Recenze: Black Legend (Nintendo Switch)

Středověké prostředí Black Legend není skvělým místem k životu. Na rozdíl od většiny tahových RGP, které jsem v poslední době hrál - zejména na Switchi - není mnoho barev. S oblékáním nejsou žádné honosné outfity. Neexistují žádní melodramatičtí teenageři. Warcave vytvořil bezútěšný svět a omezil vás na něj po celou dobu hry.

Zda je to pozitivní nebo negativní, záleží na vás. Osobně chci svět, do kterého se mohu připojit, a dokázal jsem to s městem Grant. Zdá se, že se zde stalo, že alchymista jménem Mefisto zahalil město do husté věčné mlhy. Vaším úkolem jako žoldáka je vyhledat Mefista a skoncovat s tím. Problém je, že jeho vyznavači kultu dávají přednost tomu, aby vám nevadilo jejich vlastní podnikání.

Vydáte se tedy do města s výukovým programem „Hodně štěstí, pravděpodobně budete po ránu mrtví“ a poté budete osvobozeni mezi Grantovými zdmi. Kampaň samozřejmě existuje, ale vše je rozloženo jinak, než byste čekali od tahového RPG. Místo tradiční expozice, po níž následuje nastavení následované novou bitevní mřížkou, můžete svou postavu přesouvat městem z pohledu třetí osoby.

V uličkách uvidíte nepřátele a to, zda se je pokusíte zaujmout nebo předběhnout, je často na vás. Tento přístup odvede fantastickou práci a ponoří vás do tohoto nádherně strašidelného města.

Problém však je, že toto nádherně strašidelné město je vše, co uvidíte. Neexistují žádná další místa k návštěvě, takže scenérie se nikdy nemění. To znamená, že za občasnou pomlčku hnědých získáte tunu šedých a jste tam. Opět skvělé pro soudržnost, ale ne skvělé, pokud jste zvyklí na občasnou změnu tempa.

Naštěstí vám boj přináší něco nového, s čím si můžete hrát. Většina strategických RGP vyžaduje, abyste si přizpůsobili dovednosti, zbraně a brnění, abyste optimalizovali svoji párty, a ta zde existuje. K dispozici je 15 tříd, z nichž všechny vám umožňují používat různé zbraně. Získání nové zbraně znamená, že nyní máte přístup do tříd, které ji používají, takže je snadné přizpůsobit si párty podle svých představ.

Abyste však byli v boji efektivní, musíte zvládnout také alchymický systém založený na humoru. Zde využijete elementární dovednosti, které vašim nepřátelům připoutají „nestability“. Můžete je zkombinovat a poté použít k rozpoutání útoků katalyzátoru na zničující poškození. To vám poskytne úžasnou vrstvu bojové strategie, která přesahuje typický výběr a umístění zbraní. To je zvláště důležité v bitvách bossů ve hře, které jsou docela obtížné i při nejjednodušším nastavení ve hře. Je to vlastně trochu jako systém lámání koule používaný v Xenoblade Chronicles 2 a porážka tvrdých bossů může být stejně obohacující.

Obtížnost však není skutečným problémem Black Legend; tempo je. Boj vyžaduje, abyste vybrali a vybavili své bojovníky a poté je umístili na bojovou mřížku. Počáteční umístění je velmi důležité, protože budete chtít zajistit, aby se postavy dokázaly bránit sobě i sobě navzájem a zároveň mohly spouštět útoky.

Na řízení záleží, stejně jako na výšce. Můžete skákat například na boxy, abyste dosáhli výšek během útoku nebo se vyhnuli nepříteli, ale přesun trvá déle. Možnosti pohybu / útoku jsou v každém tahu omezené a je třeba zvážit, jak otevřený k útoku budete po skončení tahu.

Je tedy hodně co zvažovat a vizuální podněty nejsou příliš užitečné. Vybrat si postavu a zjistit, kam jít, je překvapivě únavné, jako by to bylo určeno pro klávesnici, ne pro Joy-Con. Nepomůže, že uživatelské rozhraní hry spoléhá na systém ikon, který je podivně obtížné pochopit. Musel jsem sepsat cheat sheet, abych měl přehled o různých třídách a schopnostech, a vždy jsem na to ve hře odkazoval hluboko. To, že jsem to udělal, již zpomalilo docela pomalý a velmi se opakující systém.

Když to zkombinujete se spoustou úkolů tam a zpět, hra ve skutečnosti nikdy nenabere na síle. Je zábavné najít příležitostnou zkratku městem a vedlejší úkoly vám během cesty něco splní, ale i tak jste často nuceni bojovat, když se opravdu chcete rychle dostat přes bod A. V bodě B.

Někdy dlouhá doba načítání věci ještě více zpomalí.

Nepomáhá, že tu jsou ještě nějaké podivné problémy se zvukem a grafikou, které hru trápí ještě více. Miloval jsem použití světelných, stínových a texturních efektů Black Legend, aby Grant ožil., Ale město stále vypadá prázdné a nadbytečné. Je to realistické, to ano, ale hraji takové hry, abych unikl realitě.

To neznamená, že by se hráči SRPG měli Black Legend vyhýbat. Příběh je dobrý a rozhodně je dostatečně jedinečný, aby vyčníval z podobných her, které jste možná hráli. Pravděpodobně budete mít své herní sezení kratší než obvykle, ale právě toho můžete nakonec dosáhnout. Nebojte se používat jednoduché nastavení. Pokud jste příliš frustrovaní, můžete to nadobro vzdát.