Recenze: Recenze Astlibra je plná vzestupů a pádů

Recenze: Revize Astlibra je plná vrcholů a pádů

Recenze Astlibra překvapivé nezávislé akční RPG vyvíjené jednou osobou více než 15 let. Je to také největší a zároveň nejméně zábavná hra, kterou jsem letos měl. Šel jsem do toho, aniž bych věděl, co čekat. Po silné první polovině, která představila zábavný bojový systém a poutavý děj, který neustále nabíral na tempu, začal psaní docházet dech dost alarmujícím tempem. Přestože se hra snažila vše dohnat, nikdy se z úderu úplně nevzpamatovala.

Recenze Astlibra sleduje nejmenovaného hlavního hrdinu prchajícího před hordou démonů útočících na jeho rodné město. Po útěku se ocitne uvězněn v jedné z rozlehlých neobydlených pohraničních zemí světa, s havranem Karonem jako jeho jediným společníkem. Hlavní hrdina se poté s Karon vydává na osmiletou cestu za svým rodným městem a přítelem z dětství Anulisem. V rámci své cesty dvojice najde váhy Vah, artefakt, o kterém se věří, že dokáže změnit minulost a konečně dosáhnout civilizace. Toto je pouze úvod do světa Astlibre K hlavní dvojici se však brzy poté připojí obsazení zajímavých postav a příběh se promění v odyseu, která se vzpírá času i osudu.

Obrázek od Siliconera

Stručně vysvětlit děj hry je obtížné a dělá medvědí službu kráse jejího podání. Příběh o Recenze Astlibra velmi se zajímá o zkoumání témat osobního růstu, oběti, lásky a touhy a také o to, jak nám lidé kolem nás mohou pomoci učinit „správná“ rozhodnutí. Mnoho postav v průběhu hry lituje minulých rozhodnutí učiněných dávno v nepřátelském světě, který jim ponechal jen velmi malý manévrovací prostor. Tyto momenty jsou působivě napsané a vzhledem k tomu jsou velmi překvapivé Astlibre napsal jediný vývojář. Bohužel mám pocit, že to také umožnilo několik prodloužených epizod sestávajících výhradně z fanservice, sexuálních narážek a „vtipů“. Zatímco hra začíná energicky a udržuje si tempo, velká část děje je zakryta tropy, kterým se lze vyhnout, které poškozují tempo a ničí charakteristiku mnoha ženských postav. A i když hra ve svých pozdějších částech znovu nabere na síle, tato charakterizace už napáchala spoustu škody a dostatečně rozptýlila děj. Aby toho nebylo málo, mnoho zbytečných dialogů po určitém okamžiku ve hře působí jako tence zastřený fetiš autora.

Když přejdeme k něčemu trochu pozitivnějšímu, hra je mnohem koherentnější než psaní hry. Recenze Astlibra je rozdělena do několika kapitol, z nichž každá má svou vlastní úroveň k prozkoumání, kterou lze znovu navštívit v hlavním centru. Bojujte dovnitř Recenze Astlibra bude známý těm, kteří hráli nějaké Vanillaware 2D akční hry, a je to obzvláště podobné Muramasa: Démonická čepel. Hlavní hrdina začíná základním útočným kombem. Odemykání dovedností a hledání technických svitků přidávají do boje další variaci. Některé z nich zahrnují házení zbraně obloukem jako bumerang, provedení úderu štítem, který způsobí vysoké omračující poškození, je-li vybaven, a provedení rychlých sérií náletů, které způsobují masivní poškození.

Obrázek od Siliconera

Spolu s tím mají hráči k dispozici různé zbraně, předměty a dovednosti, které jim pomáhají v boji. Zbraně se pohybují od mečů, nožů, kyjů, kladiv a seker až po různé magické hole, které se přizpůsobují vašim statistikám magického útoku a přidávají určitou rozmanitost sestavení. Zbraně jsou seřazeny podle síly útoku, dostřelu, manipulace a hmotnosti a každý hráč bude upřednostňovat různé kombinace zbraní a vybavení. Statistiky lze při aktualizaci přiřadit ručně a v některých obchodech a lokalitách je lze zdarma změnit. Zjistil jsem, že pro můj herní styl se velmi dobře osvědčilo vyvážené sestavení, protože jsem primárně používal zbraně na blízko, ale také jsem zjistil, že používání dovedností bylo životně důležité pro přežití hord nepřátel, které vám hra může hodit.

