Recenze Like a Dragon: Ishin – Vynikající RPG, které naplňuje fantazii samurajů

Míjím Ryo, abych se dostal do nevěstince Gion a bojuji s Rock Paper Scissors na nejtěžší obtížnost. Je to těžký boj, ale vyhraju nad hraniční prostitutkou a nechám ji zmatenou, když procházím dveřmi a vracím se na ulici. O 30 sekund později vystřelím tři kulky do násilníkovy hrudi, jen aby se jeho přítel přidal k mé místní policii. Jako drak: Ishin je výjimečně zábavný.

To nemusí být pro fanoušky série Yakuza, dlouhotrvající velmoci, která vrhla hráče do Kamurocho s mnoha hrami stejně velkorysými s akcí od zdi ke zdi, jako jsou skutečně poutavé vyprávění a pořádnou lžící šílenství, žádným šokem. . S radostí jsem po více než 80 hodinách herních bojů, vyklízení a rybaření zjistil, že tyto historické horské dráhy z 19. století nepostrádají kousnutí jejich moderních bratří.

To jsou jen některé ze směšných miniher, které můžete hrát ve hře Like a Dragon: Ishin.

Pojďme to rozebrat pro ty z vás, kteří franšízu Like a Dragon neznají. Je to akční hra z pohledu třetí osoby se silným důrazem na hluboké příběhy řízené postavami s často politickými zvraty. To staví sérii do poněkud jedinečné pozice mezi svými vrstevníky: jednu sekundu provádíte explozivně násilné dokončovací pohyby a další se učíte důležitosti prázdné půdy. Like a Dragon: Ishin bere tuto časem prověřenou strukturu a umísťuje ji do zcela jiného prostředí: Kyo z XNUMX. století.

Zpočátku jsem se obával, že hra ztratí nějakou tu razanci, nějakou tu šílenost dílčího příběhu nebo intriku hlavní zápletky. Byl jsem hloupý. Like a Dragon: Ishin brilantně obnovuje veškerou přitažlivost svých protějšků. Namísto toho, aby se díval na současné výstřednosti a problémy, Like a Dragon: Ishin hraje mnoho svých menších dílčích zápletek a témat s nervózním přístupem. Někdy to může být záměrně vtipné s tvrdými otázkami typu "Jsem zvědavý, jestli se parfém uchytí." Nutí vás to věnovat zvýšenou pozornost, ale díky praktickému tlačítku slovníčku a rekapitulaci kapitol je snadné sledovat, co se děje v průběhu hry.

Pokud má být tato hra ironická, neudrží se.

Někomu bude chybět Kamurocho, ale Kyo je okouzlující město, které se zdá rušné a plné života. Vývojáři jsou experti na vytváření autentických center, kterými se v tomto bodě pohybovat – konverzace se dějí všude kolem vás. Lidé vám mávají, pokud se poblíž stane shakedown, a obchodníci se po ulicích potulují se svými akciemi na zádech. V noci se opilci budou potácet ulicemi. Všechny tyto prvky společně oživují hru způsobem, který považuji za zásadní.

Když to Like a Dragon: Ishin chce brát vážně, nemá problém to udělat. Příkladem, který mě napadl, je debata o otevřenosti světu. Pozadí britských černých lodí, které nutí Japonsko otevřít své hranice, je po celou dobu hry konstantní, což je přirozené, když je hra nastavena. S tímto historickým kontextem se vaše postava rychle vypořádá s těmito tématy s vážností, kterou si zaslouží.

Ve skutečnosti to byl narativní aspekt Like a Dragon: Ishin, který mě opravdu zaujal. Je to děsivá hra, kterou je třeba znovu sledovat, protože jsem hloupě začínal novou kapitolu ve 23 hodin a zjistil jsem, že si užívám to, co se děje, až do čtyř hodin ráno, kdy jsem musel skončit. Ve hře s tolika zábavnými vedlejšími aktivitami (se speciálními pokřiky do taneční a herny, u kterých jsem ztrácel hodiny) to hodně vypovídá o tom, že jsem se cítil rozpolcený mezi zábavou s věcmi navíc na boku nebo náklaďákem. hlavní zápletka.

Snímek obrazovky z minihry z Like a Dragon: Ishin

Chce to hodně, abych se držel dál od skvělé zábavy, jako jsou minihry na vaření.

Ale pokud chcete strávit nějaký čas daleko od všech dramat, nepřeháním, když říkám, že můžete doslova vyhodit mnoho hodin ve veškerém dodatečném obsahu. V Kyo se můžete opravdu ztratit, udeřit kredity dlouho předtím, než to všechno uvidíte, a všechno to sebrat. Některé z nejlepších dílčích příběhů, které jsem zažil, byly v pohře, kde se svět stává vaší ústřicí. Podařilo se mi zaplatit pouze za svůj dům, dal jsem vážnou šanci kuřecím závodům a po 50 hodinách jsem se pokusil přijít na Mahjong. Tato hra je plná věcí, které můžete dělat.

Chci udělat zvláštní poznámku o odesílání misí a sbírání karet vojáků, což je obrovský nový přírůstek do Like a Dragon: Ishin. V polovině příběhu se ocitnete ve velení svému vlastnímu týmu, který můžete vzít do samostatné sady mini-dungeonů plných nepřátel. Ukázalo se, že je to trochu obtížné, ale vzhledem k tomu, že hra má stejně tvrdé souboje, jaké svět očekával od série Yakuza, nebyla to špatná zkušenost.

Pokud jde o sbírání nových vojáků, můžete je vydělávat náhodnými setkáními v ulicích, sledováním misí a dokonce můžete nalít peníze do otevírání balíčků ve stylu gacha. Utratil jsem stovky Ryo za legendární karty, abych skončil s duplikáty. Se 400 unikátními kartami ke sbírání opravdu nechápu, proč tam ty duplikáty vůbec jsou. Je to hra pro jednoho hráče, dejte finalistům olivovou ratolest. Toto je moje nejnaléhavější stížnost na Like a Dragon: Ishin by měl říct hodně o celkové kvalitě současnosti.

Screenshot z boje v Like a Dragon: Ishin

Jakmile získáte tým, který vám bude vyhovovat, budete létat přes náročné mise.

Jak již bylo řečeno, setkal jsem se také s několika chybami a frustrací. Nic moc zásadního, ale kazy na pěkném dřevorytu. Sem tam několik pádů po dlouhou dobu hraní, dočasné zamrznutí a neobjevení menu, zejména v kováři. Jakmile se pokerová minihra vizuálně rozbila, jako by se mi samotná hra snažila zabránit v opětovném přihlášení k mému účtu pokerstars. Ty byly naštěstí vzácné, ale mějte je při hraní na paměti a povolte automatické ukládání pro záchrannou síť.

Like a Dragon: Ishin in My Eyes získává nejvyšší skóre, které mu dávám. Tato hra je ta nejzábavnější, jakou jsem se hrou pro jednoho hráče za poslední roky zažil, a když jsem dostal kontrolní kód ve stejný den jako Hi-Fi Rush, cítil jsem se rozmazlený, neuvěřitelně unavený a neuvěřitelně šťastný. Stojí to za váš čas a peníze.

Jako drak: Ishin bude spuštěna 21. února 2023 na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One a Xbox Series X|S. Tato recenze je pro PlayStation 5 verzi hry.