Recenze: Beautiful Desolation (Nintendo Switch)

Pokud se nad tím přestanete zamýšlet, dobrodružné hry mají obvykle směšnou dávku boje. Množství věcí, které musíte zabít, abyste se dostali na vyšší úroveň, získali vzácné předměty nebo jen udržovali děj, by většinu z nás v reálném životě vyčerpalo. Když se tedy vydáme do boje, je Beautiful Desolation možná jedním z nejrealističtějších RPG, jaké jsem kdy hrál.

No, kromě všech mimozemšťanů cestování časem a neustálé závodění.

Krásná pustina začíná přistáním mimozemského plavidla v Jižní Africe. Lidé tuto mašinérii - brzy přezdívanou Penrose - využili k pokroku několika forem technologie v děsivém množství v krátkém časovém období. Sotva o deset let později se bratři Mark a Dan vplížili na palubu Penrose a rychle se vrhli do daleké budoucnosti, kde se Afrika stala pustinou s kapsami kontroly robotů, mimozemšťanů a lidských kmenů. Co se tu stalo? Můžeš jít domů? Dokážete vůbec přežít?

Je to zábavné nastavení, které se datuje do doby, kdy sci -fi byla více o nastavení a morální lekci než o laserových bitvách. Je důležité to rozlišovat, protože v této hře je velmi málo bojů jakéhokoli druhu. Přestože je hra Beautiful Desolation účtována jako RPG, je to především dobrodružství při řešení hádanek. Příběh vás provede mnoha místy a představí vám více než 40 postav, se kterými budete komunikovat. Dají vám samozřejmě úkoly, které musíte splnit, a budete mít určitou volnost v tom, jak je splnit, nebo chcete -li.

Dialogy s těmito postavami máte pod kontrolou. Máte na výběr z více odpovědí, což vám umožní být přátelští, krátcí, zastrašující atd. V této hře opravdu neexistuje správný nebo špatný způsob, jak se chovat, ale vaše odpovědi mají dopad a budou utvářet vývoj příběhu. Čím přátelštější jste s konkrétní osobou nebo skupinou lidí, tím ochotnější vám budou pomáhat. Ale přátelství s jednou skupinou vás může dostat do konfliktu s jinou, takže je třeba udělat několik těžkých rozhodnutí.

Protože konverzace a příběh jsou tak důležité pro celkový pocit ze hry, je dobré, že se s těmito prvky zachází opatrně. Hlasové herectví je v Beautiful Desolation provedeno velmi dobře a psaní se nikdy necítí jako snaha příliš se snažit být chytrý nebo mít přístup, i když je to někdy příliš náročné. Postavy jsou také konzistentní, což je u her tohoto typu poněkud osvěžující. Můžete jít s vnitřností a obecně mít pravdu v tom, komu můžete a nemůžete věřit, i když to nezaručuje, že dostanete to, co chcete nebo potřebujete.

Přesto je hra Beautiful Desolation odlišná od ostatních adventur / logických her, které jste hráli, prezentace. Tento svět je místo toho, aby nám poskytoval typické vizuální prvky typu point-and-click-side-scrolling, ale s velmi detailní izometrickou perspektivou a perspektivou shora dolů.

Perspektivu lze dobře využít a je elegantně zdůrazněna jemným skóre Micka Gordona. Však budete trávit tolik času běháním / zpět tam a zpět na záchranných úkolech, že prezentace ztratí slávu.

Otevírání nových oblastí pomáhá udržovat věci čerstvé, ale to představuje svůj vlastní problém, protože každá oblast je ve skutečnosti tvořena nedefinovanými lineárními cestami. Budete si myslet, že můžete dosáhnout určitého bodu na obrazovce, jen abyste narazili na neviditelnou zeď a hra vás převrátila. K tomuto problému dochází často, někdy když se pokoušíte vykročit vpřed a získat přístup ke konzole, a při pokusu o pohyb s analogovým ovladačem Joy-Con je frustrující. Dokážu si představit, že kdybyste to hráli na PC a mohli byste jen kliknout tam, kam chcete, všechny potřebné průzkumy by byly mnohem zábavnější. Na přepínači očekávejte, že se od ničeho odrazíte, dokud nebudete vědět, co je přístupné a jak k němu přistupovat.

Dalším problémem je, že grafika je na přepínači zablácená, takže některé detaily jsou špatně vidět. Hledání předmětů je tedy složitější, než by mělo, stejně jako určování vaší cesty. To je ještě umocněno tím, že ve hře chybí návod, kde najít to, co potřebujete. Počítejte s tím, že strávíte spoustu času bezcílným blouděním, pokud neprojdete průchodem.

Uživatelské rozhraní pro váš inventář, karty a podobně je také jasně navrženo pro rozhraní typu point-and-click. To neznamená, že jsou na Switchi nepoužitelní, jen je to trochu špatně vidět. Beautiful Desolation vyžaduje hodně manipulace a kombinace položek, takže bych si přál, aby byl systém inventáře trochu více optimalizován pro konzoly (zejména pro přenosný režim Switch).

Konečně, zatímco mnoho scén a konverzací vám pomůže ponořit se do příběhu, jsou většinou prezentovány na malé obrazovce v rámci obrazovky. To není vůbec špatné, protože to přispívá k celkové atmosféře sci-fi. Ale pak znovu, pokud hrajete v přenosném režimu Switch, plýtváte spoustou cenného maloobchodního prostoru.

Vzhledem k těmto problémům s vývojem a portem konzoly chci přesto doporučit Beautiful Desolation. Příběh zaujme klasické fanoušky sci-fi a nedostatek boje udržuje tento příběh a vaše rozhodnutí v centru pozornosti. Miluji také vizuální stránku, a to jak návrat k RPG, které jsem hrál na konci 90. let, tak (doufejme) jako předzvěst budoucnosti adventur.

Na Switchi to však nedoporučuji. Hrajte místo toho na PC, kde je k dispozici pro počítače s Windows, Mac a Linux.