Recenze: Hades (Nintendo Switch) -

Hades poprvé vyšel na PC v roce 2018, ale pouze v předběžném přístupu. O dva roky později byla plná hra nejen vydána, ale je také k dispozici na dokonalé platformě: Nintendo Switch. V tomto dobrodružném dobrodružství hrajete za Zagreuse, neuvěřitelně pohledného Hádova syna, který se pokouší uniknout z podsvětí s cílem dosáhnout Olympu.

Hades je v porovnání s jinými skvělými hrami v tomto žánru to, jak zábavné je hrát. To, co dělá Háda jedinečným, je však všechno ostatní. Existuje autentický a hmatatelný příběh. Hades vybízí hráče, aby se stejně soustředil na vyprávění příběhů, které se v něm odehrává, stejně jako na hrou prolézající žaláře, kterou je žánr proslulý. V tuto chvíli v recenzi (pokud to název hry neodhalil jako první) je docela jasné, že Hades vychází z řecké mytologie. Právě toto nastavení umožňuje prosvítat bohatou historii hry. Všechno, co je často spojeno s roguelikes, je jednoduše vysvětleno snadno a v Hádu má smysl. Proč se vracíš pokaždé, když zemřeš? Protože unikáte z podsvětí, pak se vrátíte tam, kde jste začali. Proč se místnosti vždy mění s každou hrou? Protože tak je labyrintové podsvětí navrženo tak, aby nikdo nemohl uniknout ze spárů Hádů. Je navržen a odborně vytvořen.

Zagreus se nepokouší o tento útěk bez pomoci; má na Olympu pomoc své vzdálené a nefunkční rodiny. Všechny postavy, které se objeví, ať už jsou to bohové, kteří vám pomáhají s každým spuštěním, nebo postavy vracející se do centrální oblasti, jsou všechny perfektně obsazeny. Kdykoli jsem měl příležitost mluvit s někým novým, udělal bych to. Dialogy, které se objevily na mé obrazovce, byly opravdovou radostí a byly stejně přínosné jako odemčení něčeho nového, co pomohlo Zagreovi uniknout. Všichni herci jsou neuvěřitelně okouzlující a dobře napsaní, nabízejí obrovské množství dialogů a zajišťují, že pokaždé, když mluvíte s postavou, budete se cítit svěží a užiteční.

Hlavním tahákem každého roguelike je však hratelnost. Mělo by to být zábavné, obohacující a chcete, abyste si více zahráli. Hades zachycuje všechny výše uvedené a další. Největší pochvalu, kterou můžete Hádovi dát, je, že nezáleží na tom, jak dlouho hrajete; prostě to nemůžeš odložit. Cesta skrz kobky je rychlá a chaotická, náročná, ale neuvěřitelně zábavná. Kromě toho jsou na konci každé oblasti bitvy s bossy. Souboje s bossy nejsou zdaleka snadné, ale jsou skvělým způsobem, jak si prozkoumat své schopnosti a pocit nadšení, když konečně porazíte toho šéfa, na kterém jste uvízli, nemá obdoby.

Než začnete svůj velký plán na útěk z podsvětí, Zagreus je v domě Hádů. Zde se také objevujete po každé smrti a slouží jako centrum hry. Zde můžete odemykat nové zbraně, chatovat s některými postavami včetně svého otce a hlavně je to tam. Že můžete pohladit svého starého kamarád Cerberus. To je také místo, kde lze použít jakékoli upgrady, které najdete / vyděláte. Poté, co zemřete, ztrácíte výhody z předchozího běhu - výhody jsou upgrady, které bohové dávají Zagreovi, jsou vyřazeny po každé smrti - ale existují také upgrady, které lze trvale odemknout, aby vám pomohly pokaždé. Tyto upgrady pomáhají další běh trochu usnadnit. Kromě toho můžete v House of Hades také provádět renovace podsvětí. Některé jsou čistě kosmetické, aby trochu pomohly místu, ale jiné (jako přidání zdravotních komor) vás zavedou dále než dříve.

Všechny čtyři oblasti hry mají jedinečný vzhled a dojem. Nepřátelé v každém místě jsou jiní, což vám dává nové problémy, které se pokusíte vyřešit, se zbraní, kterou si vyberete. Zbraní je celkem šest, přičemž každá je od té druhé jedinečná. Nejsou všechny odemčené od začátku, ale jak se odemykáte více, bude stále jasnější, jak drasticky každá zbraň mění boj ve hře. Štít se například cítí na míle daleko. Luk a šíp, ptá se vás změnit svůj přístup a možná i výhody, které byste chtěli. Je zásluhou vývojáře Supergiant Games, že všechny zbraně jsou jiné, ale ovládání zůstává stejné, přestože některé zbraně jsou obtížnější než jiné. Zbraně v kombinaci s různými výhodami vám budou i nadále vydělávat více, i když hru dokončíte.

Ještě více zvýšit Hades je estetická hra. Umělecký styl doplňuje postavy, nepřátele a prostředí, ve kterém se ocitli. Tím, že vypadá tak krásně, to jen zvyšuje vaši touhu vidět všechno a mluvit s každým. Stejným směrem navíc táhne i hudba. To je nejvíce patrné v bitvách s bossy, když opravdu zařadí vysoký rychlostní stupeň, což vám pomůže přidat skutečný vzrušující pocit, když budete bojovat o Zagreův život.

O Hádovi nemohu říci dost pozitivních věcí. Je to opravdu jedna z nejlepších her, které jsem měl tu čest hrát tento rok. Pokud vás hra nepřipoutá, objevování Zagreova odkazu a zkoumání jeho toxického vztahu s otcem vás bude nutit vracet se znovu a znovu. Hades se cítí osvěžující a jedinečný a pomáhá mu vyniknout v tom, co byl pro hry velmi, velmi silný rok.

Pure Nintendo neobdržel pro tuto hru hodnotící kód. Kopii této hry poskytl recenzent.