Recenze: A Year of Springs (Nintendo Switch)

A Year of Springs je sbírka tří vizuálních románů pro Nintendo Switch. Může to znít roztomile a kresleně (a také to tak je), ale tato série povídek je plná charakteru, emocí a srdce.

Nečetl jsem synopsi, dokud jsem nezačal svou cestu do A Year of Springs a byl jsem opravdu překvapen hloubkou, kterou tento zdánlivě přímočarý titul nabízí. Hra řeší silné problémy, zvláště když se zaměřuje na zemi, jako je Japonsko. K tématům jako transgender a manželství osob stejného pohlaví se přistupuje s upřímností a je objevné vidět, jak se související zákony liší od těch v mé vlastní zemi a jaký dopad mají na životy lidí.

A Year of Springs – Nintendo Switch – obrazovka 3

Hra obsahuje tři krátké příběhy, z nichž každý se soustředí kolem jedné ze tří ženských postav, Haro, Erika a Manami. Většinu času trávíte jen čtením se statickými postavami a pozadím, které se mění podle aktuální scény. Někdy jste požádáni, abyste se rozhodli, podobně jako vybrat si vlastní dobrodružnou knihu. Ty mohou mít velký vliv na konec, takže je zde dostatek prostoru pro opakování.

Pokud jde o hratelnost, A Year of Springs je skvělým příkladem toho, jak vytvořit skvělý vizuální román s jednoduchým ovládáním a spoustou možností, jak si hráči užít zážitek po svém. Můžete například upravit rychlost textu, použít tlačítko nebo dotykovou obrazovku a snadno se vrátit, pokud jste něco přehlédli. Můžete dokonce nastavit, aby se text automaticky měnil za vás, takže se můžete pohodlně usadit a odpočívat, jak se drama odehrává.

A Year of Springs – Nintendo Switch – obrazovka 2

Příběhy na sebe navazují, takže to celé vypadá jako tři díly dobré série Netflix. A víme, jak návykové mohou být! Když jsem dokončil každou pohádku, byla silná touha pokračovat v příběhu „ještě jednou epizodou“ a všechny tři – a bonusový epilog – jsem dokončil na jedno posezení, které trvalo asi dvě hodiny.

A Year of Springs má super roztomilou estetiku, která se mi opravdu líbila. Umělecký styl je zbarven jemným, pastelovým způsobem, s kreslenými postavičkami, jejichž 2D zobrazení prozrazuje jejich hlubokou osobnost. Hudba tomu pocitu odpovídá, se třpytivými klavíry na pozadí, které hře mimořádně sluší. Celkové téma se vyznačuje vytříbeným, ale jednoduchým stylem, který vytváří relaxační atmosféru, takže se můžete bez rušení ponořit do životů těchto postav.

A Year of Springs – Nintendo Switch – obrazovka 1

Povídky jsou dobře napsané, emocionálně i gramaticky. Vizuální romány do značné míry spoléhají na text jako primární prvek, což znamená, že pozornost věnovaná detailům je klíčová. A Year of Springs nechybí ani minutu, s perfektním množstvím textu na obrazovce – zde nebudete trpět unavenýma očima. Taky jsem nezaznamenal žádné překlepy.

Ale je to příběh, který vás nutí přemýšlet a cítit, a v tom hra září ještě více. Postavy jsou dobře propracované a je zde dobrý mix nastavení a stylů, včetně telefonních hovorů a textových zpráv. Někdy jsem se přistihla, jak se směji, jindy mi tekly slzy. I když některým problémům obsaženým v těchto příbězích rozumím, témata jsou prezentována neohrožujícím způsobem, který je zpřístupňuje téměř každému – jde o prožití cesty těchto tří mladých žen z jejich pohledu. Je zřejmé, že vývojář - npckc, který hru také přeložil do angličtiny - tomuto titulu věnoval hodně času a pozornosti.

Celkově je A Year of Springs srdečným příběhem tří mladých žen v Japonsku, které bojují s láskou, přátelstvím a genderovými problémy. Je to roztomilé, ale přesvědčivé a vysoce doporučeno.