Recenze: Tropico 6 (Nintendo Switch)

Tropico je simulační hra, ve které se vžijete do postavy El Presidente, politického vůdce se sídlem v Karibiku. Procházíte čtyřmi různými obdobími, počínaje koloniální érou, poté světovými válkami, studenou válkou a samozřejmě moderní dobou. Každá z těchto časů má své vlastní výzvy, které se překrývají s tím, co bylo předtím, jak formujete svůj národ, jak uznáte za vhodné.

Hry Tropico jsou pro mě neznámým územím, takže jaký lepší způsob, jak si na franšízu zvyknout, než s jejím prvním vstupem na platformy Nintendo. Moje znalosti o hře byly velmi omezené. Naštěstí jsem věděl, jak široké a hluboké Tropico může být, takže to není překvapení. Fascinovalo mě, jak se na Nintendo Switch formuje franšíza jako Tropico, tradičně nejlepší na PC. Odezva je lepší, než jsem očekával, ale stále má k dokonalosti daleko.

Ještě důležitější je, že nemohu dostatečně doporučit užitečnost tutoriálu. Může to být extrémně dlouhé a může se to zdát jako ztráta času, ale jít bez zkušeností je neuvěřitelně zdrcující a recept na neúspěch. Není nemožné se dostat dovnitř a pilotovat to, protože existuje značné množství pokynů, ale návody jdou ještě dále, aby byly jasnější, a přesto nejdou do všeho. Tropico je trochu jako staré řidičské přísloví: „Opravdu se nezačneš řídit, dokud nesložíš zkoušku“. Něco, co určitě každý slyšel, když se učili, ale kupodivu je to velmi srovnatelné s Tropico. Skutečné učení začíná, když tutoriál skončí.

Jakmile projdete výukové programy, máte dvě možnosti: režim sandboxu nebo mise. Mise jsou mnohem více řízené než režim sandboxu. Mise přicházejí s postavami, které jsou nejen velmi dobře napsané, ale také dobře podané. Je docela jasné sledovat Tropico, že má dobrý smysl pro humor, takže je to úleva, kterou psaní na misích dále přináší.

Režim sandboxu je zcela zdarma a záleží jen na vás. Možností je směšně mnoho a zase hodně hloubky. Může to znít děsivě (je to tak trochu), ale s tolika možnostmi existuje také neuvěřitelné množství příležitostí. Sandboxová hra má téměř neomezený potenciál, a pokud se opravdu dostanete do konkrétního uložení, Tropico by mohlo být velmi snadno vaší vybranou hrou na velmi dlouhou dobu.

Tropico 6 evidentně musel obětovat práci na Nintendo Switch. Žádný z nich není více zřejmý než vzhled hry, zvláště při přibližování zblízka. Každý detail je rozmazaný nebo nepravidelný. Naštěstí na vzhledu této hry nemusí nutně záležet, ale důležité je, jak dobře jsou příkazy přeloženy z myši a klávesnice. Není to poprvé, co se Tropico objevilo na konzole, takže jsem si jistý, že nyní bylo doladěno, protože ovládání je provedeno velmi dobře. Někdy může být roaming na vašich ostrovech nepříjemný a já jsem zpackal více zoomů, než jsem ochoten připustit, ale z velké části je to skvělý způsob, jak tuto hru zažít. Nikdy to nevypadá příliš trapně nebo trapně. Dojato. Trpí však podivným poklesem snímkové frekvence, když se velmi rychle přesunete na nové místo.

Tropico 6 je neuvěřitelně hluboký, občas docela komplikovaný, ale uspokojivý, jakmile začnete a věci do sebe začnou zapadat. Cesta k vybudování supervelmoci je dlouhá a náročná, což se může opravdu zdát jako přetahování, ale Tropico je hra, kterou si nejlépe užijete v uvolněném tempu. Přepínač Nintendo nemusí být nejlepším místem k vyzkoušení Tropico 6, ale stále je to dostatečně dobrý port, aby to stálo za to.