Recenze Demon's Souls | VG247

Nezávidím Bluepoint Games. Během posledního desetiletí měl nevděčný úkol remasterovat a přenést starší hry na novější konzole. Ale před několika lety se něco změnilo. Přeřadilo se a studio přešlo od portování her k jejich kompletnímu přepracování. Po předělání Shadow of the Colossus se studio cítilo sebevědomě v přepracování kultovní klasiky: fantasy RPG FromSoftware z roku 2009, Demon's Souls.

Demon's Souls je hra, která je mému srdci blízká. Odvážil se odlišit od většiny ostatních her, které obývají krajinu AAA, a byl to triumf pro japonské studio vytvořit něco tak záměrně esoterického a výrazně japonského ve svém designu, v době, kdy jsme již viděli jiné japonské vývojáři bojují. účtovat klesající tržby a rostoucí náklady na vývoj HD. Po prvním hraní Demon's Souls, prezident EX-SIE Shuhei Yoshida vzpomíná, že řekl: „To je svinstvo a šíleně špatná hra“.

Sony vydalo Demon's Souls pouze v Asii. Atlus si vyžádal vydání „šíleně špatné hry“ v Americe a Bandai Namco na územích PAL.

Duše démona však vytrvaly a nechvalně se proslavily obtížností, designem a atmosférou. Ale to neznamená, že původní hra neměla své vlastní chyby: neopravené chyby, snadné způsoby, jak se dostat kolem obtížných oblastí, a některé souboje s bossy, které byly naprosto anticlimaktické. Ale navzdory tomu Demon's Souls začaly získávat trakci. Komunita se z malé skupiny lidí, schoulených kolem něčeho zvláštního a fascinujícího, stala během deseti let zcela mainstreamem. Stále si pamatuji pozdní noci, kdy jsem on -line vyprávěl přátelům a lidem o posedlosti, která vás pohlcuje při procházce osamělou krajinou Boletarie. Bluepoint tedy měl herkulovský úkol pokusit se znovu zachytit to osvětlení v láhvi.

V Bluepoint's Demon's Souls můžete začít s jednou z devíti tříd, z nichž každá nabízí svůj vlastní jedinečný herní styl a výhody. Ale je to celkem bezvýznamné. Můžete hrát, jak chcete, včetně výběru ze široké škály zbraní, kouzel, magie a brnění. Pomalý a metodický boj je odvážný a uspokojivý a přístup k obtížnosti, který lze snadno popsat jako nemilosrdný, a přesto spravedlivý. Ti, kteří znají další hry z katalogu FromSoftware, jako Dark Souls a Bloodborne, se budou cítit jako doma. Pro ty, kteří jsou důvěrně obeznámeni s bojem původní verze Demon's Souls, se nebojte. To vše je postaveno na kódu z roku 2009. Rozdíl zde je v tom, že zbraně jsou u všech nových animací trochu zářivější.

Co zůstává, jsou vtípky a vyrovnanost přítomné v originále. Na konci své první relace s Bluepoint's Demon's Souls jsem vytvořil nesmírně zvládnutou postavu, která mě snadno vedla zbytkem hry. Obtížnost Demon's Souls nepochází z vaší úrovně, ale z vaší úrovně. zažijte učení, jak se můžete nejlépe připravit proti tomu, co na vás hra hodí.

První úroveň Demon's Souls je mistrovskou třídou herního designu, která vám poskytne lekce lekce správného hraní. Nepřátelé číhají na každém rohu. Existuje celá řada záludných pastí a nepřátel, ke kterým byste se měli jasně vrátit, až budete silnější. Vše tedy samozřejmě končí tvrdým bojem s bossem. Toto je plán pro všechny následující úrovně.

Po dokončení první úrovně se dostanete do hry The Nexus, která je vaším centrem po zbytek hry. Funguje jako bezpečné útočiště a výběr úrovní Demon's Souls. V The Nexus najdete relativně malou skupinu zoufalých NPC seskupených dohromady jako poslední baštu lidstva ve stále více odsouzeném světě kolem nich. Není to veselé místo a přidaná věrnost mu dodává větší majestátnost, než jaká byla v originále, který ve srovnání vypadal mnohem temněji.

Tento pocit vznešenosti je něco, co prostupuje design úrovní Boletarianského paláce v remaku Demon's Souls, který zaznamenal výrazný posun v uměleckém směru a designu. Pro nováčky to nebude příliš velký rozdíl, ale vyškolené oči se mohou cítit trochu jinak o velkém počtu tvůrčích svobod, které byly získány při znovuzavedení hry Bluepoint. Ke změnám v uměleckém směru nedochází vždy. Ale když to Bluepoint přibije, jde to těžko.

Jednou z nejpodmanivějších a nejpůsobivějších oblastí Demon's Souls je Haute-Latrie, která byla krásně (a věrně) znovu vytvořena. Je naplněn tónem a atmosférou, podbarvený zvědavými NPC, se kterými se setkáváte a kteří mohou, ale nemusí být na vaší straně. Setkáte se s tvrdými nepřáteli, kteří by vás mohli obklíčit za každým rohem, zatímco ve vibracích ovladače Dualsense Playstation 5 buší obrovské srdce. Pokud zemřete, dobijete se během několika sekund díky extrémně rychlému SSD disku PS5. Není třeba říkat, že to přináší hluboce poutavý zážitek, který je na stejné úrovni, ne -li lepší, než původní hra. Totéž lze říci o některých dalších oblastech, kde Bluepoint zůstal věrný kořenům a atmosféře původní hry, a dokonce přidal své vlastní malé rozkvěty, které vylepšují zážitek. Ale jiné oblasti se zdají méně působivé, částečně kvůli vizuálním „vylepšením“, kterých se hra dočkala.

