Recenze „Incredible Mandy“ – Minimalistická logická adventura s několika problémy

Úžasná Mandy (2,99 $) je dobrodružstvím prostřednictvím snů při hledání ztracených vzpomínek, zapomenutých lidí a kdysi cenných zážitků. Jedná se o plošinovku z pohledu třetí osoby s trochou boje a spoustou ekologických hádanek zasazených do polootevřeného světa, posetého sběratelskými předměty, které dotvářejí příběh. Každopádně to vypadá opravdu, opravdu zajímavě.

Jako fanoušek plošinovek, hlavolamů a her s minimalistickým uměním mě okamžitě vzbudil zájem. Zajímavý příběh? Velké umění? Solidní design na úrovni? Suma sumárum, tohle je recept na absolutní úspěch a naprosto souhlasím. Bohužel mé nadšení rychle opadlo už po malém hraní, protože jsem rychle zjistil, že spousta věcí není tak, jak jsem očekával.

Než budeme mluvit o tom, co mohlo být lepší, podívejme se, co Úžasná Mandy dělá dobře: Level design. Úrovně jsou navrženy tak, aby zapůsobily úžasnými výhledy na vzdálená místa, hádankami k vyřešení a hádankami, které jste již vyřešili. Samotné hádanky vyžadují zapojit se do prostředí, pohybovat pákami a předměty tímto způsobem a lézt na ně přes římsy a propasti. Je to něco, co se už dělalo dříve, ale to neznamená, že je to tady méně příjemné.

Obecně platí, že logické hry jsou docela odpočinkové a toto není výjimkou. To znamená, že to může být občas trochu frustrující s několika segmenty citlivými na čas. Souboje s bossy jsou toho velkou součástí, i když ve skutečnosti netrestají hráče kromě trochu ztraceného zdraví za to, že jsou příliš pomalí nebo jim trvá příliš dlouho, než je vyřeší, a i když jsou docela velkorysé. Celkově mezi klavírem v pozadí, téměř neustálým hledáním sbírání předmětů zdraví a příběhů a spoustou příležitostí sedět a přemýšlet nad hádankami, drtivá většina Úžasná Mandy je velmi neformální hra.

Když už mluvíme o historii, způsob, jakým je dodáván, je docela zajímavý. Na konci každého snu dostanou hráči krátký komiks (možná maximálně pět nebo šest panelů), který osvětlí den, událost nebo možná jen sentiment nebo krátkou výměnu názorů mezi hráčskou postavou (bratrem) a jeho sestrou. . . Další komiksy lze nalézt v truhlách rozmístěných po úrovních a přidávají malé detaily, které by jinak chyběly. Osobně se mi to líbí, i když mě rozčiluje, že vlastně neexistuje způsob, jak sledovat, co jste v dané oblasti nasbírali a jestli je toho víc, co jste nenašli. Má smysl držet skryté cíle skryté, ale to neznamená, že hledání za rohem po něčem, co může nebo nemusí být o nic méně únavné.

I když je základní hra docela dobrá, neznamená to, že neexistují věci, které by mohly být udělány lépe. Pozoruhodné je, že ovládání je trochu pomalé (zejména s ovladačem), boj působí téměř jako dodatečný nápad a vizuály jsou... holé a špatně optimalizované, přinejmenším. I když žádná z těchto věcí sama o sobě nenaruší zážitek, činí jej méně příjemným. Sečteno a podtrženo, procházet určitými částmi hry je někdy vyloženě únavné.

Dotykové ovládání funguje tak dobře, jak byste očekávali od virtuálního joysticku a tlačítek, ale citlivost fotoaparátu je trochu vysoká, zvláště při míření přídě. Proč jsem to prostě nezměnil, ptáš se? Skvělá otázka! I když je v nastavení posuvník citlivosti, zdá se, že je univerzální a určuje jak citlivost míření, tak citlivost fotoaparátu. I když je to otravné, dá se to snést dotykovým ovládáním využívajícím drtivou preferenci velmi agresivního Aim Assistant pro umístěné meče (to je dobrá věc). Pokud používáte ovladač, je to trochu větší problém. Vidíte, problémy s kamerou se týkají také ovladačů, ale také neexistuje žádná specifická citlivost ovladače ... což znamená, že pokud musíte použít vysokou citlivost s ovladačem a nízkou citlivost s dotykovou obrazovkou, budete je muset každý změnit ručně časová výměna vstupů.

Boj je na druhou stranu o něco diskutabilnější. Pokud vím, jediný okamžik, kdy se objeví, je během soubojů s bossy na konci každého snu. Také to není nijak zvlášť uspokojivý boj, spíše se zdá, že jde o mix puzzle mechaniky a hack & slash hry zaměřené na fáze bossů. I když to zní zajímavě, mohlo by to být stejně zajímavé (nebo možná ještě víc) bez boje tím, že by se každé setkání s bossem proměnilo ve skutečnou hádanku, která vyžaduje manipulaci s kameny, lávou nebo jinými environmentálními efekty, aby bylo možné překonat. Jak to však stojí, navrhovatel Úžasná Mandy akční dobrodružná hra podobná volání Vykradač hrobů nebo nezmapovaný hra a logická hra: Není úplně špatná, ale rozhodně zavádějící.

Vizuálně, Úžasná Mandy je krásný. Dokonce bych zašel tak daleko, že bych řekl, že někdy ano très krásný. To znamená, že má jednu obrovskou a do očí bijící slabinu: detail. Je tam příliš málo i příliš mnoho detailů. Po většinu hry jsou prostředí holá, bez drobných ozdob, které by skutečně vynikly a učinily hru kompletní, malých doplňků, které dodávají charakter i těm nejzákladnějším funkcím. Zejména postava hráče nemá obličej. I když mám podezření, že to byl úmyslný pohyb, ve srovnání s jejím prokresleným oblečením vyčnívá docela ostře. Na druhé straně škály se hra zpomaluje při plazení v některých bojích s vyššími částicovými efekty nebo při některých obzvláště těžkých hádankách. Je to velmi šokující v jinak máslově hladké hře a není to něco, co bych očekával, že najdu na svém iPadu Pro.

Nakonec, Úžasná Mandy je daleko od hry, kterou jsem si myslel, že bude. Navzdory tomu a navzdory ovládání, soubojům, příliš bolestivým částicovým efektům a obnaženému prostředí je to zábavná hra. I když celkový zážitek nebyl takový, jaký by mohl být, vždy mě bavilo běhat po rozmanité krajině, řešit hádanky a užívat si spoustu pohledů. I když bych to těžko doporučoval, pokud máte rádi dobrodružství, hádanky a navíc jste vyčerpali své nevyřízené věci, stojí to za to.

???? Líbí se vám tento článek?

Jsme pyšní na to, že místo návnady na klikání založené na SEO, která pomalu ovládá internet, dodáváme dlouhé a kvalitní články, jako je tento. Články jako tyto bohužel jen zřídka generují provoz (a tím i příjmy z reklam) pro listicles, cheat guides a další haraburdí.

Pomozte nám, prosím, pokračovat ve vytváření podobného obsahu tím, že budete podporovat TouchArcade na Patreonu, nakupovat na Amazonu tím, že nejprve navštívíte toucharcade.com/amazon a/nebo budete přispívat jednorázově přes PayPal.