Recenze: OctaFight (Nintendo Switch) -

OctaFight je arkádová hra pro 2–8 hráčů na místě. Kdo by s přehnaným pixelovým uměním a pozitivní hudbou nechtěl házet bomby a vyhodit své přátele z mapy? Zatímco samotné bitvy lze přizpůsobit podle vašich představ, zbytek hry je dosti omezený.

V OctaFight je pouze jeden režim: versus. Kliknutím na něj musíte zadat počet hráčů, se kterými se má Joy-Con připojit. Nemůžete hrát sami a neexistuje žádný online multiplayer, takže budete muset pozvat své přátele na několik hodin. Poté si přizpůsobíte pravidla boje.

Můžete si vybrat pravidla, kolik bodů chcete dosáhnout, dokud nebude někdo vyhlášen vítězem: 1, 3, 5, 7 nebo 10. Můžete si také vybrat, na které mapě chcete hrát, a režim, například klasický, noc (což jen ztmaví mapu), nulová gravitace a několik dalších možností.

Nakonec se rozhodnete, jaký druh bomb chcete, od obřích po skákací nebo normální, mimo jiné. Tyto bomby jsou vaší jedinou zbraní kromě schopnosti skákat a chránit. Ano, to je vše, co tito pixelové dokážou. Pak bojujete. Jakmile někdo vyhraje tři kola nebo jakékoli číslo, které si vyberete, můžete buď provést odvetu se stejnými pravidly, nebo se vrátit a pravidla změnit.

Samotné bitvy byly monotónní. Vzhledem k tomu, že máte pouze jednu zbraň a ukazuje vám hitbox s tím, jak daleko detonace dojde, je snadné uhnout a vyhýbat se svým protivníkům.

Každá bitva vám vydělá mince. Můžete jít do obchodu a utratit tyto mince za odemčení dalších režimů, map a bomb. Například jediné bomby, které můžete použít na začátku, jsou klasické a skákací. Poté, co utratíte 25 mincí, můžete odemknout obří bomby. Když chcete odemknout další typ bomby, cena se zvýšila na 50 coinů a tak dále. Bitvy vám vydělají kolem 12 coinů, takže pokud chcete odemknout vše, budete muset hrát více tahů.

A to je asi tak všechno. To je vše, co můžete v OctaFight udělat. Byla to solidní hra s hladkým ovládáním, zábavným pixelovým stylem a energickou bojovou hudbou. Pokud jde o hratelnost, toto mi trochu spadlo. Hru jsem si samozřejmě mohl vyzkoušet pouze se sestrou a neměl jsem šanci vytvořit větší skupinu. (Za to můžeme poděkovat COVID!) Myslím, že tato hra by ve větší skupině vypadala mnohem lépe, což by způsobilo, že obrazovka bude chaotičtější a zábavnější.

Jedním z prodejních bodů této hry bylo, že si můžete bitvy přizpůsobit podle svých vlastních pravidel, ale cítil jsem, že pravidla jsou omezená, a to je vše, co ve hře můžete stejně dělat. Přál bych si, aby bylo na výběr více možností s trochu větší rozmanitostí bojových stylů. Nebo přinejmenším ať si každý hráč vybere svůj vlastní typ bomby místo toho, aby měl jednu pro každého.

Celkově OctaFight nebyla špatná hra. Vidím sám sebe, jak se vracím k této hře, když znovu najdu své přátele. Do té doby si ale nemyslím, že se k tomuto vrátím.