Recenze: Barbearian (Nintendo Switch) -

Je na čase nasadit si plášť z medvědí kůže, nabrousit bojovou sekeru a připravit se na zásah několika Skeleton Soldiers - obrovského počtu Skeleton Soldiers.

Na první pohled vypadá Barbearian jako nezávislá hra pro děti, které nemají co napadat a zajímat seriózního hráče. Toto není ten případ. Může to znít roztomile, ale nenechte to usnout ve falešném pocitu bezpečí. Ano, Skeleton Soldiers se snadno zabíjejí sekerou, ale je jich dost na to, aby představovaly skutečnou hrozbu. Koneckonců, není třeba mnoho zásahů, které je třeba překonat a odeslat do stanice Tubing. Navíc mají kapitány, které je mnohem těžší zabít. (Nebojte se, problém s elektronkou vyřešíme za chvíli.)

Barbearianovo rozložení je celkem standardní. Začnete v centrální oblasti, kde si můžete koupit upgrady a školení, získat informace o hře (od mluvící kachny) nebo přejít na portál na konkrétní úroveň.

Jak jste již uhodli, musíte vyčistit (nebo alespoň přežít) první úroveň, než se dostanete k druhé, a tak dále. Můžete se vrátit k úrovním, které jste přežili, abyste zjistili, zda je můžete trochu lépe vymazat nebo vydělat více herních coinů. Mimochodem, co ve hře padne jako „mince“, vypadá jako ovoce, mince. Bonbóny, koblihy, koláče a další pamlsky. Ano, budete znovu hrát úrovně, protože měna ve hře přichází na začátku pomalu a Skeleton Soldiers dorazí rychle od začátku.

Tím se dostáváme zpět do stanice Tubing. Když vás nepřítel přemůže a vy zemřete, cestujete do Tubing Station provozované tvorem ze stromu. Má vás dát do tuby, abyste se mohli transportovat do posmrtného života, ale vypadá to, že máte sponzora v říších moci a stromová stvůra dostala pokyn, aby vás poslala zpět do bitvy. Nemyslete si, že se z toho dostanete zadarmo; bohové požadují procento z vaší hromádky mincí (každý chce podíl na akci). Ve hře je trochu oddychu; na každém kroku je studna, a pokud máte 500 coinů, můžete do ní zasáhnout a obnovit body zdraví. Buďte opatrní, za každou úroveň dostanete pouze jeden.

Kromě standardního pokynu „Zůstaň naživu“ existuje ještě jeden cíl. V každém tahu je zajatý vesničan. Pokud tuto osobu propustíte před koncem doby zadržování v cele, bude vás následovat jako věrného služebníka. Herní mince můžete utratit za vylepšení svého vesničana na pěšáka nebo lukostřelce. Každý barbar přece potřebuje osobní armádu přisluhovačů, že?

Nastavení má několik zajímavých vylepšení. Rychlost hry můžete zvýšit nebo snížit. Výchozí nastavení může být docela obtížné, ale můžete ho zvýšit o několik stupňů, abyste se opravdu udrželi na nohou. Pokud máte rádi bolest, můžete dokonce zvýšit poškození způsobené nepřátelskými útoky. Pokud vám úspory unikly, můžete snížit rychlost, s jakou hra poskytuje kořist. Lze upravit zoom fotoaparátu a změnit text (velmi vítané nastavení pro ty z nás, kteří jsou již dostatečně krátkozrakí). Jedno nastavení, které vám navrhnu změnit, než začnete hrát, je hlasitost hudby; na začátek je to hlučné.

Grafika je trochu kreslená a zvukové efekty skákací a veselé. Nevadí mi to, protože je to hra, která se nebere příliš vážně; Barbearian skrývá svou výzvu za jednoduché obrázky. Zajímavým vizuálním detailem je použití světla. Kolem každé věže jsou rozmístěna světla malých cest, které lze použít jako periferní výstražný systém. Nepřátelé vrhají stíny na to, co se zdá být pár yardů daleko, takže i když jsou kostlivci záludní, extra stíny jsou dobrou výstrahou, jak se otočit a rozhoupat.

Když získáte upgrade kulometu, nedostanete věčnou palebnou sílu. Budete muset sbírat ikonu kulometu každé kolo, pokud existuje. Jakmile najdete tuto kapku, máte jen 50 zatočení. Mimochodem, vaše schopnost mířit se skutečnou přesností je přinejlepším okrajová. Barbearian zjevně není zvyklý couvat. Kromě sekery je k dispozici několik speciálních možností útoku, například útok na náboj a režim vzteku. Ve hře se dobře ukazuje na nové možnosti, když jste připraveni je použít.

Existují další dobroty, které vám hra poskytne, ale musíte je rychle sbírat. Můžete si vyzvednout balíčky, které vám poskytnou dvojnásobnou rychlost na několik sekund, několik okamžiků nezranitelnosti a několik dalších. Ohnivá malá dárková kapka je malá žlutá krabička, která svou přítomnost oznamuje rohem (pomyslete na staromódní automobilový roh). Pokud ho dokážete chytit (ano, vyklouzne z vás), získáte velkou výplatu v herních mincích. Trvá to příliš dlouho a směje se vám a mizí.

Jak již bylo zmíněno v horní části článku, Barbearian je více, než se na první pohled zdá. Neexistuje žádná krev, žádné příliš šokující nebo děsivé obrazy ani nic, co by uráželo.

Zdá se, že je tato hra vhodná pro děti, ale nabízí dostatek výzev, aby na nějakou dobu zabavila každého hráče. Je to lehké a zábavné hraní a myslím, že všichni můžeme tento druh hry používat o něco více.