Recenze seriálu Klonoa Phantasy Reverie – skvělý remaster

Flet klasických plošinovek z poloviny 90. let má ve svých rukou další oživení Série Klonoa Phantasy Reverie nemusí přitahovat tak velké publikum jako Crash, Sonic nebo Mario, ale stejně tak nadšení svých fanoušků. Zde vidíme dvě původní hry, Brána Klonoa ve Fantomile z éry PlayStation One a Plachtění Lunateou z Klonoa 2 systému PlayStation 2. Jedná se o dvě skvělé hry, na které si ti, kteří je hráli, rádi pamatují, ale v dnešní době možná zjistíte, že vysoké ceny her jsou tak trochu překážkou vstupu. Ale nebojte se, protože Bandai Namco má v této kolekci vylepšený remaster obou her dohromady.

Pro ty, kteří zmeškali tyto dvě nádherně útulné hry, Klonovat začala jako okouzlující 2.5D hra, která, přestože je téměř výhradně zaměřena na japonské publikum, si na Západě stále udržuje solidní přízeň. Nikdy se nepřiblížil k největším maskotům 90. let, které každý zná, ale také nebyl úplně neznámý. Pokračování originálu z roku 1997 by se na PS2 vydalo o několik let později s většími úrovněmi, plnohodnotným 3D designem a větší rozmanitostí hry, ale zůstalo věrné 2D stylu hry. V obou hrách provedete Klonoa 3-rozměrnými úrovněmi na 2D rovině s jedinečnou (v té době) schopností chytit nepřátele a házet je po sobě, důležité předměty nebo je použít ke skoku dvakrát a dosáhnout vyšších oblastí nebo uzavřít velké mezery. To vše při interakci s kriminálně milými postavami a energické hudbě, aby vás udržela v chodu.

„To je pravděpodobně nejsilnější kvalita obou her; jsou opravdu dobří v tom, aby nechali postavy, úrovně a hudbu působit svou magii.“

Úrovně mají často alternativní cesty a skryté předměty, takže se doporučuje určité prozkoumání a znovuhratelnost. Nepřátelé vás jen zřídka pronásledují, ale spíše sledují jejich zadní cesty, takže jde spíše o to najít, kde stojíte, abyste je chytili nebo se jim jen vyhnout, než s nimi bojovat. Z tohoto důvodu je obtížnost v obou hrách obecně hračkou, ale mají těžké časy, protože různé uspořádání nepřátel, plošin, zamčených dveří a předmětů, na které je třeba nepřátele házet, poskytuje dostatek rozmanitosti pro relativně malé hry. . některé prvky, které je tvoří. Jako každá správná plošinovka, zábavní bossové a kreativní level design – díky kterému občas děláte věci, jako je klouzání vzduchem nebo řícení se po skluzavce – udržují věci v pohybu.

To je pravděpodobně nejsilnější kvalita obou her; jsou opravdu dobří v tom, aby nechali postavy, úrovně a hudbu působit jejich kouzlo. Je také důležité poznamenat, že i když je jasně inspirován impozantnějšími zařízeními, jako je Sonique et Yoshi které tomu předcházely, se k tomu opravdu nedostanete Klonovat otestujte své dovednosti stejně jako vy, abyste si odpočinuli a užili si povzbuzující úrovně a roztomilé postavy. Mezi osobností obou her, rozmanitostí a tempem scén a vynikající prezentací vizuálního a zvukového zpracování je těžké se do těchto her nezamilovat, zvláště pokud jste dlouholetým fanouškem žánru.

Jako remastery patří tyto dvě hry do dvou velmi odlišných epoch, a proto mají zcela odlišné úrovně úsilí je postavit na stejnou úroveň. Klonoa 2 na PS2 stále vypadá skvěle ve všech směrech, takže zde vidíte konzervativnější přepracování, které se zdá být převážně zaměřeno na výkon a díky němuž vše vypadá ostřeji a jasnější. Fantomilní brána také to dělá, ale kromě toho, že všechny předrenderované 2D skřítky postav byly nahrazeny 3D modely, jako je Klonoa 2 má. Je to v podstatě verze pro Wii, ale s ještě novější vrstvou laku, což je podle mě zlepšení oproti této.

"Jako remastery patří tyto dvě hry do dvou velmi odlišných epoch, a proto mají zcela odlišné úrovně úsilí, aby byly na stejné úrovni."

