Recenze: Inukari – Chase of Deception (Nintendo Switch)

inukari-chase-of-deception-nintendo-switch-hrdina-jpg

Inukari – Chase of Deception je plošinovka v retro stylu.. ano, ano, už jsme o ní slyšeli. Retro plošinovky jsou v pravém slova smyslu. Jsem si jistý, že dnes máme přístup k stylizovanějším platformám než v době, kterou jsou inspirovány. Naštěstí pro ně musí existovat trh; Vím, že jsem fanoušek. I když Inukari nemusí být originální vzhledem ani dojmem, má několik výhod. A pár věcí proti. Uvidíme, jestli to stojí za váš čas.

Začnu pár pozitivy. Za prvé, příběh je zajímavý. Vypráví o liščím duchu, kterého probudí hlas volající o pomoc. Vaší úlohou je chránit Zemi a je jasné, že necháte věci uniknout. Zvířata jsou pokryta mazlavou kaší, která odhaluje jejich temnou stránku. Rychlé máchnutí z vaší věrné zbraně osvobodí stvoření a umožní jim jít svou veselou cestou. Připomíná to, jak ježek Sonic zachránil tato roztomilá stvoření před doktorem Robotnikem, což není jediné srovnání modrého rozostření, které dnes nakreslím.

Inukari – Chase of Deception – Nintendo Switch – obrazovka 1

Dalším prvkem, který se mi líbil, byla platforma. Skákání je v Inukari zábava! Silně mi to připomíná způsob, jakým to Sonic zvládá. Namísto pevného skákání z plošiny na plošinu jako většina plošin se vznášíte vzduchem, o něco lehčí a rychlejší na nohou ve stylu Sonic. Je to příjemný způsob, jak dovádět po herních lesích a kopcích.

Líbil se mi i retro styl grafiky. Obzvláště se mi líbilo pozadí západu slunce v horních částech úrovní s červenou oblohou nad kopci. Skřítci jsou také dobře navrženi, s různými zvířaty k záchraně podél cesty.

V Inukari jsou tři světy – Chase of Deception, z nichž každý má osm úrovní. Vím to jen proto, že jsem to viděl. Mezi úrovněmi nejsou žádné značky, i když existují náhodné kontrolní body, kde se znovu objevíte, pokud zemřete. Nedozvíte se, na jaké úrovni jste, ani kolik toho máte co dělat, takže tak nějak pokračujete, dokud nedokončíte svět. Možná by pomohla mapa. Nebo dokonce text na obrazovce.

Inukari – Chase of Deception – Nintendo Switch – obrazovka 2

Bohužel Inukari postrádá pár dalších prvků. Za prvé neexistuje žádný tutoriál. Nejde o to, že by to bylo těžké pochopit a hrát, ale je tam málo vodítek. Příkladem je sbírka mincí. Není vám řečeno, proč byste měli sbírat mince, které jsou poseté po celé úrovni. Doslova nevím, co dělají, i když jsem jich nasbíral spoustu. V důsledku toho jsem nasbíral velké skóre, což téměř nedává smysl. Také nemůžete přeskočit úvodní text, což je nepříjemná funkce při restartu hry.Neviděl jsem ani, jak změnit úroveň obtížnosti.

Vadil mi text příběhu na obrazovce. Myslím, že tato hra byla napsána v jiném jazyce a přeložena do angličtiny; jinak to bylo špatně napsané. Jsou tam zjevné chyby, jako „Teď, když už nebudu sám sebou“ nebo překlepy jako „ulcur“ místo „ulcer“. Moje oblíbená věta byla: „Pokryji tento svět temnotou, takže už nikdo nepotřebuje jméno,“ což mě rozesmálo. Jsem si jistý, že vývojáři udělali maximum, ale proč tyto chyby během testování nikdo nezachytil? Jsou to detaily, jako jsou tyto, které vytvářejí neokoukaný pocit.

Inukari – Chase of Deception – Nintendo Switch – obrazovka 4

Přiznejme si to, i tak byste si hru s gramatickými chybami mohli užít. Bohužel, tam jsou také některé skutečné herní chyby. Při běhu a skákání je v některých úrovních zvláštní efekt jitteru. Vypadá to náhodně, ale je to odpudivé. Měl jsem pocit, jako bych hrál high-tech hru na velmi staré platformě. Trochu aussi retro, pokud se mě ptáte. Úroveň odrůdy je také průměrná. Běhání a skákání může být zábava, ale ve 24 úrovních není moc co dělat kromě skákání po plošinách a skákání z útesů.

Celkově je Inukari – Chase of Deception poněkud okouzlující plošinovka pokažená nedbalou prezentací a hratelností. Příběh (chyby stranou) je zajímavý a postavy jsou vykresleny úhledným retro způsobem, ale celé to působí nedodělaně nebo nevyleštěně. Je to škoda, protože si myslím, že tohle mělo potenciál.