Recenze: Subnautica: Sub Zero (Nintendo Switch)

Subnautica: Below Zero je pokračováním neuvěřitelného hitu Subnautica od Unknown Worlds z roku 2014. Below Zero navazuje na to, co bylo před tím, ne zcela znovu objevuje vzorec, ale rozšiřuje jej. Mělo to být jen rozšíření, ale jak šel čas a malé nápady se staly velkými, zrodilo se pokračování. Stejně jako originál se opět ocitáme na planetě 4546B. Nejsme však ve stejné části oceánské planety jako dříve. Toto místo je mnohem chladnější, odehrává se v arktičtějším místě.

Než začnete, musíte si vybrat obtížnost, kterou chcete hrát, stejně jako originál. Přežití je normální režim, který zajišťuje vyvážení hladu, žízně a kyslíku spolu s přidáním teploty. Svoboda nemá hlad ani žízeň. V Hardcoru máte jen jeden život, zatímco Creative deaktivuje všechny prvky přežití. Vybral jsem si Survival, protože dobře nejsem dost tvrdý a ukázalo se, že to byla výzva víc než dost. V tomto druhém díle Subnautica vysvětluje, proč je to jeden z měřítek pro vytváření náročné, ale obohacující herní smyčky v žánru přežití.

Jedním z největších a nejviditelnějších rozdílů mezi Under Zero a jeho předchůdcem je příběh. Původní byl jednoduchý útěk z planety, na kterou jste narazili. Když se to zjevně odehrálo, bylo třeba rozluštit spoustu záhad a tajemství, ale konečný cíl zůstal stejný: sestoupit z velkého mokrého balvanu. Below Zero se rozhodne pro osobnější a intimnější příběh. Hrajete Robina Ayoua, mladou ženu hledající její sestru prohlášenou za mrtvou. Ale jako každý obří podnik má Robin něco víc než jen příběh. Navíc jsou záhady originálu ještě více rozšířeny a vysvětleny, což vám dává spoustu informací k učení a prohloubení při výzkumu.

Subnautica: Below Zero s přímějším přístupem založeným na příběhu se necítí tak izolovaně jako originál. Částečně je to způsobeno tím, že teď má vyjádřený protagonista, ale také NPC, se kterými se po cestě setkáte. Je to stále obrovské a zastrašující, ale pocit samoty není nikdy tak strohý jako v originále. Hlasový projev je tak kvalitní, že to nepopírá zážitek. Obsazení odvádí opravdu dobrou práci při oživování postav a zajišťuje, aby narativní momenty ve hře proběhly podle plánu.

Spolu s vydáním výpravnější hry je jedním z dalších velkých rozdílů přidání většího množství půdy. Je opravdu zajímavé prozkoumat něco tak nového v tomto známém světě a je to neuvěřitelně dobře udělané. Úseky na pevnině mají nové nepřátele, o které se musíte starat, a také hoverbike Snowfox, který vám pomůže rychle se pohybovat. Zde také přichází ke slovu přidání teploty. Pokud trávíte příliš mnoho času nad vodou pod širým nebem, riskujete podchlazení a smrt. Je to velmi chytrý způsob, jak se ujistit, že se stále musíte starat o své přežití, i když se nemusíte starat o svůj kyslík. Jakkoli zajímavé bylo dát nohu dolů, trochu tomu chybí. Je to dobře udělané a dobře provedené, ale kouzlo Subnautica: Below Zero (a Subnautica před ní) je to, co svět cítí, když jste pod vodou. Zdá se to tak jedinečné pro cokoli, co můžete hrát, když nejste na Zemi. Naštěstí je pod mořem stále spousta průzkumů.

Jednou z drobných nevýhod Subnautica: Below Zero je, že občas bojuje na Nintendo Switch. Textury se neustále zdají být pozadu a framerate by někdy klesl tak nízko, že to vypadalo, že hraji stop -motion hru. Nijak to hru neznepříjemňuje, je to prostě zábava. Jsem si jistý, že může fungovat lépe na odolnějších konzolách, na kterých je vydán, ale schopnost růst nebo brousit na cestách má větší cenu než cena zářící textury.

Subnautica byl opravdu zážitek a Under Zero to podporuje. Všechno působí jako z jiného světa a rozvíjí ten pocit úcty, který originál přinesl tak dobře. Všechna nová stvoření jsou vítaným přírůstkem a pomáhají oživit planetu. Každý z nových biomů jen zvyšuje pocit, že se jedná o skutečný ekosystém a že jste jen malým návštěvním místem. O to vše se stará vzhled hry, ale především její zvuk. Neznámý svět naprosto ohromil park zvukovým designem této hry. Od každého šplouchnutí vody až po šepot něčeho, co číhá v dálce, je vše tak jasné a vytváří bohatou atmosféru, ve které je dobré existovat.

Subnautica: Below Zero je důstojným pokračováním, které hrdě nese název Subnautica. Přidání půdy nemusí zlepšit zážitek, ale vylepšení kvality života, nová tajemství k odhalení a nová gadgety k řemeslu z něj činí nezbytnou hru pro fanoušky originálu. Svět je hustý a objevy jsou na každém rohu. Především to, co tato hra dělá tak dobře, je, že je radost existovat. Nenechte se mýlit, někdy to může být děsivé; Několikrát jsem vyjel jako štěně a často jsem se obával, že mi dochází kyslík. Přesto je v plavání něco velmi zenového, když se podíváte na zajímavosti, které byste mohli najít. Pokud jste hráli Subnauticu, jste připraveni hodovat na Below Zero. Pokud ne, také si přijdete na své.