Recenze Cyberpunk 2077 - GamersHeroes

Držet krok s kritikou uznávaným Zaklínačem 3 není žádný malý kousek. Kromě očekávání kladených na jeden z nejočekávanějších titulů této generace má Cyberpunk 2077 v nejlepším případě těžký boj. CD PROJEKT RED se snaží vnést do otevřeného světa jiskru a hrůzu z Zaklínače 3 do stále většího stánku s estetikou Cyberpunk, špičkovými výhonky a obsazením zajímavých postav a příběhů. Splňuje velká očekávání mnoha?

Upřímně řečeno, není.

Recenze Cyberpunk 2077

Než se ponoříme do podstaty recenze, chci objasnit, že tato recenze byla napsána zcela na základě mých herních zkušeností s PlayStation 5. Je běžné, že hry fungují různě v závislosti na platformě, ale rozdíly jsou velmi vzácné. obrovské, jaké jsou v Cyberpunku 2077. Krátce jsem hru hrál na PlayStation 4, dost na to, abych věděl, že už ji nechci hrát. Tuto hru nelze hrát na PlayStation 4 Pro a podle mého názoru by se v současném stavu nikdy neměla prodávat. Hraní na PlayStation 5 není bezbolestné, ale diamant je drsný - pokud máte trpělivost se s ním smířit.

Nekupujte Cyberpunk 2077 na žádné jiné platformě na základě této recenze. Sakra, pokud jste si hru ještě nekoupili, tak ne. Dejte tomu pár měsíců na dokončení.

Příběh začíná, když si vytvoříte vlastní verzi V, hlavního hrdiny hry, který má mnoho podob v závislosti na volbách, které během nočních dobrodružství uděláte. Po krátké, ale zajímavé sadě pro vytváření postav (kde můžete změnit své vlasy, genitálie, pohlaví, hlas a cyberpunkové vizuály) si vyberete cestu, ideály a cíle své životní kariéry. K dispozici jsou tři možnosti: Street Kid, Corpo a Nomad.

U své hlavní části jsem zůstal u Nomada. Koncept jednoty a rodiny na prvním místě je ten, který obdivuji, a přestože je V terorista, vrah a zloděj, chtěl jsem použít přístup „dobrého člověka“. Kariérní cesta, kterou si vyberete, je poměrně důležitou součástí role, kterou budete hrát. Prvních pár hodin je jedinečných na základě tří možností zahájení kariéry. Zatímco některé jsou mnohem napínavější a hlubší než jiné, všechny poskytují hráči dostatek příběhu a charakteru, aby porozuměli pozadí, cílům a přáním každé verze V. Ačkoli dopad této volby v mnoha částech hry klesá hra odemkne během postupu jedinečné možnosti dialogu a příležitostí ke vztahům.

Poté, co jsem dokončil svůj úvod do Nomadova životního stylu (poněkud nevýrazný úvod ve srovnání s ostatními dvěma), jsem se vydal do Night City. Tato rozlehlá metropole na obzoru je městem zničeným korporátní chamtivostí a bezprávím, kde vládnou zkorumpovaní a trpí masami. Tento počáteční okamžik, první představení Night City, je pravděpodobně jedním z nejlepších momentů v celé hře.

CD PROJEKT RED odvedlo úžasnou práci s vizuály cyberpunku a budováním světa. Blikající neonová světla lemují boky ulice, každý člověk, kterého potkáte, je upravován, vylepšován a přizpůsobován a každé vozidlo je plné změn a technických vylepšení. Každý region, každá ulice, každá ulička v Cyberpunku 2077 je vizuální svátek k prozkoumání - i když se někdy zdá, že tento svátek patří do éry PlayStation 3. Od temných uliček plných drogově závislých a feťáků až po rušné trhy, kde vše obchodují, od stará CD na zábavu na černém trhu, Cyberpunk 2077 je na svém povrchu naprostým potěšením zažít. Alespoň na začátku.

