Recenze: Ashwalkers (Nintendo Switch)

ashwalkers_title-jpg

Ashwalkers je postapokalyptická hra o přežití. Důraz je kladen na příběh a volby, které si vyberete, takže jde spíše o vizuální román než o hru typu survival. Zatímco koncept je jedinečný a množství možností umožňuje několik různých zakončení, celkové provedení a technické nedostatky brání tomu, aby vypadal jako naleštěný produkt.

Svět vytvořený Ashwalkers je fascinující a odehrává se v budoucnosti, kde došlo ke geologické katastrofě a Země zůstala pustinou. Zahrajete si za čtyři dobrodruhy a vydáte se hledat Dome of Domes, bezpečné místo pro váš kmen. A když prozkoumáváte pustinu, potkáváte další, kteří se snaží, aby život fungoval v drsném prostředí. Můžete si vybrat, jak chcete zacházet s různými scénáři a interakcemi s NPC. Jdete například s plánem útoku nebo s diplomatickým přístupem? Každé rozhodnutí má čtyři další možnosti, které umožňují třicet čtyři možných konců.

Při průzkumu budete muset sledovat čtyři statistiky postavy: Teplo, Hlad, Příčetnost a Energie. Ty se během cesty vyčerpají, takže budete muset najít zásoby a postavit tábor, abyste udrželi posádku naživu. Postavíte tábor, abyste použili materiály nalezené ve světě ke zvýšení vašeho tepla a hladu. A umožnění postavám odpočívat a konverzovat zvýší jejich zdravý rozum a energii.

Hra nabízí tutoriál, ale příliš vysvětlení neposkytuje. Místo toho je to jednoduchá prohlídka sběru materiálů a táborových mechanik. U většiny her bych ocenil mnohem podrobnější tutoriál, ale hra je poměrně snadná a nikdy jsem neměl pocit, že by některá z mých postav byla skutečně v nebezpečí. Existuje spousta zdrojů k nalezení a ve hře není žádný boj; místo toho se vaše rozhodnutí odehrává prostřednictvím textu, takže hra působí jako chodící vizuální román. Přesto, pokud jde o survival hry, je to ta nejjednodušší, kterou jsem hrál.

Přestože je koncept zajímavý, nedostatek provedení dělá hru nudnou. Žádná z postav nemá zajímavé pozadí a žádnou skutečnou osobnost. Nikdy jsem se s nimi necítil spojený. Jsou to jen protagonisté bez tváře, které od sebe nic nerozlišuje. Místo toho bych raději vytvořil postavy a vybral jejich dovednosti.

Nikdy jsem neměl pocit, že by mé postavy byly v bezprostředním nebezpečí. Se spoustou zdrojů jsem nikdy neměl problém se statistikami postav. Dokonce i moje volby nikdy neměly pocit, že by postavy byly v nebezpečí. Každé rozhodnutí se hrálo s protagonisty, kteří vyšli bez újmy.

Hra vás také vede. I když existují oblasti, které dávají vzhled, který můžete prozkoumat, ve většině případů jsem byl zklamán a nucen jít cestou, kterou po mně chtěli designéři.

Ale byly to technické problémy, které způsobily většinu mé frustrace. Za prvé, při spouštění hry mi to několikrát spadlo. Při přecházení krajinou se pak postavy zasekávaly a já si nebyl jistý, jestli je to kvůli bugu, nebo jestli musím jít jiným směrem. Konečně je hra celá černobílá a mnohokrát byl text bílý na bílém pozadí, takže se nedalo číst. To jsou věci, které by měly být zohledněny v QA, takže hra bude mít pocit, že je v brzkém vydání a není připravena na produkci.