Recenze: Heaven Dust 2 (Nintendo Switch)

Nebeský prach. Je to pro Rugratse sladké cukroví v prášku? Psychoaktivní práškový bonbón pro ravery? Ne, je to něco trochu horšího; virus nalezený v krvi primitivního kmene na Nové Guineji. Vědci si myslí, že může odhalit tajemství nesmrtelnosti, a vy musíte vědět, jak se to stane.

Ve skutečnosti v Heaven Dust 2 je to již prokázáno. Tento izometrický milostný dopis Resident Evil začíná tím, že se soudruh Steve probouzí z kryogenního spánku v prvním výzkumném zařízení. Místo je plné zombíků a Steve si bude muset najít/probojovat cestu k dennímu světlu.

Prvky příběhu se samozřejmě odhalují po cestě, a to vám k orientaci stačí; nemusíte hrát původní Heaven Dust (já ne), abyste si užili toto pokračování (já ano).

Heaven Dust 2 je považována za dobrodružnou, logickou a akční hru a skvěle vyvažuje všechny tři. Můžete přidat i označení survival horor (koneckonců zombie a mutanti), ale hra není děsivá – někdy je napětí tak děsivé, jak jen to jde. Cílem je prozkoumat místa, abyste našli cestu, a je toho hodně, co se dá navigovat. První výzkumné zařízení je bludiště chodeb a místností, z nichž většina je uzamčena nebo zablokována tím nejpodivnějším způsobem.

Budete potřebovat klíče, emblémy, desky a dokonce i správnou skříň, abyste se dostali tam, kam potřebujete, a nepřátelé všech tvarů a velikostí se snaží zajistit, aby se to nestalo.

Budete tedy potřebovat zbraně, jejichž počet bude záviset na vámi zvolené úrovni obtížnosti. Heaven Dust 2 může být hračkou díky akčním prvkům, které vám umožní soustředit se výhradně na hádanky, nebo se můžete rozhodnout, že ze hry uděláte fuška uchování munice a „inventáře Tetris“.

Šel jsem mezi to a vytvořil jsem jediný negativní aspekt hry, kterému se trochu budu věnovat.

Na rozdíl od podobných her je od začátku odhalena celá mapa. To, že jej můžete najít, však neznamená, že k němu máte přístup. První hádanka například vyžaduje, abyste se oblékli jako zaměstnanec zařízení, abyste mohli projít bezpečnostní kontrolou. Oblečení najdete docela rychle, ale hra vám nedovolí se změnit! Bojí se Steve, že ho poníží zombie, které na něj padají? Každopádně mapa vám ukazuje, že je tam převlékárna, ale je to daleko. Odložte tedy oblečení a pokračujte jiným způsobem.

Problém je v tom, že je toho hodně k ukládání a ještě víc k nalezení a odemknutí. V této hře je tolik hádanek, které musíte nechat jít, že když konečně najdete „klíč“ k jejich vyřešení, je nemožné si vzpomenout, kde hádanka byla. A vzhledem k tomu, jak je hrací pole uspořádáno, je velmi snadné přehlédnout dveře, které by měly být zřetelnější. Vývojáři tvrdí, že Heaven Dust 2 zvládnete dokončit za 10 hodin a minimálně třetina z toho se pravděpodobně vrátí.

To znamená, že budete bojovat s mnoha nepřáteli, protože se zdá, že se znovu objeví. Mnoho zombíků, které zabijete, tam bude znovu, když se vrátíte a dokončíte hádanku, což mě nutí přemýšlet, jestli by nebylo chytřejší se jim vyhnout (pravděpodobně nutnost na vyšší úrovni obtížnosti). Buď to, nebo budete muset být velmi efektivní se svými zbraněmi. Zaměříte-li se na hlavu nebo zamíříte mimo brnění, nepřítel rychleji odhodíte, čímž ušetříte munici. Můžete také využít prostředí, jako je vyhodit do povětří výbušné sudy k odstranění více nepřátel nebo přistát ve správný čas správnou zbraní.

Jistě, existuje spousta různých zbraní k nalezení a vylepšení (některé z nich jsou potřeba k dosažení nových oblastí), ale nemůžete je použít všechny. Omezený inventář znamená, že nemáte místo pro tři typy střelných zbraní a jejich požadovanou munici. Jako takové budete pro většinu věcí (včetně bylinných léků) používat úložné skříňky a vrátíte se pro to, co potřebujete, když zjistíte, že nejste vybaveni. Je k vzteku, že na mapě vidíte úložné skříňky, aniž byste věděli, jak se k nim dostat, a to myslím v dobrém. Tlačit se vpřed s omezeným zdravím a municí v naději, že dosáhnete na novou skříňku, je součástí zábavy a couvání je vždy lepší.

Vizuály Heaven Dust 2 jsou pěknou kombinací roztomilého a strašidelného. Prostředí využívá světlo a stín, aby byla scéna zneklidňující, ale postavy a nepřátelé jsou rozmístěni přátelským způsobem, aby vám připomněli, že to vše má být zábava.

Hudba a zvukové efekty jsou také dobře integrovány. Celé rozložení funguje docela dobře, i když si myslím, že by se mělo zažít pouze v dokovaném režimu; je příliš snadné přehlédnout detaily a příliš obtížné spravovat inventář na malé obrazovce přepínače.

Díky lepší mapě nebo asistované navigaci by bylo hraní Heaven Dust 2 rozhodně zábavnější. V současné době bezcílné bloudění a zbytečný boj pravděpodobně zabrání některým hráčům dokončit. Zůstaňte však u hry a přináší příjemný zážitek, který lze hrát do více závěrů. Nestačí to k tomu, abych se znovu podíval na původní Heaven Dust, ale po Heaven Dust 3 budu určitě koukat.