Recenze - Mario Golf: Super Rush pro Nintendo Switch

Podívejte se na cenu albatrosa s Mario Golf: Super Rush, když poprvé ve velkém stylu na Nintendo Switch. Vydáte se za úspěchem v přepracovaném režimu Speed ​​​​Golf, nebo budete čelit divokému počasí v návratu příběhového režimu s Adventure Golf? Bez ohledu na váš herní styl, Super Rush vás pokryje. Bude ale posledním titulem v sérii birdie nebo bogey? Pojďme to zjistit…

Golf je známý jako jeden z nejtěžších sportů na zvládnutí. Nejen, že existuje vysoká překážka vstupu, která vyžaduje, aby jednotlivci trávili mnoho hodin sportem, aby získali dovednosti, ale také vyžaduje dostatečnou finanční podporu, aby se vůbec uchytili. Pro ty, kteří chtějí jednodušší a uvolněnější cestu k hole-in-one, byl Mario Golf v průběhu let jistě mnohem shovívavější. Série však není bez výzev a poskytuje mnoha svým ostříleným golfistům vynikající hřiště s tematikou Mario v kombinaci se stále obtížnějšími úkoly vyžadujícími přesnost, dovednost a preciznost. Přestože Mario Golf zaznamenal značné vzestupy a pády, série nikdy zcela nepřekonala svůj „zlatý věk“ her mezi Mario Golf na N64 a Toadstool Tour na GameCube. Nyní Mario Golf: Super Rush pro Nintendo Switch zpochybňuje status quo rychlým Speed ​​Golfem a vrací se ke kořenům pomocí příběhového režimu.

Vývojář Camelot Software Planning přinesl na ferveji čtyři režimy a 16 postav a poskytl Switch plný golfový zážitek. Puttujte s přesností ve standardním golfu a zdokonalujte své dovednosti pomocí časovaných útoků nebo režimů bodování pro jednoho hráče, skočte do bojového golfu s výběrem strategické nebo technické hry nebo se probojujte k vítězství v rychlosti založené na čase a štěstí. A nakonec je tu Adventure Golf, kde začínáte jako nováček a propracujete se v šesti dostupných pozicích odznaků, abyste se stali ostříleným profíkem.

Pro nováčky a zkušené hráče je Adventure Golf tím nejlepším místem, kde začít. Zde se naučíte základy golfu (síla, rotace a ovládání), jak skákat vodu s nízkými trajektoriemi, využívat svou sílu k překonávání překážek a dokonce zvládnout dráhu „duffu“ v rámci komického kývnutí Yodovi. . Navzdory slibnému zahájení kampaně se 6 až 8 hodinový příběh ztrácí a rychle klesá do drsných podmínek.

Aniž bychom kampaň příliš kazili, mnoho pravidelných turnajů Adventure Golf bylo v poslední době bohužel zrušeno kvůli špatnému počasí. To znamená, že vše, co je pro vaši postavu Mii k dispozici (není možné si vybrat z repertoáru postav Mario), je cross-country golf a speed golf na pěti tematických hřištích. Vyzbrojeno standardní sadou golfových holí se vaše Mii vydá z Bonny Greens do Bowser Highlands, aby odhalila tajemství skrývající se za Savage Time. Mezi hromy a blesky v Wild Weather Woods, nesnesitelným vedrem v Balmy Dunes a zmrzlou tundrou pokrývající Bowserovo obvyklé drsné území je spousta výzev (a frustrací), které je třeba překonat, když postupujete mezi úrovněmi. Patří mezi ně procházení rychlostních pastí a tornád v cross-country golfu a vyhýbání se bleskům nebo kalužím ve speed golfu ve stanoveném časovém rámci. Mluvte o tlaku!

Naštěstí jste odměněni po každém golfovém sezení, ať už ve výzvě projdete nebo neuspějete. Čas strávený na greenu bude převeden na zkušenostní body, aby se zvýšila úroveň vašeho Mii. Můžete se rychle dostat z nuly na hrdinu tím, že utratíte své body na vyšší úroveň v pěti oblastech: síla, výdrž, rychlost, rotace a kontrola. Jak body utratíte, je jen na vás, i když po každém sezení je budete muset uzamknout, takže si to dobře rozmyslete a plánujte dopředu. Za zmínku také stojí, že mince získané během vašeho dobrodružství – a na konci výzev – lze utratit v kterémkoli z golfových klubů za nákup dalšího oblečení a golfových holí, které poskytují samostatné výhody pro každou cestu.

Zatímco Adventure Golf je vizuální lahůdka a nabízí některé zajímavé výzvy založené na procesoru, jeho hlavní nevýhodou je jeho nedodělaný příběh. Postavy, se kterými začínáte své dobrodružství – jmenovitě Toadette, Boo a Chargin 'Chuck – jako by se během druhé poloviny rozplynuly ve vzduchu. Rychle je vystřídají Wario a Waluigi, kteří jsou popisováni jako strašidelní a zvláštní muži, kteří se snaží najít tajemný poklad ukrytý éterickým duchem v hoře. A hrstka soubojů s bossy, se kterými se setkáte, i když je zábavná, nenabízí hratelnosti žádnou skutečnou hloubku. Zkrátka, psaní je stejně nahodilé jako bouře ve Wildweather Woods – naprosto nevyvážené s občasným zábleskem lesku.

