Recenze: Tower of Time (Nintendo Switch)

Měli jste někdy pocit, že se celý svět právě obrátil vzhůru nohama? Ve Tower of Time nezískáte gravitační inverzi pro celou planetu (což je mimochodem dobrá věc), ale věž, kterou musíte prozkoumat, je ve skutečnosti vzhůru nohama.

Začněme tentokrát společnými věcmi. Jak hra vypadá a zní? Na těchto frontách získává Tower of Time dobré známky. Jsou chvíle, kdy může být video v přenosném režimu o něco plynulejší (problém s obnovovací frekvencí), ale vizuální stránka je velmi dobře zpracovaná a poskytuje dostatek podrobností, aby se do průzkumu skutečně dostalo. Vzhledem k úrovni podrobností a množství textu, který s touto hrou získáte, doporučuji hrát v ukotveném režimu.

Hudba a zvuk jsou dobře zpracované a dostatečně nenápadné, aby plnily svoji roli podpůrných prvků.

Tower of time nabízí pocit RPG v žaláři, ale obsahuje také spoustu příběhu. Někdy se zdá, že hra zůstává na příběhových prvcích příliš dlouho, ale informace jsou většinou užitečné (dříve nebo později). Hra začíná dlouhým monologem a poněkud hratelnou scénou navrženou tak, aby vás jako dítě přivedla na trůn, poskytla vám trochu historie a připravila se na váš návrat později jako dospělý. Když se vrátíte, přijdete s několika vojáky. Tito noví přátelé za vás prozkoumají a budou bojovat. Původní „vy“ se vydalo usednout na trůn a sledovat a vést vaši dobrodružnou skupinu. Myslím, že to je jedna z výhod, které může mít vedení.

Při sestupu do nejvyššího patra narazíte na nemrtvé (kostliví válečníci atd.), Všechny mrtvé (kostlivce) a nové spojence, kteří se mohou, ale nemusí přidat k vaší partě. Když sbíráte spojence, můžete vyměnit členy ze své dobrodružné skupiny a ven z ní; můžete mít pouze čtyři členy najednou. Zní to dobře, ale začínáte pouze se dvěma - jedním tankem a jedním na dálku (lukostřelec) - buďte tedy opatrní při prvních kolech boje, protože budete v přesile.

Když už mluvíme o vaší párty, průzkum věže vám pomůže najít předměty a zlato. Položky jsou často věci, které můžete vybavit a používat: brnění, zbraně, prsteny, amulety atd. Tady se dostáváme k jednomu z mých hitů hrou; Tower of Time nedělá s tutoriály příliš dobrou práci. Pokud rádi šťoucháte kolem příkazů, abyste zjistili, co dělají, zjistíte, že tlačítko L vám nabízí kruhovou nabídku. Pomocí pravého JoyConu vyberte mezi knihovnou, mapou, návratem do města nebo postavou. V oblasti Postavy můžete vybavit předměty. Knihovna poskytuje přístup k aktuálním informacím o úkolech a vašemu postupu. Mapa ukazuje, kde jste prozkoumali. Návrat do města vám konečně poskytuje přístup k budovám pro školení / upgrady a také k dalším informacím dostupným v oblastech Knihovna a Postavy.

Je tu zjevný vtípek s celou věží vzhůru nohama; pokud je budova vzhůru nohama a „hlavní příběh“ je ve spodní části stavby, proč jsou strukturální oblouky stále vzpřímené? Další bod k zamyšlení při procházce kolem věže.

Pokud jde o skutečné průzkumy a boje, jedná se o smíšenou tašku. Pohybovat se v průzkumu je celkem standardní levou akcí JoyConu. Nemusíte se bát, že spadnete z útesu, protože vás hra nepustí tam, kam nechce. Při průzkumu můžete s některými položkami interagovat. Nad nimi se zobrazí ikona tlačítka „A“, takže stačí přejít k objektu / osobě a stisknout tlačítko A. Zní to jednoduše, ale někdy je hra trochu obtížná s tím, kde přesně musíte vydržet. Není to tragické, ale někdy nudné.

Další je bojová akce, což je další oblast, kde by prospěly některé rozvinutější návody na začátku hry. Taktické umístění je důležité a strategický plán je velmi nápomocný, ale používání některých ovládacích prvků během živého boje je trochu nepříjemné. Zde je stříbrná podšívka; můžete použít tlačítko A k zastavení času. Správně, stiskněte tlačítko A, zastavte čas a poté si můžete vybrat, kde chcete členy své party a jakou zbraň / akci použít. Stiskněte znovu A a akce začne. Pokud nic neuděláte, vaši bojovníci se automaticky budou bránit, ale nebudou se hýbat ani koordinovat úsilí - rychle vás to zabije. Další zvláštností bojových relací je, že hra nemá schopnost říci celé skupině, aby se pohybovala jako jednotka; budete muset definovat polohu a akci každé postavy jednotlivě, což může být někdy zdrcující. Jakmile je akce zastavena, máte však dostatek času na představení akčního plánu.

Boj je ve skutečnosti jednou z oblastí s hlubšími zkušenostmi z hraní. Tower of Time je nabitá statistikami, schopnostmi, výbavou a taktickými situacemi, takže pokud jste v počtech a plánujete, budete mít plné ruce práce. Pokud vše, co chcete, je hack and slash dungeon dive, tato hra může být složitější, než co hledáte.

Za zmínku stojí ještě jedna funkce: Členové vaší party ve skutečnosti nepostupují. To je pravda; toto je RPG bez bodů a vyrovnávacího mechanismu. Jak to může být? Aby se zlepšilo to, co děláte, hra implementovala tréninkovou funkci pro každou třídu postav. Abyste dosáhli pokroku, musíte vymyslet plány na vylepšení budovy školení ve třídě a poté poskytnout zlato na její financování. To vám umožní zlepšit vaši úroveň dovedností pomocí vaší zbraně a umožní vám přidat několik dovednostních bodů kamkoli budete chtít, abyste si mohli přizpůsobit party.

Existuje však několik drobných problémů s grafikou a návody by mohly být podrobnější. Boj může být trochu nepříjemný a ovládání jsou občas nepříjemné kombinace. Pozitivní je, že hra vypadá dobře a má hodně historie. Získáte podrobný bojový systém, který vyžaduje hodně taktického myšlení.