlící oheň až po dvounohé nepřátele, kteří ovládají vše od mečů a kopí po cepy a kladiva, steelrise je stejně vynalézavé jako rozmanité.“

Průzkum a návrh úrovní je další oblastí, kde steelrise zapůsobí, aniž by nutně výrazně překvapilo. Od zkratek a kontrolních bodů až po poměrně velké úrovně, které se točí kolem sebe, zde použitý vzorec je nyní velmi známý a není to ten, který steelrise příliš vybočuje. Občas je třeba něco vytknout důrazu na vertikalitu, ale z větší části, pokud jde o herní průzkum a filozofii designu, budete šlapat po známém, a přesto poutavém území. steelrise dodržuje pravidla poměrně přesně, ale dělá to pevnýma rukama.

Samozřejmě na rozdíl od her, které ji přímo inspirovaly, se nejedná o plnohodnotnou AAA produkci a oceňování nižší rozpočet se někdy projevuje. Pohyb, například, může být občas trochu neohrabaný, od způsobu, jakým se animace propojují, až po to, jak složité může být plošinovka (ačkoli by někdo mohl namítnout, že ta druhá je základem žánru). Hra má také tu a tam pár technických problémů. Jednou jsem se uprostřed boje zasekl v geometrii prostředí a dokázal jsem se osvobodit pouze tehdy, když mě nepřítel zasáhl masivním úderem způsobujícím poškození. Mezitím textové písmo na poznámkách, které najdete ve světě, téměř znemožňuje jejich čtení, i když alespoň můžete zamířit do nabídky a přečíst si je ve svém inventáři. To samozřejmě nejsou zásadní problémy, ale hře občas chybí lesk.

To však neznamená, že to není krásná hra. steelrise možná to není technický zázrak, ale i tak to vypadá skvěle. Obzvláště výtvarný design je třeba pochválit, a to nejen za představivost a rozmanitost nepřátelských návrhů (o kterých jsem mluvil dříve), ale také za způsob, jakým si představuje a přivádí zkroucenou verzi hry k životu. ruka. francouzské revoluce bojované stroji.

Další věc, že steelrise zaslouží si potlesk, nicméně za to, jak zvládá potíže. Ve výchozím nastavení a v jádru jde o poměrně obtížnou hru, jakou Soulslikes bývají. To znamená, že hra obsahuje také asistenční režim, který vám umožní upravit obtížnost zážitku mnoha způsoby v závislosti na tom, jak hrajete, což vám umožní zachovat si esenci anima po smrti, snížit poškození nebo zlepšit regeneraci vytrvalosti v různé míře. , přičemž tyto možnosti lze také kdykoli zpřístupnit, změnit nebo zcela zakázat. Debata o obtížnosti zuří kolem Soulslikes už dlouho a osobně si to myslím steelrise se velmi blíží. Na rozdíl od mnoha podobných je to hra, do které by se ti, kteří mají rádi Soulslikes, mohli snadno vstoupit, zatímco veteráni žánru mohou tyto možnosti úplně ignorovat a věnovat se své práci jako obvykle.

steelrise

"steelrise možná to není žádný technický zázrak, ale i tak to vypadá skvěle. Obzvláště výtvarný design je třeba pochválit, a to nejen za představivost a rozmanitost nepřátelských vzorů (o kterých jsem mluvil dříve), ale také za způsob, jakým si představuje a přivádí zkroucenou verzi hry k životu. ruka. francouzské revoluce bojované stroji."

steelrise je další solidní počin od Spiders. Francouzské studio se díky svému úsilí rozrostlo a vybudovalo si stabilní reputaci a je spravedlivé říci, že s jeho nejnovějším vydáním vývojář tuto vzestupnou trajektorii zachoval. Solidní soulslike, který působivě provádí základní principy svého žánru, steelrise je také hrou, která zaujme a zaujme svým jedinečným a bizarním světem. Ať žije skutečně revoluce.

Tato hra byla testována na konzole Xbox Series X.