Recenze Bravely Default 2: úžasný bojový systém, který si fanoušci zamilují - v hluboce nerovnoměrném balení

Jako znovuzrození retro RPG je Bravely Default 2 věrný a plný srdce, stejně jako jeho předchůdci. Jako videohra s vysokým rozlišením 2021 někdy selže.

Trochu mě trhá Bravely Default 2. Na jedné straně je to japonská hra na hrdiny pro opravdové fanoušky žánru. Jeho boj je bohatý na textury, plný hloubky a rozmanitých bojových možností. Je to těžké - někdy až příliš mnoho pro jeho vlastní dobro, ve skutečnosti - ale nakonec odměňující. Pokud jde o způsob, jakým hraje, obecně ho mám docela rád.

Prezentace je však místo, kde se zaseknu. Je to hra s nádherným, malířským pozadím, která vás zvou hlouběji do středověkého světa BD2 ... Ale pak modely postav se slepýma očima gestikulují v příběhových scénách s opakovanými animacemi a já je okamžitě stáhnu. V nejlepším případě je to trochu zklamání. V nejhorším případě nabízí nepříjemný druh umělecké podpory.

Není to nutně problém uměleckého stylu, ale spíše problém prezentace. Umění série Bravely definoval legendární japonský umělec videoher Akihiko Yoshida, známý mimo jiné mimo jiné svou prací na některých titulech Final Fantasy a Nier Automata. Nepřispěl k této hře, ale jeho nápadný styl se odráží v umění BD2, jehož autorem jsou Hajime Onuma a Naoki Ikushima. Na portréty postav, krabicové umění a různé koncepční kresby je třeba si dát pozor - ale samotná hra na ně často úplně nevypadá.

Zpět na Nintendo 3DS, kde tato série měla svoji genezi, to dávalo větší smysl. Byl to stroj s omezenou energií a malou obrazovkou. Stejně jako jsme si ve Final Fantasy 6 koupili zjednodušeného, ​​pixelovaného klauna jako postavu s temnou gravitací, měli byste svou nevěru pozastavit. V Bravely Default a Bravely Second to fungovalo. Vyfoukněte tento styl na výkonnější stroj a obrazovku s vysokým rozlišením a výsledek je divný. Tyto panenky procházejí bitvami a scénami a bez ohledu na to, jak dobrá je hudba (velmi), hlas (hlasitý) nebo příběh (slušný) - moje pozastavení nedůvěry a zájmu o tento příběh se mi zdálo napjaté. Je to škoda, protože jak jsou psány, postavy jsou často vrcholem příběhu.

Nejde ani tak o to, abyste ve hře chtěli vysoce kvalitní grafiku. Remake Square Enix's Trials of Mana se vyznačuje stylem návratů, ale jeho postavy jsou mnohem živější. A Octopath Traveler, další z Square Enix jointů vydaných společností Nintendo na Západě, je mistrovskou třídou směřování minulosti do důkladně moderně vypadající a cítící hry. Bravely Default 2 to není.

S těmito stížnostmi přejdeme k samotné hře. Bravely Default 2 je tradiční tahové RPG se zvratem – a právě z tohoto zvratu nese série svůj název. Být „statečný“ v bitvě znamená projít více koly najednou, což vám umožní zaútočit vícekrát za sebou. Ve výchozím nastavení je to uložení tahu, které můžete utratit později. Tyto dva systémy se vzájemně ovlivňují – je tedy možné se postavit do „záporného kreditu“ tahů, v takovém případě budete nuceni provést výchozí nastavení, dokud nebudete resetováni. Stejně tak můžete ve výchozím nastavení ukládat tahy záměrně, to vše je součástí větší strategie.

Chcete -li uvést několik základních příkladů důsledků tohoto, představte si použití příkazu Výchozí se svým léčitelem k získání obratů, takže když je vaše strana opravdu zraněná, mohou seslat více léčivých kouzel najednou. Případně si představte, že budete celý svůj tým nuceni být odvážní a vyložit po čtyřech na jednu postavu, když budete oslabení a ve zranitelném stavu. Celý bojový systém kaskáduje z tohoto jediného mechanismu.