Jakmile se škrábnete pod povrch, co se jeví jako rušný kyberpunkový svět, rychle se změní ve velmi skriptovaný a často špatně navržený nepořádek. Pro každý detail, pro každou realistickou animaci, pro každé úsilí, které vývojář vynaložil k ponoření hráče do tohoto prostředí, každý sužuje tucet problémů. Postavy plovoucí na zemi, sedící na židlích, které neexistují, stojící v T-póze, vozidla mizející zemí nebo stoupající k obloze. Hra pravidelně havaruje, mise jsou odposlouchávány a pokrok je omezován. Cyberpunk 2077 je buggy, nedokončený a vyloženě trapný.

Nelze však popřít, že tuto hru miluji a za těch 45 hodin, které jsem hrál, jsem se tak bavil. Byl bych první, kdo kritizoval recenzi, která obsahovala ten poslední odstavec, vedle stejného skóre. I když to teď píšu, zdá se to zvláštní. Když to funguje a jde podle plánu, Cyberpunk spojuje nejlepší vyprávění, nejlepší design postav a nejlepší kreativní směr, jaký jsem ve hře s otevřeným světem tak dlouho viděl. Ano, je to rozbité, je to buggy, je to nepořádek a není to pro každého v jeho současném stavu. Pokud však máte trpělivost, je to stále temné, vážné a obohacující dobrodružství v temném podsvětí vesmíru Cyberpunk.

Cyberpunk 2077 zápasí s povrchovými prvky hry, prvky vrchní vrstvy, které jsou obvykle třešničkou na dortu. Navzdory těmto zjevným nedostatkům, které jsou zřejmé všude, kamkoli jdete, existuje spousta funkcí a systémů, které fungují tak bezchybně, že vám také dá zapomenout, že hrajete takový nepořádek.

Souboj je fantastický a kombinuje akční záběry z pohledu první osoby s detailním a vysoce obohacujícím systémem přizpůsobení postavy a postupu-systém, který by bylo neuvěřitelně těžké se vyrovnat v jakémkoli necyberpunkovém prostředí. Střelba je plynulá, rychlá a úderná. Cítíte každou kulku, každý úder a každou kapku basů se skvělým soundtrackem, který doprovází boj. Můžete pobíhat po místnosti a vyvádět skupinu nepřátel pomocí kyberneticky implantovaného mini raketometu integrovaného do zápěstí, nebo můžete sedět na protější budově. Manipulujte s technologickými nástroji v místnosti a kolem ní, abyste vytvořili odklony, přinutili nepřátele na sebe útočit nebo jednoduše odpálili jeden z jejich granátů na dálku.

Cyberpunk 2077 kombinuje svobodu přístupu Assassin's Creed, s téměř jakoukoli misí s více úhly útoku, s futuristickou technologií her Watch Dogs, která umožňuje V manipulovat se zařízeními a ovládat bezpečnostní kamery. Je to tento styl variabilního přístupu, který udržuje hru svěží od začátku do konce.

I když jsem strávil spoustu času bojovým přístupem, existuje obrovský systém postupu postavy, který zpočátku vypadal trochu plochý a bez možností. Při pohledu na šest různých atributů a dlouhý seznam odemykatelných výhod vypadalo hodně jako vata. Tvořeno drobnými vylepšeními a pasivními upgrady, moji představivost opravdu nic nechytilo. Po několika hodinách zkoumání Night City, plnění vedlejších úkolů a lovu členů gangu se systém začal rozrůstat rychlostí, kterou jsem nikdy nečekal.

Jack všech obchodů je opravdu možnost, ale je to zdaleka nejméně obohacující a nejméně vzrušující. Můj původní design postavy byl trochu mixem nenápadnosti a přestřelky, ale jak jsem prozkoumával stále více oblastí Night City a získával další položky k použití a vylepšování, všiml jsem si harmonie mezi systémem postupu postavy, kybernetickými úpravami a arzenálem střelných zbraní. . a vybavení, které najdete. Každý z nich zapadá do konkrétních staveb jako pečlivě sestavená hádanka; zpočátku je to těžké vidět, ale jakmile začnete sklouzávat kousky k sobě, začne to opravdu zářit.

