Recenze Evil Genius 2 - přesně na pokračování fanoušci čekali

Evil Genius byla z nějakého důvodu kultovní klasikou - a tak její pokračování je bezpečné hrát, aby poskytlo známé, ale skvělé zábavné pozdní pokračování.

Podle mě, když děláte pokračování něčeho, co vyšlo velmi dávno, existují dvě cesty, kterými se můžete vydat. Na jedné straně můžete čas strávený jako příležitost vzít tuto franšízu odvážnými novými směry. Na druhou stranu můžete jednoduše aktualizovat to, co učinilo milovaný originál, pomocí moderních standardů a konvencí. Evil Genius 2 je to druhé - a to je skvělé.

Není nic špatného na tom, být interaktivním a bezpečným pokračováním, zvláště když hra, kterou sledujete, je nyní stará více než patnáct let. Evil Genius 2 je jeho přímým předchůdcem, protože Two Point Hospital je nemocnice s klasickou tematikou - obnova, která udrží vše nedotčené od originálu, přičemž moderní pasti slouží pouze k zefektivnění a vylepšení zážitku, nikoli k jeho přepracování. Nebylo to zlomené - takže to nebylo opravené

Pro nezasvěcené je Evil Genius 2 strategická a manažerská simulační hra, která vás postaví do role titulárního Evil Genius. Můžete si vybrat ze čtyř různých géniů, ale základní koncept je stejný: vydáte se postavit skryté podzemní doupě a odtud začnete spouštět zlou kampaň po celém světě.

Původní hra vyšla na vrcholu obchodní simulace a nabídla mechaniku podobnou svým soupeřům, ale plně využila své jedinečné téma. Pokračování je také, tvrdě nakloněné do tropů žánru špionážní beletrie, zcela naplněné odkazy na klasické darebáky padouchy z jiných médií - ačkoli nejzjevnějším prubířským kamenem zůstává darebáci série James Bond a mnoho imitátorů a parodií, které vlastní, inspirováno let.

Evil Genius má v zásadě dvě vrstvy: doupě a mapu světa. Je to přímo z originálu, ale slyšel jsem, že někdo, kdo nehrál první Evil Genius, to také srovnává s duologií nabízenou v moderních restartech Firaxis XCOM, která to nějak sleduje. Ti dva jsou velmi odlišní, ale navzájem se doplňují a poskytují hlavní smyčku hry, která je po většinu času uspokojivá a poutavá.

Jeskyně je nejsložitější a nejnáročnější vrstvou. Zde budete stavět místnosti a vybavení nezbytné k udržení a růstu své zlé říše, ale také se pokusíte vyhnat vetřelce jako zvědavé turisty nebo nepřátelské špiony a sabotéry. Vaše možnosti jsou skvělé - můžete vytvořit propracovanější zajišťovací operaci kasina, která zabrání cizím osobám objevit vaši základnu, nebo můžete posílit zabezpečení pomocí pastí a stráží. V rámci toho je na výběr mezi smrtícím a nesmrtícím. Můžete se rozhodnout zajmout vetřelce, abyste je mohli vyslýchat pro cennou inteligenci, nebo jim vymýt mozek, aby se stali dalším z vašich zapřisáhlých přisluhovačů, nebo můžete jít smrtelně a naskládat své doupě do pastí, jako jsou žraločí jámy a plamenomety, aby po těchto rušivých nepřátelích nezůstala žádná stopa. .

To vše však následuje po tradiční simulační stopě managementu, což znamená, že nebudete mít od začátku přístup ke všemu a budete muset udělat těžká rozhodnutí o tom, jaký pelíšek chcete mít. Budete muset upřednostnit položky výzkumu, ale také vybrat typy přisluhovačů, které chcete trénovat, a ujistěte se, že máte správné množství vybavení pro udržení této pracovní síly. Téměř vše, co umístíte do svého doupěte, je také odlivem jeho energetických rezerv, což znamená, že budete muset neustále rozšiřovat své generátory - ale generátory jsou obzvláště vzrušujícím cílem pro nepřátelské sabotéry, kteří vědí, že vypnutím proudu mohou vypnout zachycuje a narušuje vaše celkové operace.

