Recenze: Kraken Academy!! (Nintendo Switch)

krakenacademy-title-jpg

Se jménem jako Kraken Academy!! nikdy nevíte, jaký zážitek můžete očekávat. Přiznám se, že jsem do hry vstupoval s jistou trémou. Ale tyto obavy se rychle rozplynuly, když mě kouzlo hry zaujalo. Takže pokud máte rádi dobře napsanou adventuru se svéráznými postavami a památkami z počátku 90. let, pak Kraken Academy!! je pro tebe.

Příběh se točí kolem jedinečné střední školy, kde hrajete za prváka. Škola je rozdělena na čtyři kroužky: hudební, výtvarný, sportovní a divadelní. Každý klub má svého „maskota“, který připomíná Bradavice. Ať už úmyslně nebo ne, existuje několik odkazů na popkulturu. Jak se příběh odvíjí, dozvíte se, že katastrofa pohltí školu a je jen na vás, abyste situaci zachránili. Kraken (šéf školy) si vás vybere, abyste se stali jeho učedníkem a napravili to, co bylo křivděno.

Abyste zachránili školu, musíte osvobodit různé maskoty. Chcete-li odemknout maskoty, musíte pochopit neduhy každého studenta, ve kterých jsou duchové maskotů uvězněni, a vyřešit jejich problémy. Velká část hry zahrnuje přijímání úkolů, shromažďování materiálů k plnění úkolů a řešení hádanek.

Jedním z jedinečných aspektů je, že čas ovlivňuje hratelnost. Například se možná budete muset zúčastnit události, abyste získali předměty, které potřebujete k dokončení úkolu, ale tato událost je k dispozici pouze v určitou dobu. A pokud to nestačí, velkou součástí hry je také cestování v čase. Mohou existovat některé hádanky, které nevyřešíte, dokud se nevrátíte v čase a neodemknete část školy. která nebyla k dispozici, dokud jste neobdrželi zásadní položka. Například postava si chce udělat piknik, ale nemůže to udělat, dokud nebude mít konkrétní předmět. Tento předmět můžete sbírat pouze po odemknutí části uměleckého klubu školy. Cestování časem je také skvělým nástrojem, pokud zjistíte, že jste popletli hádanku a potřebujete se vrátit a začít znovu. Zajímavým aspektem je, že si můžete ponechat všechny předměty, které jste během hry nasbírali, takže nemusíte znovu sbírat questové předměty.

Příběh je rozdělen do čtyř segmentů, jeden pro každého maskota. Každá sekce se hraje po dobu tří dnů s mnoha volitelnými vedlejšími úkoly a volitelné vedlejší příběhy odemknou herní úspěchy. Ty budou mít pravděpodobně větší dopad na herní platformy se systémem sledování úspěchů, ale úkoly jsou stále zábavné. Jakmile uvolníte maskota, budete posláni zpět do pondělí ráno, kde příběh začal.

Hra má na anime určitě velký vliv, o čemž svědčí i svérázné obsazení. Jak dobrodružství postupuje, potkáte nové postavy, abyste dokončili svůj Kraken-Net, aplikaci „sociální sítě“. U každé postavy se hodně přemýšlelo a její kouzlo je jednou z nejlepších částí hry. Zjistil jsem, že mi záleží na Brocolli Girl, Simoně a ostatních spolužácích. Hra není plně namluvená, ale když je, je dobře udělaná. Hudba je také krásně udělaná a pomáhá udávat tón.

Kromě hádanek a sbírání předmětů jsou základním prvkem hry rychlé události. Například když prokážete, že umíte hrát v rockové kapele v hudebním klubu, budete muset dokončit rychlou akci. Někdy dosáhnete lepšího výsledku, pokud se vám bude dařit, zatímco jindy nemá výsledek žádný vliv na váš úspěch. Pokud vám však přijdou příliš složité, hra umožňuje zjednodušenou verzi událostí. Existuje také herní měna založená na sbírání co největšího množství plastových lahví. Láhve sbíráte rozbíjením odpadkových košů v okolí školy.

Moje hlavní výtka ke hře je, že je příliš lineární. Domácí mazlíčky nemůžete odemknout v libovolném pořadí a příběhem jste se propracovali. Je zajímavé, že hra s cestováním v čase je ve svém podání tak přímočará. To byl možná jediný způsob, jak mohli dovolit cestování časem a mohli vyprávět příběh.