Úrovně byly většinou přemapovány pomocí moderních textur, které jistě budou v dohledné budoucnosti vypadat skvěle se spoustou pohybu a osobnosti v pozadí, což každé scéně dodá bohatý a příjemný vzhled. Novější hráči tento přístup téměř jistě ocení, ale mám podezření, že někteří fanoušci originálů by mohli preferovat mírně tmavší barvy úrovní těchto her, protože se zdá, že pomáhají prominentním postavám, aby se v těchto verzích objevily trochu více. Také mám pocit, že se v překladu původní hry v remasteru něco ztratilo, protože pouštějí skřítky a předělávají předrenderované cutscény.

Z tohoto důvodu bych rád viděl alespoň původní verzi Fantomilní brána hratelné zde pro zachování nebo dokonce jen ze zvědavosti, když nic jiného. Remastery vypadají skvěle ve všech směrech, ale v některých ohledech mají jinou atmosféru. To znamená, že je těžké argumentovat zvýšením výkonu, které oběma hrám zabere až 60 snímků a dokonce 4k na hardwaru současné generace. Časy načítání jsou také poměrně rychlé, jak mají být. Existují zprávy, že verze Switch se snaží udržet svou cílovou snímkovou frekvenci, ale přinejmenším na PS5 se tyto dvě hry nepochybně nikdy nehrály lépe, to je jisté.

Herních přídavků je málo, ale zahrnují nové možnosti obtížnosti, aby byly hry ještě snazší, a režim podpory pro dva hráče, který se v podstatě scvrkává na druhého hráče schopného poskytnout vám masivní skok na příkaz. To může snadno vést ke kamarádství nebo konfliktu, ale v každém případě je to zábavný malý dotek. Máte také vychytávky DLC, jako je kosmetika a hudební přehrávač, který si můžete vzít samostatně, pokud chcete.

klonoa fantasy seriál snění

„Herních přídavků je málo, ale zahrnují nové možnosti obtížnosti, aby byly hry ještě snazší, a režim podpory pro dva hráče, který se v podstatě scvrkává na to, že druhý hráč vám může poskytnout masivní skok na objednávku. Může to snadno vést ke kamarádství nebo konfliktu, ale ať tak či onak, je to zábavný malý dotek.“

Zdá se, že zvuk je zde v obou hrách zpracován velmi dobře – v některých skladbách znějící mírně vyčištěný, v jiných zcela přepracovaný. Všechno to zní dobře. Chat pro Fantomilní brána vypadá překvapivě staře, ale kromě přetočení všeho tu pro vývojáře Monkey Craft nebylo moc co pracovat, ale rozhodně je to slyšet. Jako fanouškovi starých 32bitových her a někomu, kdo je stále pravidelně hraje, mi vůbec nevadí rozdrcený starý zvuk z éry PS1, ale v porovnání s moderním vizuálem si všimnete. Klonoa 2 ve skutečnosti tento problém nemá, protože původní vydání mělo luxus prostoru, který poskytovaly disky DVD-ROM PS2, takže zvuk zestárnul mnohem lépe. Ještě důležitější je, že hudba pro obě hry zní skvěle. Celkově si myslím, že Monkey Craft jasně strávil většinu času zaměřením se na oblasti, na kterých nejvíce záleželo.

Série Klonoa Phantasy Reverie je vynikající remaster dvou již tak vynikajících her. Nemusí to být de facto náhrada originálů za Klonovat puristé však. Liberální přepracování vizuálů - zejména první hra - vytváří trochu jiný tón, který nemusí být šálkem čaje každého fanouška OG, ale myslím si, že pokud jste do tohoto tábora, pravděpodobně už máte způsob, jak tyto hry hrát. tak jako tak. Pro všechny ostatní, dokonce i pro dlouholeté fanoušky, jako jsem já, kteří si myslí, že nový vzhled je čistým pozitivem, zvýšení výkonu a přepracovaná hudba jsou více než dostatečné, abyste mohli začít. Obsah navíc je minimální a nemohu dostatečně zdůraznit. jak mít tato původní vydání zde by skutečně uzavřelo dohodu, ale vzhledem k tomu, jak jsou hry provozovány, je těžké se s nimi nebavit Seriál Reverie. A díky kolekci, která je nyní dostupná pro PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series, Switch a Steam, to naštěstí Bandai Namco usnadnilo než kdy předtím.