Recenze: Wonder Boy: Asha v Monster World je v pořádku

Ne všechny hry je třeba předělávat. Je to velmi dobré! Některé hry jsou v pořádku. Zvláště pokud následná revize nepřinese mnoho nového. Wonder Boy: Asha v Monster World vypadá to jako projekt, který se stal, protože Wonder Boy III: Dračí past inspirovala ne jedna, ale dvě dobré hry v roce 2010. Takže teď je Asha zpět a zatímco se hra daří, nemá stejnou úroveň upgradů a investic.

A přesto přišla Asha hodina. Je to mladá žena s potenciálem a začíná hru tím, že zamíří do věže, aby dokázala, že je bojovnice. Ne dříve, než toho dosáhne, se ale dozví, že celý svět je v nebezpečí. Elementární duchové jsou ohroženi. Takže ihned poté, co byla uznána za její sílu a schopnosti, je královnou poslána navštívit duchy a napravit věci.

Wonder Boy Asha ve hře Monster World Switch 2

Teď po vstupu to vězte Wonder Boy: Asha v Monster World 'Příběh není ani velký, ani podstatný. NPC, kteří nejsou hlavními postavami, jako Ashaova rodina nebo královna Praprill, nebudou mít moc co říct. Ve skutečnosti, když se dostanete do Rapadagny, uvidíte, že některé NPC opakují stejné věty jako ostatní. Ale pak byl příběh v originále dost otřesený, takže se lidé pravděpodobně nevrátili a čekali víc.

Hratelnost je také docela základní. Je to vaše základní plošinovka bez příliš mnoha volánů. Asha začíná mečem a štítem. Pokud vytvoříte rozchod, můžete provést magický zásah a způsobit tak větší poškození. Heart Pieces můžete získat za další srdce, abyste zvýšili své šance na přežití. Můžete vydělat peníze na utrácení za věci jako vybavení a léčivé předměty. Když dáváte tyto věci dohromady, v podstatě se pohybujete z oblasti do oblasti, aniž by se dělo cokoli stimulujícího. Nemáte žádné hádanky k řešení. Naopak, postup vpřed se nakonec stane záležitostí ustoupit a připravit si cestu. Je to jako dva kroky vpřed, pak dva kroky vzad.

Wonder Boy Asha ve hře Monster World Switch 3

A pak je tu Pepelogoo. Je to malý modrý kamarád, který následuje Ashu. Představte si to jako spoušť světelných prvků Metroidvania. Když cestujete po celém světě, budete potřebovat Pepelogoo, jako je dvojitý skok, hašení požárů, vznášení se, tání ledu, přepínání spínačů a ochrana Ashy. Abyste to ale pochopili správně, musíte pískat Pepelogoo. Což dává smysl. Pepelogoo ale potřebujete tak často, aby vynikl každý zážitek. Chci udělat dvojitý skok. Musím zapískat Pepelogoo. Musím počkat, až přijde můj kamarád, a pak provedu akci. Ale hej! Znovu musím udělat dvojitý skok. Pak musíte začít úplně od začátku. Možná také musím po cestě překlopit spínače. A pokud se mi nepodaří dobře zarovnat trajektorii, je to několik píšťal a čekám na úspěch.

Existuje také další nezbytná akce, která se stala trapnější pokaždé, když se to stalo. Asha neotevře okamžitě truhly s pokladem. Nejprve stojí vpředu. Kroutí zadkem tam a zpět. Poté, po malé předmluvě, ji otevře. Pokuta. Jo, cítil jsem, že je to způsob, jak ukázat vzrušení tichého hlavního hrdiny, že něco najde. Problém je, že stejně jako píšťalka Pepelogoo to znamená, že tím ztrácíte čas.

Wonder Boy Asha ve hře Monster World Switch 4

Obecně platí, že mnoho věcí v Wonder Boy: Asha v Monster World tě může opotřebovat Souboje s bossy jsou dalším dobrým příkladem. Všichni jsou relativně zjednodušující. Jejich modely nejsou složité a snadno se staví. Pokud jsem utrpěl poškození, bylo to pravděpodobnější, protože jsem měl problémy s reaktivitou, když jsem dělal něco jako tlačení Asha dolů, aby způsobil poškození. A protože se nikdy necítí jako hrozba, není po jejich poražení žádný pocit úspěchu.

To neznamená, že je všechno špatné. Všechno je jasně telegrafováno. Pokud někdo není tak dobře obeznámen s akčními hrami nebo je mladším hráčem, existuje možnost „snadné“ obtížnosti, která je docela odpouštějící. Přihlásit se můžete kdykoli a je zde 12 míst. (Nikdy jsem nepotřeboval víc než jeden.) Text je dobře čitelný. Je také docela snadné určit, co v dané situaci dělat.

Wonder Boy Asha ve hře Monster World Switch 5

Wonder Boy: Asha v Monster World 'Jeho největším hříchem je, že je prostě adekvátní. Na tomto remaku není nic zdrcujícího. Vypadá to dobře, ale není to tak nápadné jako Wonder Boy: The Dragon Trap. Funguje to dobře, ale jsou chvíle, kdy cítíte frustraci a omezení Ashovy sady pohybů. Je to v pořádku a lidé, kterým se originál líbil, pravděpodobně ocení jeho osvěžení. Ale pokud jde o předělávky, není na tom nic zvláštního.

Wonder Boy: Asha v Monster World je k dispozici na PS4 a Switch.