Dive Into Fear: Silent Hill – Krátká zpráva na PS5, mezi psychologickým hororem a zoufalstvím

Recenze: Silent Hill: The Short Message Is True to Silent Hill

31. ledna 2024 vydala společnost Konami Silent Hill: Krátká zpráva pro PlayStation 5 zcela zdarma. První položka konzoly v Silent Hill série od Silent Hill lijákTento kousavý zážitek se hodí k psychologickým hororovým prvkům série. Vzhledem k zaměření jejího vyprávění a ovládání z pohledu první osoby by však dlouholetým fanouškům série mohla chybět. Bylo řečeno, Silent Hill: krátká zpráva je možná nejblíže „skutečnému“ Silent Hill herní fanoušci hledali od dob Team Silent.

Obrázek přes Konami

Poznámka redakce: Silent Hill: krátká zpráva a tato recenze obsahuje zmínky o sebevraždě, sebepoškozování a zneužívání.

Silent Hill: krátká zpráva se odehrává ve fiktivním městě Kettenstadt v Německu, sesterském městě nejmenovaného japonského města, které bude nepochybně nějakým způsobem spojeno s Tichý kopec, vzhledem k zahrnutí tajemného fenoménu Silent Hill. Vzhledem k mnoha neúspěšným pokusům o revitalizaci zchátralého města je pověst Kettenstadtu pověstná dekadencí a zoufalstvím, které prostupuje městem do té míry, že opuštěný bytový dům s názvem The Villa se stal atraktivním místem pro zoufalce (především dospívající), kteří se chtějí zavázat. sebevražda.

(Je zde určitá ironie ve skutečnosti, že tuto recenzi píšu na téměř prázdném letišti v Německu při tranzitu do německo-japonského sesterského města.)

Hráči se vžijí do role Anity, 18leté dívky, která se ve vile probudila sama a neměla nic jiného než svůj mobilní telefon. Jako všechno Silent Hill hry, kontextová vodítka k tomu, jak se příběh vyvíjí, se nacházejí v prostředí a dokumentech, které získáte průzkumem. Jelikož má však Anita u sebe svůj mobilní telefon, budete v různých intervalech dostávat SMS zprávy od jejích spolužaček Mayi a Amélie, které hráči prozradí, že všechno není tak, jak se zdá. Je to tady Silent Hill: krátká zpráva staví na očekávaných vypravěčských zvratech a odbočkách série – i když je jasné, že tento zážitek je víceméně inspirován Silent Hill 2 a méně více „kultovně zaměřených“ záznamů jako Silent Hill, Silent Hill 3et Silent Hill 4.

Obrázek přes Konami

Anita je ve svém vlastním příběhu nespolehlivá vypravěčka. Její perspektiva je zkreslená a chybná, jak se příběh začíná odvíjet, přičemž jamka, kterou hráči poprvé uvidí na začátku hry, se zvětšuje s každou bolestivou smyčkou, kterou je nucena snášet jako způsob pokání. Anita je nakonec nucena smířit se s pravdou, že se podílela na Mayině šikaně a sebevraždě. Jsou tam zajímavé příběhové prvky Krátká zpráva kteří se cítí více či méně pohodlně Higurashi ou Umineko série. Což vzhledem k tomu dává smysl Tichý kopec napíše tvůrce série těchto dvou populárních hororových vizuálních románů.

To znamená, že čarodějnice (nebo obvinění postavy jako čarodějnice) byly základem příběhu. Silent Hill série od svého vzniku; je to jen zajímavý směr, kterým se tato série od japonských vývojářů ubírá, vzhledem k jejich předchozí práci, přičemž Kiichi Kanoh má také prsty v sérii Higurashi. Co na mě udělalo dojem, byla pozornost k detailu Krátká zpráva prostředí a další objekty. Žil jsem v Německu téměř deset let a struktura Vily mi připomínala velké šedé betonové bytové komplexy v jedné z vesnic, kde jsem bydlel.