Mario Golf: Super Rush však dělá čest svému jménu a klade důraz na rychlost až ve třech ze čtyř režimů. Zatímco Adventure Golf, Speed ​​​​Golf a Battle Golf mají všechny své zvláštnosti, všechny vyžadují, aby hráči byli rychlí, přesní a zdatní ve svých úderech (nebo prostě měli opravdu štěstí!). Ve hře Speed ​​​​Golf budou hráči muset odpálit svůj míček a poté pomocí speciálních čárek běžet rychleji přes hřiště, aby dosáhli na přistání, s cílem potopit svůj míč v co nejmenším počtu tahů. Speciální čárky, připevněné k tyči odolnosti, jsou jedinečné pro každou postavu v Houbovém království a umožňují hráčům srazit své protivníky, pokud se srazí, a zpomalit je. A s časovým klíčem ve Speed ​​Golfu může být rychlý znamenat rozdíl mezi výhrou nebo prohrou. Otázkou je, zda obětujete přesnost, abyste ušetřili čas?

Speed ​​​​Golf je skvělou změnou tempa pro sérii Mario Golf a je pravděpodobně mnohem zábavnější při hraní místního nebo online multiplayeru s přáteli. Battle Golf je svou přitažlivostí podobný, s hlavním cílem třikrát „prorazit jamku“ před jakýmkoli jiným hráčem a přitom se vyhýbat speciálním střelám, nepřátelům a překážkám. Kromě toho je zde také možnost hrát s „Super Rush“ v tomto režimu, který počítá až do veselé sekvence deštivých vajíček, bob-ombů, rampouchů a superhvězd, které zpestřují herní mechanismy silnými pocity. Přesto, pouze se dvěma možnostmi arény – technickou nebo strategickou – je aktuálně dostupný výběr omezený. Online hra naštěstí běžela bez jakýchkoliv technických problémů, ale zatím jsme nenarazili na servery, když jsou plné. Samozřejmě existuje spousta možností, jak si hráči turnaje přizpůsobit, a doufáme, že se slibem Nintenda o pravidelných aktualizacích v blízké budoucnosti uvidíme mnoho dalších hřišť, arén a hratelných postav.

Pro hráče, kteří chtějí mnohem tradičnější a uvolněnější zážitek, je v nabídce také Standard Golf, který se skvěle hraje v dokovaném a přenosném režimu, i když s mírně omezeným vizuálem na druhém. Tento režim je skvělý způsob, jak zdokonalit své dovednosti na každém z hřišť a ovládnout sílu, rotaci a kontrolu. I zde lze použít speciální pohyby, takže existuje spousta příležitostí, jak zažít jedinečné schopnosti každé postavy. Například Luigi používá led k zmrazování oblastí, Yoshi klade vejce a mění koule svých protivníků na kameny, zatímco vaše Mii jednoduše odpálí kulky v oblasti. Stejně jako u jakéhokoli jiného režimu se však 18jamková hřiště rychle opakují a rychle ztrácejí svou přitažlivost. Zde se Super Rush nejlépe hodí pro hodinové uchopení a hraní.

U hry, která oceňuje rychlost, přesnost a trochu štěstí, není hraní si s pohybovým ovládáním v Super Rush pro slabé srdce. Ve skutečnosti byly pohybové ovladače tak nemístné, že nás ani nenapadlo je použít v režimech Adventure, Speed ​​nebo Battle Golf. Pokud jste obeznámeni s lidovým jazykem golfu, hraní s pohybovým ovládáním vám připadá jako automatický handicap. V porovnání se standardním ovládáním pomocí tlačítek existuje mnohem strmější křivka učení pro pochopení herního ovládání pohybem. Pokud však vytrváte, odměna může být skvělá, stačí k tomu ruku a nohu. Bohužel na to nemám čas ani trpělivost – na rozdíl od mého parťáka, který zahrál birdie, jako já trojité bogey nebo ještě horší!

Prioritou je rychlost, Mario Golf: Super Rush je pro hráče, kteří chtějí zažít vzrušení z golfu čtyřnásobným tempem. Tradiční fanoušci Mario Golf se zde však mohou cítit uraženi, protože mimo standardní golf a hru pro jednoho hráče existuje jen málo výzev, přičemž odemykání postav a pobídky jsou zcela vyloučeny. Možná s příslibem nepřetržitých aktualizací kvůli poměrně omezené základní hře se Super Rush může zdát méně jednostranný, i když prozatím upřednostňuje rychlost před dovednostmi - úplný protiklad skutečného golfu. Ne tak docela orel, skoro pták, ale absolutně svázaný.

8/10

Recenze Mario Golf: Super Rush byla poskytnuta My Nintendo News společností Nintendo UK.