Recenze: Monsters Dawn (Nintendo Switch)

dotm-keyart-horizontal-approved-png

Dawn of the Monsters, kooperativní kaiju s bočním rolováním, vás postaví přímo do středu dění. Můžete hrát za čtyři různé postavy, z nichž každá má své vlastní útoky a schopnosti. Spárujte to s hvězdným uměleckým dílem a poutavým příběhem a máte zábavnou, akční a zábavnou hru. Po rozhovoru s generálním ředitelem 13AM Games Alexem Rushdym (přečtěte si náš rozhovor zde) jsem byl nadšený, že si zahraju tuto hru. A nebyl jsem zklamán.

První, co vyniká, je kresba. Miluji grafický román pro postavy, monstra a úrovně. Je to jako hrát komiks; i detaily pomáhají světu ožít. Například nastane okamžik, kdy rozbijete věci a kolem projde hejno malých ptáků. Jsou to malé detaily, jako je tento, díky kterým se postavy cítí větší než život.

Na výběr jsou čtyři postavy: Megadon, bestie podobná Godzille; Ganira, krab-jako stvoření; Tempest Galahad, robot řízený pilotkou Jamilou Senai; a Aegis Prime, Eiji Murasameovo obří alter-ego. Každá postava má svůj jedinečný herní styl. Například Megadon je těžký hit, zatímco Aegis Prime se zaměřuje na agility. Kromě herního stylu má každý jiný speciální útok vzteku. Tempest Galahad má macroburst fire a boltshock miny, Ganira může přivolat miniona a další. Bod vzteku získáte poté, co nepřátelům způsobíte určité množství poškození, a provedení každého útoku vzteku stojí určitý počet bodů. Kromě útoků vzteku máte také útok kataklyzma, silný úder, který způsobí obrovské množství poškození. Svůj metr útoků kataklyzmat si budujete prováděním útoků vzteku.

Máte několik dalších aspektů, které vám umožní přizpůsobit si vaše zvíře. Pro každou bytost jsou tři sloty pro rozšíření. Posílení vám umožní zvýšit konkrétní statistiky. Posílení vám například poskytuje odolnost proti omráčení při provádění lehkých útoků. Další zvyšuje rychlost vašeho pohybu, když dokončíte úskok. Po překonání úrovně získáte různá zvýšení a čím vyšší bude vaše hodnost, tím lepší budou vaše posílení. To vás vybízí, abyste si přehráli předchozí úrovně, abyste zjistili, zda můžete dosáhnout vyššího skóre a získat nejlepší vybavení.

Během hraní úrovní budete vydělávat peníze, které lze použít k nákupu vylepšení zdraví a vzteku. Můžete si také koupit různé skiny pro každou bestii. Skiny vám neposkytují žádné speciální schopnosti, ale je příjemným dojmem, jak si upravit postavu.

Boj je hvězdný, se schopností provádět lehké a těžké útoky. Můžete dokonce sbírat budovy a používat je jako zbraně. Každá postava má také specifickou popravu a provedení popravy zvýší vaše zdraví, ale spotřebuje bod vzteku. Moje oblíbená je Megadon's, protože utrhne monstru hlavu, která se pak dá použít jako zbraň.

Historie je bohatá a existuje spousta příležitostí, jak se ponořit do tradice. Eiji bojuje s Nephilim už dlouhou dobu a nyní se k němu přidal tým, který je má pomoci zastavit. Nebudu se moc zdržovat příběhem, protože si myslím, že polovina zábavy je prozkoumávání a poznávání situace a příběhu. Řeknu, že všechny řádky jsou dobře interpretované. Některé herecké výkony jsou přehnané, ale ke stylu komiksu to sedí.

Některé kroky se zdají opakující se, ale je hezké rozdrtit Nephilim. Tvrdím, že dílčí fáze každé úrovně jsou relativně jednoduché, ale souboje s bossy narůstají na obtížnosti. Moje rada je pohrát si s různými augmenty a najít ty, které budou fungovat pro šéfa.