Dead Space Review – Back From The Dead

Změny v Dead Space Remake Devs Talk Plazmová řezačka, Force Pistol a Pulse Rifle

jetohle je absolutní parodie Mrtvý prostor - jedna z nejlepších survival hororových franšíz - byla u ledu tak dlouho, jak byla, ale konečně EA přišla k rozumu. Vzhledem k tomu, že žánr survival hororů se těší hvězdné renesanci a lineární hry jako celek se zdají být mnohem atraktivnější vyhlídkou pro vydavatele napříč průmyslem, rozhodla se společnost EA udeřit do železa, dokud to bude horké. S vývojářem Motive Studio's Mrtvý prostor remake, franšíza je konečně zpět na výsluní - a je to návrat, který se ukázal jako stojí za dlouhé čekání. V roce 2008 originál Mrtvý prostor přinesl to, co je stále jednou z největších survival hororových her, jaké kdy byly vytvořeny, a nyní, o dekádu a půl později, jeho remake tento výkon sebevědomě opět dokázal. Nejen, že zachycuje blesky v lahvičce, ale navíc dokáže originál vylepšit opravdu smysluplně. Je to mistrovské dílo, zdvojené.

Předělat klasiku není záviděníhodný úkol. Nechcete se příliš držet scénáře, protože věci, které děláte, byly už v původní hře skvěle provedeny, ale také se nechcete příliš vzdálit od zdrojového materiálu, protože riskujete ztrátu toho, co vytvořil. je to tak skvělé na prvním místě. Motive Studio však dokazuje, že je více než naplnění a tuto linii dokonale respektuje. Mrtvý prostor se nebojí dělat změny a zkoušet nové věci a v podstatě všechna tato vylepšení a doplňky mění zážitek k lepšímu. Zároveň respekt a láska, kterou vývojáři neustále chovají k původní sérii, a nikdy se nezdá, že by remake ztratil ze zřetele to nejdůležitější. To je Mrtvý prostor jak si to pamatuješ, nebo alespoň jako ty pense pamatuješ si to – ale větší, lepší a rafinovanější.

„V roce 2008 originál Mrtvý prostor přinesl to, co je stále jednou z nejlepších survival hororových her, jaké kdy byly vytvořeny, a nyní, o dekádu a půl později, jeho remake tento výkon sebevědomě opět dokázal. Nejen, že zachycuje blesky v lahvičce, ale navíc dokáže originál vylepšit opravdu smysluplně. Je to mistrovské dílo, dvojnásobné."

Vyprávění příběhů je jednou z mnoha oblastí, které z tohoto přístupu masivně těží. Příběh Isaaca Clarka a stárnoucí lodi třídy Planetcracker USG Ishimura je ten, který byl zapsán do knih o historii hororu o přežití, a remake dělá chytré rozhodnutí, aby se s tím příliš nemazal. Nejdůležitější beaty jsou zachovány a v jádru je směs konspirace, záhad a psychologického hororu stejně efektivní a strhující jako před patnácti lety. Ve stejnou dobu, Mrtvý prostor přináší také řadu klíčových vylepšení, která příběhu ještě více vdechnou život.

Pro začátek, na rozdíl od původní hry, je nyní Isaac vyjádřeným protagonistou, což automaticky znamená, že má v příběhu mnohem aktivnější roli. Spíše než jen pasivním pozorovatelem v klíčových scénách Isaac konverzuje s postavami, reaguje na události a odhaluje, vyjadřuje emoce a je mnohem více vtažen do děje. Během této doby bylo také přepsáno a přepracováno mnoho cutscén, vše k lepšímu, se změnami od jednoduchých věcí, jako jsou konverzace a dialogy plynoucí mnohem lépe, až po drastičtější věci, které dramaticky zvyšují napětí v určitých sekvencích. nebo změnit sled událostí v jiných, aby věci byly mnohem účinnější.

Ještě větší změnou ve vyprávění příběhu je fakt, že remake používá jednozáběrovou kameru, vypráví celý příběh od začátku do konce bez jediného střihu kamery nebo načítání obrazovky. originál Mrtvý prostor Remake si při svém spuštění vytvořil jedinečnou identitu díky skvělému použití dietetického herního uživatelského rozhraní a ve spojení s kamerou na jeden snímek vytváří remake ještě více pohlcující zážitek. Konečným výsledkem je vypravěčský zážitek, který působí mnohem propracovaněji a na oplátku mnohem přesvědčivější, což není maličkost, vezmeme-li v úvahu, jak nezapomenutelný byl již příběh originálu.

