Recenze: Cloud Garden (Nintendo Switch)

cloud-garden-cover-jpeg

Cloud Garden je logická hra odehrávající se po apokalypse. Na rozdíl od většiny her odehrávajících se po apokalypse se Cloud Garden nespoléhá na zombie, monstra nebo hrůzu lidstva, ale spíše na klid a mír světa, jakmile ho lidstvo opustí. Účelem Cloud Garden je zdůraznit a předvést návrat přírody, jakmile odejdeme, a jak rychle příroda převezme struktury vytvořené člověkem.

Když hra začne, jste přímo ve své první hádance, která je vybavena semínkem a trochou suti. V podstatě takto přistupujete ke každému jednotlivému puzzle, ale váš arzenál semínek a harampádí se s postupem hrou zvětšuje. Výzvou bude pokusit se vměstnat vše do malého prostoru, který jste dostali, abyste dosáhli svého cíle naplnit jako co nejvíce s rostlinným životem.

Rozhodně to není ta nejtěžší hádanka, ale i tak vás přiměje přemýšlet, ale nikdy vás nevystresuje. V tom je kouzlo Cloud Garden, je tak relaxační, jak si myslíte, a je to perfektní hra, do které se po dlouhém dni ponoříte, pokud si potřebujete odpočinout. Vše směřuje k hladkému zážitku, i když může postrádat přesnost přesně v tom, co se snažíte dělat. Stejně jako příroda v reálném životě je způsob, jakým mohou rostliny růst, nepředvídatelný.

Jediná výtka této hře může být, že je na Switch. Každou hádanku lze úplně otočit a přesunout, což je skvělá volba pro kvalitu života, ale na této konzoli to může být docela únavné. Výběr položky se nezdá být přesný; často jsem si něco vybral a položku jsem zmeškal nebo špatně umístil. Navíc, pokud rychle shodíte příliš mnoho předmětů, hra se na několik sekund zastaví. Je zřejmé, že jde o logickou hru s pomalým tempem, neměli byste vypustit příliš mnoho věcí najednou, ale když to uděláte, Switch se snaží udržet krok.

Cloud Garden místy funguje špatně, je to zklamání, protože je to jediná věc, která ji zklamala. Jednoduchý umělecký styl je neuvěřitelně působivý, dokonale vykresluje myšlenku pustého a prázdného světa, který lidstvo už dávno zanechalo. Přestože je hudba jemná, přesto je radost ji poslouchat, když se prokousáváte 100 nabízenými úrovněmi. Pro ty, kteří rádi dělají své vlastní věci a chtějí po dokončení úrovní mnohem více, je tu kreativní režim, který umožňuje hráči mnohem více svobody tím, že funguje jako pískoviště pro hru.

Cloud Garden je velmi dobrá logická hra, která si klade za cíl uklidnit tam, kde mnoho logických her může způsobit stres. Existují určité problémy s kvalitou života, ale to, co je v nabídce, stojí za to vyzkoušet pro všechny fanoušky hádanek. Síla Cloud Garden je v tom, jak je to klidný a osamělý zážitek, který ospravedlňuje její koupi pro každého.