Recenze: Tevi (Nintendo Switch) –

Tevi je metroidvania s Bullet Hell a RPG prvky. Tento jednoduchý popis je v rozporu se skutečnou povahou tohoto titulu s postranním rolováním, který obsahuje roztomilou grafiku, postavy chibi, japonské dialogy, propracovaný systém menu a silný bojový prvek. Když se toho děje tolik, trefí se to?

Je zde dlouhý a podrobný příběh, v němž hlavní hrdina vystupuje jako hlavní Tevi. Je to také zvířecí kůže, lidský druh obdařený zvířecími vlastnostmi. Je to uvolněná dívka, která se vydává do divočiny hledat legendární předměty zvané astrální soukolí. Tyto vzácné artefakty jsou představeny prostřednictvím cutscény zasazené před lety, kdy byl svět pod útokem. Aniž by o tom Tevi věděl, ostatní také pátrají po tomto vybavení, což podnítí závod o jejich nalezení.

Tevi - Nintendo Switch - obrazovka 1

Po cestě se Tevi setkává s mnoha zajímavými postavami. Patří mezi ně všechny druhy tvorů, jako jsou démoni, andělé a kůže jiných zvířat. Někteří jsou přátelštější než jiní; nikdy nevíte, kdy Teviho drsná osobnost v minulosti urazila nesprávnou osobu a vyvolala souboj s bossem. Další setkání jsou spíše náhodná, k jeho výpravě se dokonce připojili jeho největší spojenci. Tito členové party nejsou hratelní, ale schovávají se v Teviho rotujících koulích, aby mu poskytli další sílu. Orby slouží jako Teviin útok na dlouhou vzdálenost, i když má také stejně užitečnou možnost boje zblízka.

Tevi nese smrtící meč, který ovládá s přesností. Boj je rychlý a komba s tlačítkem mashing se ukazují jako velmi uspokojivá. Pokaždé, když narazíte na nepřítele, je váš útok označen písmenem vpravo nahoře. Užíval jsem si pocit úspěchu, který přišel s tím, že jsem dostal S co nejčastěji.

Nepřátelé se velmi liší. Zde také vstupuje do hry prvek pekla, kdy někteří nepřátelé vytvářejí projektily, kterým je třeba se vyhnout. Sloučení pekelné hratelnosti s prvky plošinovky představuje novou výzvu, pokud jste zvyklí na typický styl žánru shora dolů. Vyhnout se kulkám v prostředí s bočním posouváním může být složité, ale celkově to funguje dobře. Naštěstí Tevi přichází se šesti úrovněmi obtížnosti, aby vyhovovaly všem úrovním dovedností.

Tevi - Nintendo Switch - obrazovka 2

Stejně jako u každé metroidvanie je průzkum nedílnou součástí procesu. Je tu obrovský svět k prozkoumání, který se může zkomplikovat. Mapa pomáhá věci objasnit, ale není to ten nejintuitivnější příklad, jaký jsem kdy viděl. Tato hráčka se dost často toulala a nevěděla, kam dál. To může být pro některé hráče frustrující, ale zdá se to typické pro tento žánr. Různé záchranné body a teleportační moduly také pomáhají udržovat věci přístupné.

Jedna věc, která mě překvapila, bylo množství dialogů na obrazovce. Pokud hledáte textově nabitý příběh, toto vydání si užijete. To zpočátku dost výrazně přerušilo tok. Moje doporučení je držet se toho, protože akce se po prvních několika hodinách zrychlí a odhalí robustnější výstup. Je škoda, že dialogy kazí věci na začátku hry.

Kromě zkoumání a bojování (a mluvení) existuje několik dalších cílů, které vás udrží ve hře. Předměty lze nalézt skryté v krajině nebo k prodeji v městském obchodě. Ty zlepšují vaše statistiky a umožňují vám do určité míry přizpůsobit Tevi. Recepty můžete využít i k přípravě jídla, což dále zlepšuje vaše statistiky. Na jídelním lístku se toho děje opravdu hodně a vyplatí se to jednou za čas zkontrolovat, abyste se ujistili, že máte co nejvíce paliva.

Tevi - Nintendo Switch - obrazovka 3

Grafika je okouzlující. Toto dobrodružství s bočním posouváním nabízí spoustu rozmanitých a barevných nastavení s jednoduše okouzlujícím 16bitovým vzhledem. Pozadí vynikne, zatímco popředí se objeví. Postavy podobné chibi jsou také dobře navržené a překypují osobností. Zajímavé je, že tyto krátké, roztomilé postavy jsou během dialogových scén postaveny vedle sebe s vyššími, animovanějšími verzemi sebe samých. To vytváří zajímavý styl a doplňuje práci se zvukem a komentářem.

Soundtrack je stejně úžasný a výjimečný prvek této hry. Po celou dobu vaší cesty vás doprovází optimistické melodie a dramatické rytmy, které dotvářejí atmosféru. Zvuk mísí rytmus syntezátoru s anime atmosférou, aby vás ponořil hlouběji do děje. Výborná je také práce s hlasem, zcela v japonštině s titulky.

Celkově je Tevi krásná metroidvania s kulovým peklem a RPG prvky. Velká zátěž dialogů věci zpočátku zpomaluje, ale pod povrchem se skrývá hluboká hra s uspokojivou akcí a hratelností.