Recenze: Primordia (Nintendo Switch)

primordia-title-jpg

Primordia je futuristická point-and-click hra, která mě vrátila do PC her 90. let. Je to temný postapokalyptický svět, kde jste posledním člověkem, Horatio Nullbuilt. Vybaveni vaším robotickým pomocníkem, Crispinem, začnete hru tím, že vám energetické jádro letadla ukradne děsivý robot s laserovým ukazováním. Nyní se snažíte toto získat zpět a cestujete zlověstnou atmosférou Duny do hlavního města Metropol.

Primordia byla původně počítačová hra a můžete to vidět v celé hře. Přestože byla vydána v roce 2012, příběh této hry stále drží a byl by z ní vzrušující film nebo televizní seriál. Jako poslední člověk se setkáte s mnoha kreativně navrženými roboty, kteří mají k lidem téměř náboženský respekt. Crispin přidává komické odlehčení a několik jednoduchých vložek, které jsou zábavnější, než byste ve hře jako je tato obvykle našli. Svět této hry je velmi podobný Star War a moc se mi líbil. Poušť je děsivá a návrhy robotů byly složité a originální. Dialogy byly také velmi dobře provedeny na hru, která obsahovala poměrně těžký obsah, a velmi dobře se mísily s humorem. Miluji záři Horatiovy masky a to, jak se k němu Crispinovo světlo hodí. Světle modrá je děsivá a futuristická a udává tón pro zbytek hry.

I když jsou některé hádanky matoucí a já se zasekl raz dva, je to zábavná hra s několika zvraty v příběhu. Raději bych hrál Nintendo než jakýkoli systém, ale tato hra byla postavena na PC a myslím, že by fungovala lépe z několika důvodů.

Na obrazovce máte jen několik možností a používání ovladače ztěžuje výběr možností. Moje největší stížnost na hru je, že grafika se špatně překládá. Primordia používá jasné písmo, které na větším televizoru vypadá pixelově. V několika bodech hry jsem se snažil rozeznat slova na obrazovce, protože písmena se pletla a malá písmena jako 'a' a 'o' vypadala příliš podobně. Také celková grafika je zcela evidentně z doby před deseti lety a chvílemi dokonce vypadala starší než deset let. Bylo to rušivé a zastavovalo hru, abych si znovu několikrát přečetl jednoduché řádky, rozhodně mě zdržel a brzdil mou hru.

Je to poutavá hra typu point-and-click s větším humorem, než byste od postapokalyptické hry očekávali. Většinu hry jsem se relativně bavil a zjistil jsem, že tu jsou některé zábavné zvraty a návrhy od vnímajících robotů. Chyby v grafice to trochu zpomalily, ale když vezmeme v úvahu všechny věci, je to stále zábavná hra.