Recenze: Slayin 2 (Nintendo Switch)

Slayin 2 je pokračováním Slayin, arkádového dobrodružství vydaného pro mobily v roce 2013. Slayin 2 připomíná mobilní arkádový titul. Jeho pixelovaná grafika, syntetický soundtrack a zjednodušené ovládací prvky jsou snadno přeložitelné mezi konzolí a mobilními zařízeními.

Zabiják 2

Slayin se skládá z 2D úrovní, kde se hráč může pohybovat zprava doleva a útočit na monstra, ale pokračování má nyní nový plán, který každé úrovni přidává trochu rozměru. Přesto je hra dost omezená, chybí jí mechanika nebo dynamická bojová strategie. Což mě nutí přemýšlet, jestli by nebylo možné udělat víc, aby to byl návykovější titul.

Všichni jsme hráli hry, které zvládají totéž jako Slayin 2. Sjezdové verze jsou některé z původních verzí. Legenda Zeldy cenné papíry. Vyhýbejte se nepřátelům, bodejte a doufejme, že nezemřete. Bylo to snadné a kromě občasné přesilovky to nikoho moc neuchvátilo. To znamená, že Slayin 2 - když je postaven vedle svého předchůdce - působí jako hra, která se snaží růst s novou platformou. Můžete prozkoumat příběh od úrovně k úrovni, další bojové letadlo dává hráči větší rozsah pohybu a kooperace na gauči vám dává převahu nad nepřáteli. Tito nepřátelé jsou dokonce rozmanití: někteří se k vám odrazí v celé své slizké kráse, někteří visí nad vámi a střílí vás, někteří se vznášejí a napadají vás. Jejich odstranění je stejně snadné jako vykročit vpřed a nabít na ně svůj meč. Nicméně, stejně jako u klasického arkádového titulu, jedinou možností, jak se vyhnout poškození, je včas uskočit.

Zabiják 2

Některé úrovně se posouvaly do stran, abyste se mohli projít, setkat se s NPC a zažít příběh; skutečné úrovně s bojovou hratelností byly v omezeném nastavení jednoho snímku. Tato malá nastavení přidala na obtížnosti, protože jsem nemohl utéct před nepřáteli, ale nebyla to pro mě taková zábava. Mnohem raději bych se vydal za dobrodružstvím skrz zničená města a periferie, jen abych narazil na monstra a měl pocit, že dosahuji cíle a na konci mě čeká bitva s bossem.

Kromě budování úrovní v titulu stále chyběly jednoduché věci a se skutečnou hratelností to nemělo nic společného. Nemohl jsem se vrátit z obrazovky pro výběr úrovně do hlavní nabídky, což je frustrující, pokud chcete hrát arkádový režim místo procházení příběhem. To znamená, že kdykoli jsem chtěl změnit to, co jsem dělal, musel jsem hru úplně ukončit a vrátit se na začátek. Také jsem nemohl přeskočit filmové zahájení bez ohledu na to, kolikrát jsem hodil název. Takže pokud jsem restartoval hru, jen abych přepnul režimy, musel jsem sedět u této 2minutové cutscény - což byla jen série blikajících postav - dokud jsem konečně nemohl vybrat, co jsem chtěl.

Zabiják 2

Než jsem se dostal tam, kde jsem chtěl být, moje touha tam být opadla. Nejsem tak netrpělivý, ale přirozený tok a proces koncových uživatelů udržuje naše udržení. MMožná jsem idiot, ale hodně jsem mačkal tlačítko, když jsem se snažil najít cestu zpět, a prostě to nešlo. Velká část uživatelského zážitku spoléhá na to, že se soustředí na to, jak snadno se uživatel může pohybovat v částech hry, které chce zažít – a v moderním uživatelském rozhraní jsem si docela zvykl na to, že mi pomáhá tlačítko zpět. I v mobilní hře bych to očekával, jelikož ovládání tlačítkem zpět je u iOS a Androidu stejně běžné.

Když spustíte hru, máte možnost vybrat si 1-2 hráče a jak budete hrát úrovněmi, dole je příkaz pro připojení druhého hráče. Když jsem však připojil další Joy-Con, abych vyzkoušel režim druhého hráče, na obrazovce výběru úrovně se zdálo, že nic nedělá. Multiplayer fungoval, když jsem si ho vybral od začátku. Ale zajímalo mě to, proč to byla vůbec možnost vybrané úrovně, když v určitém okamžiku nemůžete označit přítele?

Zabiják 2

Existovala řada postav, ze kterých jste si mohli vybrat s různými speciálními pohyby, rychlostmi a pohybovými vzory. Ty, které odemknete později, byly mnohem zajímavější pro první postavu, kterou jste měli na začátku. To však nepovažuji za chybu. Je běžné, že hra začíná spíše vanilkovou postavou, než vám umožní vyzkoušet ty složitější. Ale po prvních pár levelech mě to trochu zaujalo. Zvlášť, když jsem se zasekl na bosse a měl jsem pocit, že klíčem je spolupráce nebo úplně jiná postava.

Bylo by spravedlivé říci, že případný Slayin 3 by mohl být zajímavou hrou, s tím, co by se vývojáři mohli z tohoto konzolového skoku naučit. Ale musím se divit, co se stalo ve fázi testování, abych vynechal problémy s navigací uživatelského rozhraní. Se Slayinem 2 můžete zabít čas, ale nijak mě neodlišuje od ostatních arkádových titulů svého žánru.