"Originál Mrtvý prostor Díky skvělému využití dietetického uživatelského rozhraní ve hře a jeho spárování s kamerou na jeden záběr vytváří remake ještě více pohlcující zážitek. Konečným výsledkem je vypravěčský zážitek, který působí mnohem komplexněji a na oplátku mnohem přesvědčivější, což není maličkost, vezmeme-li v úvahu, jak nezapomenutelný byl již příběh originálu.“

Les Mrtvý prostor remake zaujímá stejně vyvážený přístup k provádění změn ve hře, i když ne vždy ve stejné míře. Vezměme si například boj, který tu a tam pár věcí upraví, ale z velké části přináší zážitek, který spadá do meze očekávání – což je dobře, protože Mrtvý prostor boj byl vždy – a stále je – úžasný.

Spíše než jen řadit jeden headshot za druhým, Mrtvý prostor vás vybízí k tomu, abyste nepřátelům oddělili končetiny a násilně je udupali k smrti, a tato prostřední smyčka je nyní stejně výbušná jako před patnácti lety. Uhýbání proti blížícím se nekromorfům a jejich různým útokům, strategické umisťování a načasování střel a využívání svých schopností a prostředí k získání sebemenší výhody, to vše se snoubí v neuvěřitelně napínavém a zábavném soubojovém systému a až do konce hry toto napětí nikdy nebude. Pojďme. Nový systém loupání také značně vylepšuje již tak vynikající systém rozřezávání, takže s každým výstřelem, který zasáhne nepřítele, uvidíte, jak se jeho hnijící kůže, maso a svaly trhají na kusy a pomalu se uvnitř odhalují další a další kosti. Nejen, že je to brilantní estetický dotek, který povyšuje již tak niternou hru do ještě větších výšin, ale také přispívá ke strategickým aspektům boje, díky čemuž je poškození utrpěné nepřáteli mnohem vizuálnější a věrné srdci i duši. soul of Mrtvý prostor, mnohem dietetičtější.

Remake také provádí úpravy, pokud jde o zbraně a systém progrese. Kombinace nových alternativních palebných režimů pro některé zbraně, prospěšnější cesty upgradu pro jiné a chytré zefektivnění změn v systému progrese jako celku znamená, že se opravdu cítíte povzbuzeni k tomu, abyste používali mnohem více své zbrojnice. Jistě, ikonický Plasma Cutter je stále tou nejlepší zbraní ve hře, ale většina ostatních se necítí tak zbytečná, jak tomu často bylo v původní hře. Používejte je ve shodě se schopnostmi, jako je stáze a kineze, a zároveň dávejte pozor na různé typy nekromorfů Mrtvý prostor vás udrží v chodu zajišťuje, že žádné setkání nebude nikdy nudné nebo opakované.

Průzkum také zaznamenal zásadní zlepšení. Celý Ishimura je nyní jedinou, bezproblémovou mapou, bez nakládacích obrazovek oddělujících několik palub lodi. Nejen, že to znamená, že můžete přejít z jednoho konce lodi na druhý, aniž byste museli narazit na jedinou nakládací obrazovku, ale loď má také nové části a některé změny v jejím rozvržení, aby bylo zajištěno, že všechny tyto části do sebe zapadají. Mezitím byly také zcela přepracovány sekce nula g a nyní nabízejí plnou 360stupňovou kontrolu, podobně jako Mrtvý prostor 2 et 3. Jak si dokážete představit, je to obrovský pokrok oproti hře z roku 2008. I ve své původní podobě USG Ishimura hodnoceno jako jedno z nejlepších nastavení, jaké kdy v survival hororové videohře uvidíte, ale se všemi těmito vylepšeními to remake nějak dokáže pozvednout do ještě větších výšin.

remake mrtvého vesmíru

„Nový systém loupání také výrazně vylepšuje již tak vynikající systém rozřezání, takže s každým výstřelem, který zasáhne nepřítele, uvidíte, jak se jeho hnijící kůže, maso a svaly trhají na kusy. Pomalu se uvnitř odhalují další a další kosti. Nejen, že je to brilantní estetický dotek, který pozvedá již tak niternou hru do ještě větších výšin, ale také přispívá ke strategickým aspektům boje, díky čemuž je poškození, které utrpí nepřátelé, mnohem vizuálnější a věrné srdci a duši. soul of Mrtvý prostor, mnohem dietetičtější."

