Recenze: Atari Mania (Nintendo Switch)

atarimánie5-jpg

Miluji koncept Atari Mania, nového mikroherního mash-upu, který mění oblíbené tituly společnosti na chaos ve stylu Warioware. Ohledně provedení jsem trochu chladnější. Možná je to tím, že jsem spoustu těchto her zažil na vlastní kůži, a tak vidím, co mohly s tímto konceptem udělat.

Nechám vás rozhodnout, jestli jsem fér. Atari Mania začíná s vámi jako strážcem Atari Game Vault.

Jedné noci objevíte mrtvý pixel, který rychle roste, aby nasával prvky z klasických her Atari. I když se zdá, že se váš popis práce zaměřuje pouze na zametání, skočíte do warp zóny, abyste si uložili hry a obnovili normální stav pracoviště.

Každá oblast, do které vstoupíte, rozdrtí hratelnost titulů, které jsou do ní nasávány. Dřívější úroveň, kterou by měl znát každý, například vidí, jak se pokoušíte sejmout Stonožku pomocí Pong Paddle. Najít? Ale musí se to udělat rychle. Každý úkol vyžaduje rychlé přemýšlení a rychlejší provedení, protože se vždy potýkáte s časovačem. Budete muset zrušit sérii těchto mikroher, které vyvrcholí nějakou bitvou s bossy, aniž byste mnohokrát selhali. Pokud k tomu dojde, budete vráceni do trezoru a musíte znovu vstoupit od začátku.

Když už jsme tam, pojďme si chvíli povídat o trezoru. Je toho víc, než jen přecházet mezi oblastmi mrtvých pixelů. Abyste se dostali do různých oblastí, budete muset řešit hádanky, z nichž mnohé vyžadují, abyste si s sebou nosili/používali vhodný nástroj, také z populárních her Atari (poznávám ten magnet, díky). Můžete také přistupovat k dalším úrovním výzev, najít skryté obaly herních krabic a příručky a další. Je to skutečně 8bitový sen fanoušků retro, i když většina prvků, které objevíte, nepřispívá ke hře. Věnovat čas jejich přečtení věci jen zpomaluje.

Pohyb po trezoru je každopádně zábavným zpestřením frenetické hratelnosti a bavily mě hádanky, které je potřeba vyřešit, aby se pokročilo. Několik mě trochu mátlo, ale nikdy ne tak dlouho, abych to musel frustračně vzdát. Zábavné je také sledovat, jak postavy reagují na to, co se děje, a předvídat, jak budou použity, až budou v mrtvé zóně.

Ale tady jsem byl trochu zklamán. Úkoly, které mash-up představuje, jsou příliš často jednoduše přesunout se odsud tam, aniž bychom byli zasaženi, nebo udržet něco ve hře po stanovenou dobu. Výhodou tohoto přístupu je, že úkoly jsou snadno uchopitelné a rychle hratelné. Nevýhodou je, že se hodně opakuje, přestože existuje více než 150 mikroher.

Tento problém je umocněn překvapivou mírou obtížnosti. Samotné cíle nejsou nijak zvlášť obtížné, ale jsou neúprosné; selžeš, uděláš-li sebemenší chybu. To znamená, že před postupem budete hrát stejnou úroveň několikrát. To je brzda, vzhledem k tomu, že skutečnou radostí Atari Mania je vidět, jaké hry se objeví jako další.

Jednou za čas však získáte úroveň nebo sérii mikroher, které je radost hrát, zvláště pokud s nimi máte příběh. Hry, na které jsem už dávno zapomněl, se znovu objevují a vysílají vlny nostalgie nad vlnolamy mého mládí. A i když je přístup k mikrohrám trhaný, dávám tomu přednost před hraním věrných aktualizací většiny těchto her, z nichž většina neobstojí ve zkoušce času. Videohry z počátku 80. let nebyly určeny k samostatnému hraní celé hodiny. Hráli jste jednu hru 10 minut, nudili jste se a hráli další. Když jste prošli celou svou knihovnu, opustili jste nebo zapnuli Spectremana. Atari Mania to dobře pochopila.

Zahrnuje také vizuály, většinou zachovává hranaté vizuály z původních her. Postavy a herní prvky vypadají přesně tak, jak byste očekávali, a Atari odvedlo dobrou práci při integraci her z různých období.

Ještě lépe se jim povedl chiptune audio, který byl také remixován.

Celý balíček jde pěkně dohromady, ale nevím, jak moc to bude bavit ty, kteří nehráli původní verze těchto her. Atari Mania je poháněna nostalgií a bez ní nemá nohy žít. Zajímalo by mě, jestli by koncept Corrupted Vault fungoval lépe jako impuls pro přímočaré dobrodružství v historii Atari než způsob, jak podávat mikrohry, něco bližšího Pong Quest. Tato hra nefungovala, protože hra Pong je příliš jednoduchá na to, aby kolem ní bylo možné vybudovat dobrodružství. S velkým množstvím her by to nebyl problém.

Větší nevýhodou je, že Atari Mania je pouze pro hráče. Každý, kdo hrál hru Warioware, ví, že mikrohry jsou zábavnější pro dva.

Možná byste se však těmito nedostatky (nebo mým názorem) neměli nechat odradit od hraní Atari Mania. Pokud jste strávili dětství schoulení před 2600 a 25″ televizorem vašeho bohatého přítele, tato hra vás přiměje hledat tohoto přítele na Facebooku. Ti, kteří toto připojení nemají, si však pravděpodobně užijí více zábavy při práci na sérii her Atari „Recharged“.

Mě? Dám výpověď ve Vaultu a podívám se, jestli najdu práci přes ulici v Intellivision. Zdá se mi, že nutně potřebují kvalitního brankáře.