Recenze: Hitman: Blood Money – Retaliation (Nintendo Switch)

Britský vydavatel Feral Interactive nepřinesl na Switch mnoho her, ale ty, které nám dal, byly všechny solidní. Tento úspěch pokračuje s Hitman: Blood Money – Retaliation.

Odveta samozřejmě znamená, že jsme tuto hru již viděli; Původní Hitman: Blood Money vyšel na konzole a Windows v roce 2006. Je k dispozici pouze nyní na zařízení Nintendo, ale pokud máte rádi stealth akční hry, vyplatí se počkat.

Blood Money vyzvedne hlavního hrdinu seriálu, agenta 47, jak dělá svou zabijáckou věc. I když jste nikdy hru Hitmana nehráli, pravděpodobně tohoto chlapíka (a jeho výraznou holou hlavu) znáte z herních krabic nebo filmů.

Skutečná znalost jeho činů však není vyžadována; Blood Money se odehrává ve vesmíru Hitmana, ale není to tak komplikovaný vesmír, aby bylo možné pokračovat ve hře.

Šílené spiknutí zahrnuje CIA, prezidenta, tisk a tajné organizace, ale to vše slouží k tomu, aby se Agent 47 zařadil do jeho scénářů mnoha misí. Každý z nich mu dá cíl a je na hráči, aby vymyslel, jak ve svém poměrně rozsáhlém prostředí misi splnit. Stealth je odměňován, a tak v tom spočívá zábava, ale pokud chcete, určitě můžete zvýšit počet těl.

Abych neprozradil nějaké spoilery, zaměřím se na tutoriál jako příklad. Hra začíná zobrazením tragédie v zábavním parku, která si vyžádala životy několika desítek účastníků. Přestože stinný majitel parku nakonec zkrachuje, není potrestán za svou zjevnou nedbalost, což přiměje truchlícího otce, aby zavolal agenta 47, aby záležitost vyřešil.

Takže jste umístěni mimo opuštěný park a máte za úkol vplížit se a zavraždit majitele parku. Je to zábavné prostředí, i když není jasné, proč je tam tolik zločinců, aby toho chlapa chránili. Agent 47 začíná s o něco více než jen drátem zbraně, ale může (a bude) sbírat další předměty, jak jde. Aby nespustil poplach, musí odvrátit pozornost stráží mincí, odstranit zaměstnance, aby mu ukradl uniformu, propašovat zbraně před ostatními strážci atd.

Eliminované nepřátele je třeba zlikvidovat, ale hra vám obecně nabízí logické způsoby, jak vyhodit těla.

Agent 47 se nakonec probojuje k cíli a nikdy není nouze o cutscény, aby bylo sledování cesty a odměn zábavné.

Všechno je docela jasné, ale nikdy to není tak jednoduché. Trpělivost je klíčová, protože se vyplatí schovat se, dokud neuvidíte otvory a nenaplánujete si tu nejjasnější trasu. Zbraně jsou rychlé, ale přitahují pozornost. Zabíjení na blízko je čisté, ale je těžké je načasovat. Obvykle existuje zřejmá cesta, kterou se můžete vydat, ale to neznamená, že vy avoir udělat takhle.

I když vás odhalí, obvykle existuje několik způsobů, jak se z problémů dostat.

Reprisal verze Hitman: Blood Money zavádí některé úpravy kvality života, které to všechno usnadňují, pokud se je rozhodnete použít. Režim Instinct trochu zpomalí čas a zvýrazňuje zajímavé položky. Mini mapa vám umožní sledovat cíl, takže si můžete zapamatovat jeho pohyby a postavit se do správné pozice, abyste mohli zasáhnout (nebo se úplně vyhnout).

Existuje několik nastavení obtížnosti, které vám pomohou. Nejprve jsem nastavil hru na nejjednodušší režim, protože je to moje první hra na Hitmana za téměř deset let (a poprvé s gamepadem). Když jsem v jednu chvíli udělal chybu a zjistil jsem, že mě srazilo půl tuctu zavrčení – aniž bych zemřel – uvědomil jsem si, že nehraju správně. Vytvořte tuto hru aussi Easy popírá svůj samotný účel, takže vřele doporučuji hrát na obtížnost Normal nebo vyšší a spoléhat se na mapu a instinkty agenta 47, které vás povedou.

Důležité je také seznámit se s ovládáním. Jsou objemné. Výukový program odvede dobrou práci, když vás celým provede, ale stres ze zapamatování si, jak přepínat a používat zbraně nebo odhazovat předměty a těla, může misi rychle zničit. Dokonce i dostat se do správné polohy pro interakci s předměty, jako jsou váhy a tlačítka, může být bolestivé. Představuji si, že Hitman: Blood Money by bylo mnohem jednodušší hrát s kombinací myši a klávesnice.

Když se pustíte do této hry, je třeba zvážit několik dalších věcí. Celkově je to všude kolem. Je to verbálně vulgární a vizuálně násilné (zvláště ve srovnání s vaší typickou verzí pro Nintendo), takže to rozhodně není ten typ, který by se rozpálil, když jsou kolem děti. Na druhou stranu je to často docela vtipné, jako když si Agent 47 obléká různé kostýmy, aby splnil své poslání.

Navíc, i když je grafika vzhledem ke stáří hry slušná, ano avoir letitý. Totéž platí pro nepřátelskou AI a umístění kamery. Hitman: Blood Money – Odveta vám bude někdy připadat stará, ale nikdy ne tak, aby vás znepokojila. To je důležité, protože hra vás má zapojit do několika herních postupů. Příběh vás posouvá kupředu, takže je nejlepší znovu hrát úrovně pro větší efektivitu během druhého plného hraní. Nebo třetí.

Hitman: Blood Money – Retaliation je násilný, absolutně, a to v dnešní době stojí za pozornost. Ale je to prezentováno tak daleko mimo realitu, že je těžké brát něco vážně. A vzhledem k nedostatku stealth akčních her dostupných pro Switch je to rozhodně hra, která stojí za zvážení pro fanoušky tohoto žánru, i když ji již hráli.