RECENZE / Abtos Covert (PC)

Nemohu říci, že jsem se cítil velmi vítán, když jsem začal svou první noc na odlehlé vojenské základně, skryté uprostřed ničeho, s ničím jiným než se stromy a neznámými zvuky lesů. Svět Tajné abs měl být mým novým domovem, takže jsem byl připraven převzít roli vojáka, střežit mé nové území a čekat na to, co se skrývá ve stínech.

Dans Tajné abs, psychologická hororová hra pro jednoho hráče, rychlé myšlení, trpělivost a hodně kontrolovaného dýchání (alespoň na mé straně) vás udrží naživu a budete schopni odrazit entity čekající na útok. Nejhorší na tomto titulu je panika. To se však mnohem snáze řekne, než udělá, a když si začnete všimnout, že klid a vyrovnanost je jen fasádou pro skrytá, děsivá stvoření, která čekají za zdmi, může rychle propuknout panika. Naštěstí mi krátký tutoriál pomohl zorientovat se, pochopit, jak zabezpečit základnu, a použít řadu nástrojů ke strategii před první nocí ve službě. I když jsem byl během noci připraven, rychle jsem si to uvědomil Tajné abs je plná překvapení.

S pohledem z pohledu první osoby mě tato hra okamžitě ponořila do strašidelné atmosféry a byl jsem překvapen množstvím detailů obsažených v každé místnosti, od knoflíků a tlačítek na rádiu až po náhodné trosky povalující se před základnou. Existuje pocit opuštěnosti, díky kterému se cítíte úplně sami, dokud nezačnete mít ten nepříjemný pocit, že vás něco ve tmě sleduje.

Hra je velmi jednoduchá, ale pohyby kamery jsou někdy trochu trhané. Zasekl jsem se na dobrých 30 sekund v jednu chvíli při pokusu zavřít dveře a nic mě neštve nebo děsí víc, než když se snažím udělat jednoduchý úkol, který by neměl zahrnovat žádné speciální dovednosti. Naštěstí šlo o menší problém, který nezabránil ničemu zásadnímu. Tajné abs Není to jen o obraně. Ve hře je spousta dynamických částí se sledovacím zařízením, které monitoruje každou z místností a zároveň hledá stopy, které pomohou rozluštit záhadu této podivné základny.

Kromě vodítek je rádiová zpětná vazba, kterou obdržíte, také nesmírně důležitá pro pochopení toho, jak chránit základnu a připravit se na boj s nepřáteli, kteří se každou noc přibližují. Každý nepřítel je jiný a má různé způsoby útoku, které se stávají stále obtížnějšími, jak se pohybujete z jedné noci na druhou. Dokonce i zvuky kolem mě se staly ukazatelem toho, co jsem očekával, a nebezpečí, kterým jsem se chystal čelit. Mít hlasitost na rozumné úrovni bylo proto pro mé přežití klíčové. Nemůžu říct, že bych chtěl poslouchat všechny ty divné zvuky, ale určitě to hře přidává na realističnosti. První noc jsem si nevšímal zvuků a skončilo to tak, že jsem byl zavražděn během dvou minut, ale bylo to dobrá zkušenost s učením a připravila mě na další čtyři noci.

Aniž byste toho příliš prozradili, světla mohou při přiblížení určitých entit blikat, takže je dobré zaměřit se i na ty nejmenší detaily. Možná jeden z nejvíce znepokojujících aspektů Tajné abs sleduje hladinu energie. Jakkoli je lákavé zabezpečit všechny prostory, všechna světla rozsvícená a všechny dveře zavřené, je to nejlepší způsob, jak se odsoudit k smrti, protože to rychle spotřebuje vaši energetickou rezervu. Strategie je váš nejlepší přítel pro přežití, ale také trocha štěstí a rychlé myšlení, i když to znamená schovat se ve skříňce, aby vás nepřítel nemohl najít.

Pokud jste fanouškem strategických hororových her, jako je Pět nocí s Freddym nebo tajemné dobrodružné hry jako Požární hlídkato najdeš Tajné abs trochu mísí oba žánry. Není to příliš děsivé a je to dost intrik, abyste chtěli přežít každou z nocí a naplánovat si svůj další krok. Najdete ji ve službě Steam, která je k dispozici pro Windows. Co může být zábavnější než přivítat paranormální jevy a stát se další obětí?

Tajné abs

• hratelnost 8,5/10

• Děj/Spis 8/10

• Design / Vizuály 10/10

8,8/10

Shrnutí

Plusy + Hyperrealistická fantasy grafika, která vás vtáhne do příběhu + Snadno naučitelná mechanika, ale náročné scénáře, které se každou noc stanou napínavějšími + Jedinečná sada monitorovacích nástrojů a úrovní, které vás udrží v záběru a zajistí opakovatelnost Nevýhody + Některé drobné herní chyby a problémy s fotoaparátem