Recenze: Aztech Forgotten Gods (Nintendo Switch)

aztechforgottengods1-jpg

Při první kontrole Aztech Forgotten Gods mě potěšilo, že se téma soustředilo kolem verze Aztécké říše, která nezahrnovala vstup některých mimozemšťanů a ničení kloubu. Místo toho mohli Aztechové zažít své vlastní období „doby temna“ a „renesance/osvícení“. Existuje prosperující civilizace s úžasnou technologií. Zvrat je v tom, že archeologové odkryli některé artefakty z doby před jejich technologickým úpadkem a vzestupem a nálezy jsou úžasné. No a co…

Než se dostaneme k „a pak…“, podívejme se na „co to je“, ano? U této hry je toho hodně co rozbalit, takže začněme tím, co hra je Předpokládaný být.

Aztech Forgotten Gods je akční/dobrodružná hra s otevřeným světem odehrávající se ve městě Tenochtitlan. Svět může být otevřený – můžete se ve hře procházet a objevovat, dokud slunce nevyjde – ale je to malý svět. Jmenujete se Achtil a jste dcerou věhlasného archeologa (aka „máma“), který objevil některé fascinující artefakty v podzemním komplexu. Achtilův život není na začátku hry příliš zábavný; ona je to, co byste mohli nazvat „nezávislou kurýrkou“ (což zní okouzleněji než doručovatelka). Hra obsahuje spoustu dialogů, takže se o historii své civilizace můžete dozvědět více, než byste skutečně chtěli. Jako u většiny dobrodružných her běžně získáváte body za vylepšení, abyste se mohli postavit stále silnějším padouchům.

Když už mluvíme o drahé staré mámě, rozhodli jste se pomoci a skončili jste s protetickou paží, která dokáže opravdu skvělé věci. S touto novou hračkou můžete opravdu trefit hloupé věci, můžete se chytit římsy a běhat po stěnách stejně snadno jako běhání po podlaze a samozřejmě můžete létat pomocí vestavěného tryskáče. Jako hrdina dobrodružné hry máte samozřejmě za úkol zachránit svět. Žádný tlak.

Nyní, když jsme se podívali na podstatu hry, pojďme se podívat na vlastnosti a funkce. Je mi líto, že musím říct, že recenze bude od nynějška méně šťastná.

Zpočátku vše vypadalo opravdu lákavě. Jak již bylo zmíněno, odehrává se to v budoucnosti, kdy Aztékům (zejména inteligentním lidem) bylo dovoleno postupovat vpřed bez zasahování. Vytvořili vážně vyspělou civilizaci a to je samo o sobě zajímavá zkušenost. Ve spojení s unikátními vizuálními prvky (umění, architektura atd.) to mělo být vzrušující.

Ale není tomu tak. Když jsem hrál tutoriál, hra vypadala skvěle a v těchto sekvencích bylo hodně slibů. Jakmile se do hry dostaly, kvalita grafiky utrpěla značný zásah. Město obsahuje jen několik pyramid v aztéckém stylu rozesetých po městě, které jinak vypadá, jako by bylo postaveno z těch kartonových „stavebnic“ ze školky. Textury jsou trochu ploché a flekaté na blízko. Navíc je tu příliš mnoho problémů s vykreslováním: způsoby, jak vidět pod budovami, které sedí na zemi, dostat se napůl dovnitř zdi, dívat se pod úsek chodníku... dostanete 'obraz.

Jak již bylo zmíněno, město, ve kterém se nacházíte, funguje v otevřeném světě. Je to malý svět, takže cesta kolem netrvá příliš dlouho. Problém je v tom, že první dvě kapitoly bloudíte bez jakéhokoli smysluplného směru. Existují světelné šipky, které označují cíle (nezapomeňte se podívat nahoru, abyste je viděli). Některé z těchto cílových značek ukazují, kde se můžete zapojit do vedlejších úkolů (jako je boj), abyste získali další zkušenosti nebo kořist. Ty nejsou dobře provedeny a jsou trochu oddělené od hlavního příběhu. Kdyby byl hlavní příběh a akční sekvence lépe rozvrženy, tyto vedlejší úkoly by se snadno obešly.

To, co vypadá jako zdroj pomoci, se ukazuje jako téměř úplná ztráta času a jsou to ostatní obyvatelé města. Můžete oslovit jakoukoli osobu v místě a stisknutím tlačítka A s ní mluvit. Problém je, že se s vámi domluví a neposkytnou vám téměř nic užitečného. Některé z dialogů obyvatel města jsou trochu kazatelské až do té míry, že jsou kazatelské. Nejen, že městské NPC mluví příliš mnoho, aniž by řekly něco důležitého, ale vypadají trochu jako balónová stvoření s plochými nebo neexistujícími rysy. Zbývá vám tedy chodit po hranatém městě s plochými lidmi a očekává se, že na to přijde. Naštěstí plynutí času negativně neovlivňuje vaše body na cestě k pokroku v příběhu.

Problémy s panorámou města jsou již vyřešeny, pojďme se tedy podívat na postavy. I zde vidíme mix příslibu a zklamání. Futuristická estetika by mohla být velmi zábavná, ale grafika je zde také trochu plochá. Oblečení postav, vlastnosti a pohyby nejsou zdaleka tak hvězdné. Způsob, jakým se lidé pohybují během dialogových sekvencí, působí jako špatná smyčka s pohupující se hlavou – několik stejných pohybů se opakuje a často neskutečným a šokujícím způsobem, který působí mírně znepokojivě.

(Zvláštní postřeh – obroučky brýlí se nekroutí (a neměly) jako obočí.)

Pak je tu zvuk. Naprosto chápu hodnotu toho, že nemusíte nahrávat všechny dialogy ve více jazycích, když můžete použít snadno přeložené titulky, ale klipy pro všechna „uh“, „mmm“, „huh“ atd. je jich málo a opakují se do té míry, že jsou trapné.

Problematické jsou také bojové sekvence. Vaše nová paže je docela kladivo, ale herní mechanika ztěžuje její využití v plném rozsahu. Existuje určitá funkce uzamčení cíle, ale není zdaleka dokonalé, aby začalo být překážkou. Boj často končí tak, že co nejrychleji stisknete tlačítko útoku, abyste zůstali naživu.

S bojem to ve skutečnosti nesouvisí, ale vyhodím to jako varování; ve městě je pár vodních ploch a jedna z nich vás pomalu zabije elektrickým proudem. Jakmile vstoupíte, neexistuje žádný východ, jen čekáte na smrt. Skutečná zábava tam.

Aztech Forgotten Gods je sestaven se všemi správnými prvky, ale provedení působí buď uspěchaně a nedokončeně, nebo přeexponovaně a nedostatečně propracované. Opravdu jsem doufal ve více, ale mírně informativní tutoriál je na tom všem nejlepší.