Jsem si jistý, že můj křivý popis toho všeho dává jasně najevo, že se točí spousta talířů najednou. Určitě jich ale není mnoho. Je to výzva, ale málokdy zdrcující, a je to recept na název úspěšné strategie řízení.

Světová dominantní scéna je k tomu všemu podružná. Toto je jednoduše stylizovaná 3D mapa světa, kde můžete spravovat svou říši zla. Je to více nepřímé; váš zlý džin nikdy neopustí doupě, ale místo toho vládne věcem z jejich bohatého vnitřního svatyně - a tak je mapa vším, co na celém světě vidíte. Je to však zásadní pro vaše operace, protože budete posílat přisluhovače za všechny druhy zlých skutků, od únosu těch, kteří mohou poskytnout užitečné informace, až po krádež peněz a kulturních artefaktů, které pak můžete hodit do svého pelíšku jako kořist.

Fáze nadvlády světa je základní, přímočarou a dokonce pravděpodobně trochu nudnou částí skládačky Evil Genius 2, ale je také životně důležitá. Je třeba to do určité míry mikromanažovat - přitáhnout na sebe příliš mnoho tepla příliš mnoha kriminálními pracemi a části světa se „zablokovat“, čímž odříznout cenné zdroje příjmů. Přilákání přílišné pozornosti může také vyvolat Síly spravedlnosti, které pak sestoupí na vaši základnu ve snaze vás narušit. Každá akce, kterou provedete, má své přidružené náklady, ať už jde o peníze, v minionech se musíte obětovat a poté vyměnit, nebo v horku, které přináší vaší operaci. Stejně jako základna i mapa světa postupně přechází od jednoduchého ke spoustě ke správě, ale vše dokonale harmonizuje.

Je tu dobrá výzva, i když je to výrazně méně trestající hra než originál. Není to ani špatné - originál se často cítil nespravedlivě obtížný, přičemž agenti byli ohromně přemoženi. Zde je větší pocit rovnováhy. Když jste pod největším tlakem, budete se neustále pohybovat tam a zpět mezi svým doupětem a mapou s obrovským seznamem úkolů v hlavě a posílat přisluhovače, aby ukradli další prostředky, než vám dojdou peníze … zlato a pracujte na svých hlavních cílech.

Když už mluvíme o cílech, toto je další způsob, jakým se Evil Genius odlišuje. Tyto typy her bývají výpravné, ale tato série je jiná. Každý džin má svůj vlastní příběh se specifickými cíli, jedinečnou super zbraň, která se vylepšuje, jak postupujete o úroveň výš, a spoustu vokálních dialogů, které to vše podporují.

Cílů je dosaženo jak v doupěti, tak na mapě. Možná budete muset zajmout nebo zabít některé vetřelce na vaší ostrovní základně, například nechat své vědce provést nějaký výzkum nebo provést loupež nebo jiný úkol na světové scéně. To platí nejen pro hlavní příběh, který postupuje od cíle k cíli přísně lineárním způsobem, ale také pro vedlejší úkoly a cíle, kterých je mnoho. Občas jsem měl naskládáno přes patnáct vedlejších úkolů, které čekaly na moji pozornost - a je jen na vás, zda se jimi budete zabývat nebo ne, a do jaké míry.

Obecně lze říci, že se budete chtít zapojit do několika z těchto příběhů. Ty jednodušší nabízejí alespoň nějaké mocné jedinečné odměny, které můžete umístit do svého pelíšku. Nejlepší vedlejší příběhy vás ale spojí se zabijáky a agenty, barevnými postavami, které zase dodají jedny z nejbohatších a nejzábavnějších příběhů ve hře.

