Recenze: Treehouse Riddle (Nintendo Switch)

treehouse-riddle-feature-image-png

Treehouse Riddle je hlavolamový název a myslím hlavolam s velkým P. Pokud jíte, spíte a dýcháte logické hry, tato nabízí slušné množství hlavolamu. Ale někdy jsem měl pocit, jako bych míjel SAT.

Hádanky jsou zabaleny do jedinečného prostředí, obřího domu na stromě s několika budovami. Příběh je tajemný, vy ovládáte neznámou dívku. I když jsem docela brzy odhadl, kam se děj bude ubírat, stále to nebylo špatné a vyhnulo se některým více nadužívaným klišé, což jsem ocenil. Nebudu ale nic zkazit, jak se to vyvíjí. Pokud nepoukážete na to, jak absurdně dlouhý má starý pán nos, berte to jako spoiler.

Každá oblast má řadu hádanek a jejich dokončením se odemkne poslední (mnohem obtížnější) hádanka, takže se můžete dostat ven a pokračovat. Představte si to jako Layton narazit na únikovou místnost. Ale zatímco hry Layton mají hádanky, které jsou dobré častěji než ne, Treehouse Riddle má hádanky, které jsou matematika častěji než ne.

Ano, na náš vkus (moje žena a já) bylo příliš mnoho matematických hádanek. Prostě tam nebyla rovnováha rozmanitosti. Občas se objevila i ta zvláštní záludná vychytávka, se kterou jsme při jejím řešení nebyli spokojeni. Ke konci jsme si museli dělat poznámky, abychom pár z nich vyřešili.

Když už mluvíme o konci, bylo to vycpané, s flashbacky a nadbytečnými hádankami. Alespoň nás příběh vydržel až do konce. No, skoro. Po zhruba pěti hodinách, které nám to trvalo, se odemkl druhý, ještě těžší režim. O obsah zde nejde. Místo toho jde o to, zda je obsah dostatečně zábavný.

Alespoň systém nápověd zajišťuje, že se nikdy úplně nezaseknete. Mnoho z těchto hádanek má nejasný cíl, takže první vodítko vždy ukazuje pravidla. Následující vodítka vám poskytnou další směr, takže byste mohli ztratit značnou část času, pokud byste vodítka používali hojně. Hádanky samozřejmě můžete také úplně přeskočit; i když jsme to nikdy nezkoušeli, je to promyšlené zařazení, které se používá s mírou.

Hra má dobře udělanou klavírní hudbu, která je relaxační, někdy dokonce krásná. Druhý režim však začíná melodií, která zní jako Mario Kart. Hodí se stejně dobře jako Milli Vanilli, která vede sbor Mormon Tabernacle Choir. Moudře to brzy ustoupí vhodnější a příjemnější hudbě. Takže k těmto melodiím, které jsou přínosem pro hádanky, není třeba si stěžovat.

Treehouse Riddle není špatná na to, čím to je, specializovaná logická hra. Pokud spadáte do tohoto výklenku a máte zájem o myšlenku vymrštit tužku a papír k řešení složitých matematických problémů, je to uspokojivá implementace. Ale nedostatek rozmanitosti mi brání dát této hře široké doporučení jako dobré hry, protože jsem si s ní moc neužil. Jedinečné prostředí, solidní příběh a skvělá hudba jdou jen tak daleko.