Cyberpunk 2077 dokáže dodávat v jedné oblasti, které mnoho her nedokáže využít: odměňování hráče. Zní to jednoduše, ale kolikrát jste strávili staletí úklidem nepřátelského tábora v Assassin's Creed nebo Far Cry, abyste přišli s odměnami, které nestály za čas? Každá aktivita, každé rozptýlení v Cyberpunku 2077 bylo odměnou. Systém položek je rozsáhlý, s širokou škálou různých zbraní, rarit a možností výroby. To je velmi zábavné; Dokončil jsem hlavní příběh a spoustu vedlejšího obsahu a stále nemám pocit, že bych dokonce poškrábal sílu své postavy.

Jednou oblastí Cyberpunku 2077, která na dálku funguje jako tradiční zážitek AAA, je historie. I když nejde o technicky dokonalý zážitek, je to rozhodně nejsilnější oblast hry, pokud jde o stabilitu a kvalitu. Se současným stavem hry a s tolika lidmi, kteří bojují o postup na jiných platformách, se nebudu rozepisovat, ale je to skvělé.

Cesta V je pro hráče velmi osobní. Od zážitků, které mají k přátelům, které mají k nepřátelům, na které narazili, je hlavní příběh tak živý a bezproblémově se rozděluje na volitelný obsah. Konkrétní postava Panam, další nomád, který se snaží najít své místo ve světě, je poprvé představena v hlavním příběhu. Jak postupujete, jsou však k dispozici další mise. Při zkoumání vztahu V a Panam se dozvíte o její bojující rodině Nomadů a začnete se s ní a jejími spojenci stýkat. Tyto příběhy jsou tak emocionálně motivované a působivé, a přesto slouží pouze jako volitelný obsah, příběhy, které hráči mohou zcela uniknout.

Stejný styl vyprávění se opakuje v průběhu hry, což dává hráčům příležitost ponořit se do příběhů, které by stejně snadno mohly sloužit jako hlavní příběh v jakékoli jiné hře. Zatímco velká část Cyberpunku 2077 potřebuje nějakou vážnou pomoc, nezapomenutelné postavy a skvělé hlasové herectví činí tuto oblast opravdu excelentní.

Ignorování množství zjevně rozbitých věcí, které by nikdy neměly spatřit světlo vydání, Cyberpunk 2077 trpí určitými designovými volbami. Správa zásob trvá příliš mnoho času. Neustálá navigace v neohrabaném a necitlivém systému uživatelského rozhraní k rozdělování zbraní a předmětů přestává být po prvních hodinách zábavou a rychle se stává frustrující ztrátou času. Dostalo se to do bodu, kdy jsem přestal drancovat základní položky.

Hlavní příběh Cyberpunku 2077 je dobře propracovaný a plynulý od začátku do konce, ale pokud si uděláte čas zastavit a přičichnout k holografickým růžím, často to může být docela zdrcující. Nové kontakty se na vás neustále obracejí telefonem, odemykání práce po práci po práci. Přestože téměř veškerý sekundární obsah, který jsem dosud dokončil, byl skvělý, tempo, jakým je na hráče vrháno, je příliš uspěchané.

Cyberpunk 2077 je skvělá hra, ale mohla to být úžasná hra, která definovala generaci. Místo toho je obětí své vlastní ctižádosti a neustálé touhy průmyslu tlačit ho, tlačit ho, tlačit ho zpět. Ve svém současném stavu to není pro slabé povahy a dokonce i skalní fanoušci Cyberpunku mohou mít problém udržet zájem uprostřed všech nehod a závad. Pokud jste to ještě nezvedli, počkejte několik měsíců a možná budete mít zkušenosti, ve které jsme všichni doufali při spuštění.

Tato recenze Cyberpunk 2077 byla provedena na PlayStation 5 pomocí verze hry PlayStation 4. Byl poskytnut digitální kód.