Do vaší operace je možné naverbovat stoupence, ale nejprve budete muset ukončit jejich činnost jako sólo zločinecký lord na mapě světa. Super agenti jsou samozřejmě druhou stranou mince - směšně silní NPC, kteří mohou způsobit zmatek ve vašich operacích, včetně Bondova zjevného náhradníka Johna Steeleho. Mezi každým Zlým géniem a všemi těmito postavami je vyjádřeno mnoho interakcí a nebudete je znát všechny. Není možné zaměstnat každého stoupence v jedné hře - což přispívá k volbám, které uděláte při otáčení spousty dalších talířů.

Celkově je to docela brilantně poutavé. Jediné, co to všechno pokulhává, je, když něco nevyhnutelně očekáváte. Vše vyžaduje čas - výzkum, mapování operací, výcvik přisluhovačů, dokonce i zajetí a výslechy. Někdy, zvláště než vám hra dá milion věcí na práci, můžete nakonec sedět a kroutit palci příliš dlouho. To se bohužel spojuje se skutečností, že si myslím, že hlavní příběh se někdy táhne příliš dlouho mezi hlavními fázemi, když leveujete svoji super zbraň a začnete ji používat na planetě. Celkové kouzlo hry však pomáhá zabránit tomu, aby se kterýkoli z těchto pocitů stal příliš bolestivým.

Velkou část této atmosféry má na svědomí skutečně brilantní hudební partitura, která zasáhne všechny melodické prubířské kameny filmů, které si tato hra tak snadno půjčuje. Způsob, jakým se pohybuje mezi dramatickým a táborovým, také perfektně odpovídá celkovému tónu, což je na začátek zábava. Je to hloupý, venkovský pohled na svět a každý aspekt hry, od jejích úžasných, extravagantních animací až po to, jak barevné jsou to, co řídí tento dům. Má to také smysl, když vykopete doupě sopky a postavíte se jí v luxusním kasinu, zatímco uvidíte super agenty větší než život.

Po pravdě řečeno, přeji si, aby byl Evil Genius 2 v pozdní hře o něco pestřejší, ale ani na to si nemohu příliš stěžovat. Mezi sledovaným obdobím a předchozím předpremiérou jsem tuto hru odehrál přes osmdesát hodin - na to, aby vás jedna bavila, je toho zjevně víc než dost. Nakonec nemůžete porazit pocit, kdy je vše v pořádku - ani pocit paniky, když se pohybujete ve svém doupěti a vidíte jednu z vašich vzácných místností elektrárny v plamenech, se sabotéry, kteří zapálili plamen. Nyní se plížili k jinému drahocenný. pokoj, místnost. To je správný druh paniky a stisknutí červeného výstražného tlačítka pro koupání doupěte v červeném světle a nastavení alarmů je vždy uspokojivé.

Bylo by také snadné si přát, aby Evil Genius 2 udělal s konceptem trochu víc. Můžete vidět mezery v expanzi - protože si myslím, že vzhledem k důležitosti konfliktu ve hře je například dostatek prostoru pro přidání do boje. Ale také nemohu vinit Rebellion, že zahájil toto oživení tím, co dělalo Evil Genius skvělý start.

Je zde věrně a láskyplně reprodukováno vše, čím byla tato originální hra výjimečná a nakonec kultovní klasika. Je to jistá rekonstrukce, ale jen na základě všech těch drobných modernizačních zásahů, které hodně přidávají, je to také jednoznačně lepší hra než originál - a vzhledem k tomu, jak moc se mi tato hra líbila, není to žádný malý počin. Vidím mnohem víc hodin ve svém doupěti dopředu - a s potenciálními aktualizacemi a DLC v řadě, které by vyřešily některé problémy, mohla být stále před námi nadvláda v reálném světě.

4 hvězd

Testovaná verze: PC (Steam). Kopii hry poskytl vydavatel.

Sledujte na YouTube '); jQuery (yt_video_wrapper) .remove (); }); }); }