Přednosti, Novinky / Hry, Nintendo

Recenze: Lil Guardsman (Nintendo Switch)

Lil Guardsman je dedukční dobrodružství se skvělým smyslem pro humor a využívá návykový a podmanivý herní styl titulů, jako je Papers Please, a zasazuje jej do krásného fantasy prostředí. Hrajete jako Lil, vtipnou a předčasně vyspělou 12letou dívku, která kryje svého otce jako strážce u městské brány.

Její roztomilý kreslený styl a neformální návod vás ukolébá, abyste si mysleli, že tato hra bude hloupá a hravá. Vaším prvním úkolem je koneckonců příjemně si popovídat se starou paní, o které víte, že je u dveří vítána. Příběh vás však vtáhne do politického konfliktu zuřícího ve vašem městě a jeho okolí způsobem, který se dotýká některých překvapivě vyzrálých témat.

Vaše role u brány vyžaduje, abyste se řídili pokyny tří královských rádců, kteří vás pověřují více či méně závažnými úkoly. Jedním z nich je jednoduše najít někoho s hloupým jménem, ​​zatímco jiné vyžadují, abyste si dávali pozor na nelegální drogové dealery převlečené za důchodce. Velmi brzy jste se naučili nesoudit knihu podle obalu a dávat si pozor na to, co děláte.

Abyste získali co nejpřesnější informace o každém střetnutí, máte k dispozici řadu nástrojů poháněných krystaly, včetně prstenu dekodéru, lektvaru pravdy a biče a až tří akcí na konverzaci. Na začátku každého dne si vyberete, který z nástrojů použijete pomocí krystalů, které máte k dispozici. Krystaly, které používáte, můžete nahradit penězi, které vyděláte na konci směny.

Jednou z těchto akcí může být jednoduše kladení otázek. Můžete si vybrat postoj, se kterým Lil reaguje na odpovědi, které vám byly dány, se spoustou humoru čerpaného z možnosti škádlit lidi. Velká část hry se skládá z tohoto dialogu mezi Lil a ostatními postavami, který je mimořádně dobře napsaný. Všechny postavy mají fantastické příběhy, které vytvářejí úplný a detailní obraz herního světa, a to i přes omezený prostor, který musíte prozkoumat.

Obdržíte také Chronometer3000, který vám umožní vrátit se v čase. Jeho použitelnost je však omezená a krystaly, které jej pohánějí, jsou nestabilní. Můžete ho použít pouze v omezeném množství, pokud nechcete, aby vás příšerně zabil, a nejlépe je utajit před zlovolnými postavami s nechutnými plány.

Chronometer3000 (kromě toho, že je relevantní pro zápletku) se hodí, pokud se chcete ujistit, že získáte nejvyšší skóre. Hra je rozdělena do dvanácti kapitol, z nichž každá vyžaduje interakci s určitým počtem lidí. Na konci každé kapitoly jste hodnoceni podle toho, kolik informací jste získali od jednotlivých osob a jak jste s nimi komunikovali.

Není nijak zvlášť obtížné určit, kdo je pravděpodobně nedůvěryhodný. Postavy jsou notoricky špatné v převlecích a obecně také nejsou velkými lháři. Avšak způsob, jakým se rozhodnete řídit své zapojení s nimi (spíše než pevnou míru úspěšnosti nebo neúspěšnosti na základě toho, zda jim povolíte vstup nebo ne), může vést k různým skóre.

Máte také možnost zahrát si na agenta chaosu a nechat všechny lháře a podvodníky řádit ve městě. To znamená, že za předpokladu, že dokážete vybočit z řady natolik, abyste si udrželi práci a nenechali se vtáhnout do jejich dovádění až do bodu, kdy skončíte mrtví.

Když chatujete s místními lidmi, jste ponořeni do jejich příběhů. V uličkách města se schyluje k povstání skřetů, kterému chtějí ti, kteří těží ze status quo, zabránit. Můžete si vybrat, zda jim v pohybu pomůžete nebo jim zabráníte. S královskou svatbou na obzoru za účelem vytvoření aliance se sousedním královstvím a občanskou válkou na obzoru jinak získáte důvěru princezny, která vás požádá o radu v naléhavých záležitostech. Máte příležitost poradit jí s možnostmi sňatku a navést ji k tomu, kdo z jejích rádců, noví i staří, si zaslouží její důvěru.

Lil Guardsman zkoumá politické konspirace a společenské problémy chytrým a inteligentním způsobem. Nabízí nepříliš jemnou alegorii prostřednictvím zkušeností nelidských postav, na kterých je spoluviníkem váš vlastní otec díky práci, kterou dělá, aby zajistil svou rodinu. Hra také zkoumá, jak mohou mít malá rozhodnutí trvalý dopad na lidi kolem vás, přičemž některé zvláště dojemné scény jí dávají velký emocionální dopad.

Zatímco příběhové beaty hry se příliš nemění, cesta se drasticky mění na základě vašich rozhodnutí a cítíte to v průběhu hry.Tyto detaily jsou rozprostřeny po celé hře jemnými způsoby, díky nimž se Lil Guardsman cítí hlouběji, než se na první pohled zdá.

Kombinace roztomilého uměleckého stylu a temného politického spiknutí je velmi zábavná, s neuvěřitelným soundtrackem, který ji doprovází. Lil Guardsman si hraje s fantasy prostředím a je bohatý na humor inspirovaný pohádkami. Je z velké části vhodný pro děti, zkoumá důležitá témata zvládnutelným způsobem a zároveň zůstává příjemně poutavý i pro dospělé publikum.