Vylepšení každého kusu vybavení odemkne novou schopnost Karon nebo zvýší počet bodů, které můžete použít k aktivaci těchto schopností. Karonovy schopnosti jsou různé pasivy, které umožňují ještě další přizpůsobení. Systém mi připomíná schopnosti hlavní řady Kingdom Hearts cenné papíry. Souboje jsou stále uspokojivé a hra neustále nabízí nové hračky, ale je důležité si uvědomit, že jsou velké části příběhu, kde nebudete mít přístup ke svým dovednostem nebo schopnostem Karon. Luky, šípy a kuše jsou sekundární zbraně, které si hráči mohou vybavit ve slotech pro předměty, a ty mohou být v těchto sekcích záchranou.

Obrázek od Siliconera

Pokud je k dispozici, je magický systém velmi účinným nástrojem v boji. Provádění kombinovaných řetězců zaplňuje ukazatel many a dovednosti se aktivují podržením tlačítka dovednosti, které zastaví čas, a pomocí směrových příkazů. Elementární atributy jsou oheň, voda, země, vítr, svatý a temnota a od každého typu můžete seslat jednu dovednost. Jak odemykáte různé dovednosti, můžete si svou sadu dovedností přizpůsobit, jak uznáte za vhodné. Zjistil jsem, že Moonlight, Assassin a nakonec Dark Flare se v pozdní hře postarali o většinu nepřátel a bossů docela efektivně. Nabídka Růst vám umožňuje odemknout další magické dovednosti a také trvalé zvýšení statistik, zbraní a předmětů. A konečně, balanční systém Libra vám umožňuje vyvážit více položek a přidat další efekty a buffy. Z mnoha dostupných mechanismů postupu postav mám pocit, že některé z nich jsou nadbytečné, protože hra nenabízí příliš velkou výzvu na standardní obtížnost.

Vedle herní smyčky je také celková prezentace Recenze Astlibra dělá hru skvělou. Zejména soundtrack se k tomuto typu akční hry s bočním posouváním perfektně hodí. Vývojář KEIZO v AMA zmínil, že soundtrack se skládá z bezplatných skladeb od různých japonských umělců. KEIZO však také zašlo hodně daleko, aby zajistilo, že každá skladba zapadne do každého okamžiku hry, přičemž z tohoto patchworkového soundtracku vyčnívá mnoho úžasných rockových a elektronických bossových skladeb. Podobně se umělecký styl skládá z dalších bezplatných prvků pro různé mapy a pozadí a ilustrátor Shigatake z Vanillaware navrhl modely postav a některá monstra pro toto konkrétní téma. opakování verze (ještě další prvek, díky kterému je hra tak Vanillaware.) Spolupráce Shigatake mnohé jistě potěší, ale také to znamená, že mnoho ženských postav a šéfů je sotva oblečených, což přináší smíšený zážitek. U některých map a pozadí může být někdy jasné, že jde o projekt jednoho člověka. To není v žádném případě špatné, protože je působivé, že hru této kvality vytvořil primárně jediný vývojář.

Obrázek od Siliconera

Quand Recenze Astlibra je ve své nejlepší podobě, je to úžasná akční hra se zábavnými postavami a příběhem plným vzrušujících zvratů. V nejhorším případě se hra dostane do pasti zbytečných fanservisů, je příliš prostopášná a nebere své ženské postavy dostatečně vážně. Přál bych si, abych se mohl podívat přes tyto okamžiky, ale ve hře plné historie se text snaží čas od času hráči připomenout, že určité postavy jsou zde pouze proto, aby byly "vtipné" sexuální. Pokud máte chuť na tento typ psaní tropey, příběh má několik velmi překvapivých zvratů a hratelnost je zábavná, i když její systémy mohou být občas trochu nabubřelé.

Recenze Astlibra je k dispozici pro Nintendo Switch a PC přes Steam.