Mizerná bažina Tainted Valley je nyní snadno splavná, a to hlavně díky vzdálenosti čerpání. Tam, kde jste dříve viděli pouze vzdálené pochodně, nyní vidíte téměř celou mapu, což přináší dramaticky odlišný zážitek. Připomíná mi to vydání Silent Hill 2 HD, který se zcela odstranil v blízkosti mlhy a blízkých vzdáleností odtahu. Přinejmenším remake Demon's Souls má ve srovnání s původní verzí docela nekonzistentní tón a je důležité si uvědomit, že zvýšení vizuální věrnosti v celém rozsahu nemusí nutně zlepšit Demon's Souls, ani ne. Zachovává designové záměry původní hra. Navzdory těmto vizuálním změnám, které zahrnují NPC a další nepřátele, zůstává jádro Demon's Souls neporušené, včetně jeho jedinečné online funkce.

Jste schopni zanechat užitečné (nebo zbytečné) zprávy, které jsou povolávány do světů ostatních hráčů, aby jim pomohly vyčistit oblast a porazit šéfa, nebo dokonce někoho napadnout a porazit ho za velkou odměnu. Nechybí ani tupý mechanik s názvem Tendency, který vám může hru trochu usnadnit nebo ztížit, a dokonce vám umožní odemknout nové cesty k prozkoumání podle toho, jak s ní manipulujete. Jakmile tyto podmínky úspěšně pochopíte a dosáhnete, vždy se budete vracet do dobře opotřebovaného terénu a dříve poražených oblastí.

Každá oblast Demon's Souls je plná tajemství, která je třeba najít, a klávesových zkratek k odemčení, které vám při hraní hry zakoření hluboko ve vaší mysli. Zjistil jsem, že jsem se několikrát ráno probouzel, když jsem procházel kolem. Duše démona, čekající na nalezení skrytých výklenků v oblastech nebo odemknutí zkratek.

Tento styl designu úrovní se příliš často nevyskytuje, dokonce ani v moderních hrách AAA, a díky detailům, ve kterých si svět představujete, se Boletarské království opravdu cítí jako skutečné místo, nejen jako místo. Stvořeno pro vaše potěšení . . Nezletilí dřou pro své pány v nepříznivých podmínkách, kacíři nebo ti, kteří jsou vnímáni jako nebezpeční, jsou zavřeni ve vězeních obývaných zatracenými a nechtěné děti světa jsou nakaženy v bažině, hlídané ženou, která se odvážila opustit cestu jeho bůh.

Když jsem procházel Démonovými dušemi, byl jsem okouzlen. Byl jsem znovu posedlý. Změny kvality života, které zahrnují častější snižování léčivých předmětů, také uberou kus cesty. Díky tomu je Demon's Souls chutnější pro současné publikum, ale také reviduje některé z deset let starého designu, který lze také vnímat jako v rozporu se zkušeností z původní hry. Bluepoint kráčí po velmi úzkém laně.

Rozdíly v remaku Demon's Souls 2020 přicházejí v podobě mnoha velmi malých, drobných změn, které se překrývají. Od vylepšení uživatelského rozhraní po změny v uměleckém designu nebo způsob, jakým vaše postava stále vlní na magické podlaze ve středu Nexu ve formě duše. Nutno podotknout, že zmizel i tlumenější soundtrack. Opravdu to vypadá, že Bluepoint po cestě ztratil část designového jazyka a další pozoruhodné prvky verze PS3.

Ale není to tak, že by Bluepoint roztrhal každý prvek originálu. Na tyto změny existuje malá reakce online, ale není to tak, že by starý král Doran dostal zbraň. Bylo by hezké vidět možnost stylu Master Chief Collection, kde byste mohli přepínat mezi upgradovanou verzí PS3 se všemi původními prvky neporušenou a verzí PS5 se všemi novými zvonky a píšťalkami. Je důležité si uvědomit, že vzhledem k tomu, že servery jsou offline, nikdy nebudete moci zažít verzi PS3, jak byla zamýšlena, se všemi jejími funkcemi online bez použití serveru. Private. Původní hra musí být zachována. Ale komunita dělá skvělou práci, jak ji udržet naživu.

Bluepoint mohl také snadno demystifikovat mnoho systémů přítomných v Demon's Souls, ale ve většině případů se rozhodl ne. Skutečně, v srdci Demon's Souls je posedlost, které nakonec při hraní podlehnete. Budete chtít zjistit, jak fungují věci jako systém Tendency, jak je upgrade zbraně na určité cestě ve srovnání s jinou, a proto se musíte podívat mimo to, co vám hra nabízí. - ale také otevírá příležitost. aby se hráči společně propojili a porozuměli hře. Tento smysl pro komunitu je hmatatelný a způsobuje, že o něm přemýšlíte. Odstranit ten smysl pro komunitu a vše jasně vysvětlit by znamenalo přijít o část identity Démonových duší.

I když je stylisticky poněkud nevyrovnaný, Demon's Souls PS5 dokáže vystihnout ducha původní hry. Zážitek to určitě není pro každého, ale pokud se dokážete vyrovnat s jeho strmou křivkou učení a tupou mechanikou, Demon's Souls vám poskytne obohacující zážitek naplněný neutuchající a utlačující atmosférou, kterou nemáte. nikdy nezapomeň.

5 hvězd

Kopii hry poskytl vydavatel ke kontrole.

Největší změny v Demon's Souls PS5