Recenze: Raptor Boyfriend by mohl být absurdnější

raptor boyfriend recenze záhlaví

Zveme všechny fanoušky monster! Snili jste někdy o líbání dinosaura na rty? Přemýšleli jste někdy, jaké by to bylo, kdyby vás bigfoot držel ve svých obřích chlupatých pažích? Už se nedivte, protože si z toho můžete udělat svou realitu Raptorův přítel. Navzdory ironické povaze hry a její objektivně zábavné premise, Raptorův přítel je překvapivě vážný a upřímný seznamovací simík, jakmile se dostanete přes vizuální stránku. Množství melodramatické úzkosti však začíná táhnout příběh rychlostí vyhynulého meteoru.

Za prvé, než začnu, rád bych podotkl, že za tím stojí vývojářský tým Raptorův přítel tvoří pouze tři lidé. Je to působivá hra a úspěch pro tak malou skupinu! Proto jsem hru hrál s tímto vědomím. To je také důvod, proč jsem vyloučil některé drobné technické problémy a nedostatek smysluplných větví dialogů. Popravdě, na tak malý vývojářský tým vypadá hra pěkně vybroušeně. Řeknu, že bych si přál, aby byla navigace v menu jednodušší, protože jsem někdy nevěděl, kde mám kurzor. Některé věci, které by podle mě měly být intuitivní, jako je stisknutí B pro úplné opuštění nabídky, ve hře chybí.

Příběh o Raptorův přítel je docela jednoduché. Hrajete za dívku jménem Stella, která se po smrti babičky přestěhuje se svým otcem do Ladle. Ladle (samozřejmě s odkazem na Forks, Washington) je plná kryptidů. První den ve škole se spřátelí s Robertem (raptor), Taylorem (bigfoot) a Day (fae). Je zvláštní, že Day je jedinou postavou v hlavním triu, která jakoby postrádala přímý směr Soumrak odkaz jeho jménem. Všichni tři se spřátelí a zbytek hry se soustředí na Stellu, která se snaží s jedním z nich chodit. Hra využívá příběh, ve kterém se Stella ohlíží za rokem. Osobně jsem měl pocit, že bylo příliš mnoho komentářů „budoucí Stella“, což negativně ovlivnilo celkové tempo hry.

U hry, která se tolik zaměřuje na postavy, mi přišly ve skupinách nesnesitelné. Když s nimi Stella byla jeden na jednoho, nebylo to tak zlé. Ale jakmile byli spolu, bylo velmi těžké uvěřit, že jsou přátelé. Zdálo se, že žádný z nich spolu nemluví. Když to udělali, dialog jim připadal nucený. Každá kapitola má stejný formát. Skupina se poflakuje a pak dělá plány na později. Před těmito plány má Stella čas zavolat a scházet se s láskou, kterou si vybrala. Vybrat si, s kým jít na rande, je jediná volba, kterou uděláte a která má nějaký skutečný význam. Nezdá se, že by možnosti dialogu ve skutečnosti ovlivnily, jak moc vás mají rádi. Všechny hangouty končí špatně a kapitola končí.

Jak hra postupovala, bylo také těžší s nimi nebo se Stellou sympatizovat. Nejkřiklavější příklad následoval po hádce, která těsně před Vánocemi hrozila roztrháním skupiny přátel. Stella se tím opravdu obává. Ale také poukazuje na to, že tento rozchod by mohl sabotovat její šance na to, aby vycházela s jedním z nich. Vypadalo to, jako by mu šlo jen o to, aby dostal polibek a partnera, než aby měl opravdové obavy z možného kolapsu jeho skupiny přátel. Protože to nepůsobí jako skutečná skupina přátel, nebylo v rozchodu žádné napětí. Také se zdálo neuvěřitelné, že někdo jako Stella může mít charisma, aby se v takové situaci choval jako lepidlo.

To vede k něčemu, na co jsem při hraní neustále přemýšlel Raptorův přítel. Hra je satira, ale jak autentická byla? Je zřejmé, že představa randění s dravcem je směšná a způsob, jakým ho hra prezentuje jako opravdu sexy postavu, je vtip. Ale způsob, jakým se hra vypořádává s rostoucími bolestmi a traumaty každé postavy, je něco, co musíte brát vážně. Stella má zjevně určitý druh sociální úzkosti, vzhledem k tomu, že se rychle prodírá davy, a hra to odvádí docela dobře. Situace, které ho spouštějí, se mohou zdát zanedbatelné, ale musíte si uvědomit, že tyto postavy jsou na střední škole. Určitě si pamatuji, jak ohromující všechno vypadalo, když jsem byl v tom věku.

Stella je extrémně chladná. Téměř každý kousek jeho dialogu je beznadějně drsný. Jeho přátelé nejsou o nic lepší. Tak přemýšlí jak chladný všichni jsou a jak velkou pozornost věnují syn rychle unavený. I když mohu věřit, že je to součást satiry - Stella je alors Není cool, že tyto objektivně nechladné postavy vypadají v porovnání s tím cool - nedokázal jsem říct, jestli to byl záměr autorů. Hra se téměř výhradně soustředila na neuspořádané osobní životy všech, místo aby poskytla pár okamžiků, abyste se s nimi spojili jako s normálními lidmi. Pokud se podíváme na další absurdní seznamovací simíky, jako např Vysněný táta, minulé konflikty a traumata nebyly jediné věci, o kterých mluvili. To je ale vše, co se v rozhovorech děje Raptorův přítel. To znamenalo, že celková atmosféra hry byla neohrabaná a kyselá, což upřímně nepřispívalo k zábavnému zážitku.

opravdu dravý přítel

Oprávněně jsem nerozuměl Stellinu volání.

Raptorův přítel je docela zajímavá hra, i když její premisa po chvíli ztrácí na přitažlivosti, protože se z ní stává přímočarý vizuální román. Jeho lineární povaha a nedostatek smysluplných dialogových možností a upřímně řečeno generické postavy plné tropů mohou ztížit hraní více než jednou, pokud rádi sbíráte věci. Celkově je to však docela hladký zážitek, i když s hrbolatou gramatikou a konzistencí. Odvádí dobrou práci při zobrazování problémů, jako je sociální úzkost a PTSD, v realistickém světle. Bohužel jeho strohá nálada a nedostatek smysluplných hráčských tipů dělají nezapomenutelný zážitek i přes jeho nezapomenutelné jméno.

Raptorův přítel je k dispozici pro PS4, PS5, Xbox Series X, Xbox One, Nintendo Switch a Windows PC.