Významně k tomu přispívá i nový systém bezpečnostních prověrek. Jak postupujete hrou, získáváte přístup k vyšším a vyšším úrovním zabezpečení, z nichž každá vám umožňuje odemknout další místnosti a skříňky. Tyto místnosti a skříňky jsou roztroušeny po celém objektu Ishimurasmysl Mrtvý prostor, v klasickém survival hororovém módu vás i nadále vybízí k tomu, abyste se vraceli na místa, která jste již navštívili, abyste získali přístup do dříve nepřístupných místností. Samozřejmě pomáhá, že odměny téměř vždy stojí za to, od munice a spotřebního materiálu po zvukové a textové záznamy a dokonce i vedlejší úkoly.

Když už jsme u toho, je tu spousta nových vedlejších úkolů, které je třeba splnit Mrtvý prostor remake a všichni se cítí jako smysluplné doplňky k základnímu zážitku, spíše než dodatečné myšlenky, které byly přišroubovány jen proto, aby remake mohl zaškrtnout políčko „nový obsah“. Nejen, že dělají průzkum ještě poutavějším, ale většina z nich také překvapivě vylepšuje příběh. Postavy jako Nicole získají více času na obrazovce a jsou v důsledku toho mnohem propracovanější, zatímco vedlejší úkoly se také skvěle používají k přidání více masa do příběhu, tradice a dalších sekundárních postav.

A samozřejmě pod všemi těmi vrstvami herních doplňků a vylepšení, Mrtvý prostor zůstává ve svém jádru velkolepou survival hororovou hrou. Je to žánr, který se často snažil najít správnou rovnováhu mezi hororem a akcí, ale Mrtvý prostor dělá to lépe než drtivá většina jeho vrstevníků, minulých i současných. Tempo, rozmanitost nepřátel, rovnováha mezi věcmi, jako je zdraví a munice, mix boje, hádanek a průzkumu – to vše bylo ve verzi z roku 2008 jemně vyladěno a remake n se v tomto ohledu nijak neliší.

Samozřejmě, Mrtvý prostor atmosféra je velkou součástí toho, co z toho dělá mistrovské dílo survival hororu. To byla vždy síla franšízy, ale nikdy nedosáhla výšek, kterých dosáhla s tímto remakem. Vizuální stránka je ohromující, protože to může být jedna z nejlépe vypadajících her, jaké jste za dlouhou dobu hráli – Necromorphs vypadají lahodně nechutně a příšerně a rozpadající se a vrzající Ishimura ožívá se směšnou mírou pozornosti k detailu. Krev stříká na podlahu, blikající světla, valící se mlha, hlasité bouchání odrážející se v dálce, spěchající kroky skrz větrací otvory kolem vás… Mrtvý prostor vybírá to nejlepší z nejlepšího, co hororový žánr nabízí, a všechny tyto věci dovádí k dokonalosti.

mrtvý prostor

"Krev cáká po podlaze, šílené zvuky napsané po stěnách, blikající světla, valící se mlha, hlasité bouchání odrážející se v dálce, spěchající kroky skrz větrací otvory kolem vás-" Mrtvý prostor vybírá to nejlepší z nejlepšího, co hororový žánr nabízí, a všechny tyto věci dovádí k dokonalosti.“

Je to hra, která vás bude neustále držet ve střehu, neustále poskakovat a neustále se děsit toho, co je za rohem. Se svými děsivými nekromorfy a rozkládajícím se prostředím Ishimura, Mrtvý prostor vytváří neuvěřitelně děsivou atmosféru, zatímco s jinými menšími klávesami infikuje vaši mysl nepříjemnou nejistotou, která ve vás zůstane i poté, co odstraníte halucinační události ovladače, náhodně spouštěné jumpscares, strašidelné šepoty v pozadí, bolestivě slyšitelný tlukot Isaacova srdce dynamicky reagující na cokoliv děje ve hře. Čistý výsledek je téměř nepopsatelný a vystihuje podstatu hororového žánru lépe, než se to kdy podařilo téměř kterékoli jiné hře.

Ačkoli ve hře existují některé drobné nevýznamné nedostatky, jako jsou některé drobné problémy s uživatelským rozhraním, jako celek hra představuje dílo tvůrčí dokonalosti, které důkladně a komplexně dosahuje všeho, co navrhuje. bar výrazně vyšší, aby vše ostatní v procesu následovalo.