Když vás hra zavede do domovů Anity a Amélie, které jsou nyní plné odpadků, některé detaily jsou tak specifické, jako například typ šálků na opotřebovaných jídelních stolech, tlačítko používané ke splachování záchodu a možná to nejdůležitější, obal. Nastupují Anitina antidepresiva. Hra brzy ukazuje, že bere léky, a hráči mohou víceméně spekulovat o čem, i když je to velmi jasně prezentováno, ale když vidí tyto krabice a malé alobalové balíčky v koupelně v jeho bytě vypadalo velmi podobně jako ten, který jsem předepsal a stále beru.

Obrázek přes Konami

Jak již bylo zmíněno, dialog mezi postavami je primárně komunikován prostřednictvím textových zpráv přes Anitin mobilní telefon. Rozhovory se mezi jednotlivými po sobě jdoucími smyčkami odehrávají odlišně, když je Anita vytržena z metaforické mlhy, ve které se uvěznila a vrhla do „jiného světa“. Dialogy nejsou jasné ani nijak zvlášť dobře napsané, ale spoléhají na skutečnost, že hlavní hrdinka a téměř všechny postavy, se kterými komunikuje, jsou teenageři.

To nemá omlouvat psaní, které by se dalo považovat za nedbalé, ale upřímně řečeno, teenageři mohou být zlí a lidé vás mohou strhnout do pěti slov nebo méně, bez ohledu na to, jak jsou staří. Urážky vržené na Mayu jsou povrchní a zrozené ze žárlivosti, ale ne zcela nereálné. Dozvíte se, že Anita k němu chová zášť kvůli jeho popularitě na sociálních sítích, jeho zářivé budoucnosti jako umělce a strachu, že mu vezme jediného přítele. Hlubší motivace zde není potřeba, protože ta je sama o sobě dostatečně realistická na to, aby se události odehrávaly jako ve hře.

Krátká zpráva mísí CG cutscény s FMV, což může vytvořit otřesný přechod, protože herecké výkony se mohou zdát napjaté a nevyrovnané. Což mu umožňuje víceméně cítit se v něm jako doma Silent Hill série, alespoň do určité míry. Postavy nemusí nutně působit tak dřevěně jako v Silent Hill 2 ou Silent Hill 4, a Anitina herečka dodává v některých klíčových momentech hry.Totéž nelze říci o zbytku obsazení, zejména o Anitině násilnické matce. Její anglický výkon se zdá být extrémně přehnaný, ale to by mohlo mít dramatický účinek, protože vidíme svět očima Anity a její zkušenosti jako dítě, zneužívané a zanedbávané.

Obrázek přes Konami

Herní hlas a celkový výkon však nebudou konkurovat větším AAA titulům, jako jsou Poslední z nás. Inspirováno „moderním“ survival hororem, Silent Hill: krátká zpráva je v první osobě. co je Amnézie série popularizována a zrušena TP Inspirován jak AAA scénou, tak nezávislou scénou, je tento malý zážitek zachován. Ovládací prvky jsou neohrabané a někdy těžké během segmentů honičky. Byl jeden konkrétní případ, kdy jsem musel úmyslně otočit fotoaparát doprava místo doleva, abych se dostal před monstrum s hlavou sakury, které pronásleduje Anitu po celou hru. Tyto segmenty mě nikdy nezklamaly, ale ten poslední , konkrétně by mohlo rozhodně způsobit, že hráči hru opustí, protože pokyny k jejímu dokončení jsou nejasné.

Streamoval jsem hru a až když někdo přišel a řekl mi, co musím udělat, abych našel klíče k východu, mohl jsem se konečně dostat do bezpečí a na konec hry. ? Stálo to za to. Silent Hill: krátká zpráva není to hra o pomstě? Silent Hill 2a možná to lidé chtěli nebo očekávali. Místo toho to končí slzavým rozhovorem mezi Anitou a Amélie, který se hodí k poslední větě obsahového varování, které uvidíte znovu a znovu:

Jeden odvážný čin může zachránit život.

Silent Hill: krátká zpráva je k dispozici pro PlayStation 5.