Je to chytrá hra na tradiční tahové bitvy. Ve skutečnosti je to pro mé peníze stejně chytrá odchylka od normy jako systém „Active Time Battle“, který nadále definoval Final Fantasy. Zatímco tok bitev je zde proveden trochu odlišným způsobem než předchozí dvě komiksové hry, je zde přítomno vše, díky čemu je boj v těchto hrách obtížný a vzrušující.

Příprava je stejně důležitá jako boj. Bravely Default 2 má stejně velkou hloubku, přičemž složení vaší party se výrazně změní výběrem úlohy a dílčí úlohy pro každou postavu. To určuje vaše schopnosti a máte na výběr z více než dvaceti různých charakterových úkolů - i když neřeknu přesně, kolik z nich se má vyhnout pokažení překvapení, které se po hře odemkne. K těmto zaměstnáním patří řada schopností, z nichž mnohé zapadají do RPG tropů jako Vanguard, Dragoon, Monk, White, Black a Red Mages - a tak dále. Je to vynikající.

Zde je také důležitým faktorem vybavení. Váš výběr práce neovlivní pouze vaše schopnosti, ale také vaše statistiky. Mnich je například spíše tank, schopný jak rozdávat, tak přijímat více trestů. To také určuje maximální nosnou hmotnost postavy, která zase určuje, co může být vybaveno. Brnění a těžší zbraně váží více - proto je vždy třeba udržovat rovnováhu.

Taková rovnováha je pro hru Bravely Default 2 stěžejní. I když to paradoxně nevypadá příliš vyrovnaně - zpočátku je to často velmi obtížné, a přestože se to později uklidňuje, často to působí trochu nefér.. V dungeonech - které se občas potulují - to vypadá, že hra chce, abyste si dopřáli každé bojové setkání, které se před vámi odehrává - i když je snazší se jim vyhnout, než kdykoli předtím. Bitvy zde nejsou náhodné, ale jsou zastoupeny na obrazovce spolu s nepřáteli, se kterými se na mapě setkáte. Tím začíná bitva. Bitvy jsou díky vynikajícím systémům vzrušující, i když trpí stejnými zrakovými vadami jako příběhové sekvence.

Šéfové jsou tak obtížní, že skřípání v žalářích, které je vedou, se zdá být povinné - ale rychle se dostanete do bodu, kdy jste tak mocní, že vám nepřátelé ve světě žalářů ve strachu utečou. Aha, budete si myslet - to bude znamenat, že jsem připraven - ne -li přemožen - na šéfa! Ne. Šéfové jsou vždy brutální. Nevím, na jakou křivku obtížnosti tým dev směřoval, ale i já, tvrdý JRPG, jsem začal být frustrovaný. Je zvláštní si myslet, že tuto hru vydalo Nintendo, které často jde příliš daleko.

Znepokojivá nerovnost mezi podivnými postavami a nádherným obrazovým světem, který obývají, je přítomen i v dalších oblastech, jako jsou vedlejší úkoly hry. Je jich přes sto, ale trochu remízujete. Některé jsou plně vyjádřeny a vezmou vás na zajímavé cesty, které poskytují nové a zajímavé informace o postavách v tomto světě. Jiné jsou neznělé úkoly obnovy, které vás posílají tam a zpět po celém světě za skrovné odměny. Jedna stojí za to, zatímco ta druhá je bezpochyby vycpávka, i když hra je již v hlavním příběhu obsahově poměrně bohatá. Stejně jako rozdíl v obtížnosti mezi normálními příšerami a šéfy a umělecké rozdělení často připadá jako hra na dvě poloviny.

Ve hře Bravely Default 2 nakonec problémy s prezentací a rovnováhou příliš neobstojí. Je tu brilantní hra se srdcem, inteligencí a obdivuhodnou úctou ke klasice žánru. Jeho kouzlo je nepopiratelné - a poskytuje užitečný polštář proti nerovným a drsným hranám. To znamená, že zahrnuje klišé - je to naprosto klišé pro fanoušky žánru, kteří chtějí drsné, na systém zaměřené RPG - a nestarají se o vizuální prezentaci.

3/5

Sledujte na YouTube '); jQuery (yt_video_wrapper) .remove (); }); }); }