Recenze: Spelunker HD Deluxe (Nintendo Switch)

Spelunker je klasická arkádová hra, která vyšla v roce 1985. Musím říci, že když jsem vyrostl ve věku 8bitových a 16bitových her, opravdu se mi líbila tato mentalita „vrátit klasiku“, pokud jde o hry. Remasters . Existuje tolik úžasných retro her, které prostě časem neobstály – pokud jde o hratelnost – a Spelunker je jednou z nich. Tentokrát budou moci hráči zažít verzi „HD Deluxe“. Příznivci originálu ocení krásu hry a noví hráči budou moci zažít toto roztomilé a zábavné dobrodružství ve zcela novém světle.

Viděl jsem pouze rodinu a přátele hrát původní Spelunker; Sám jsem to nikdy nehrál. Takže jsem byl nadšený, že jsem mohl vyzkoušet své dovednosti a zjistit, jestli jsem v tom dobrý. Ztratil jsem svůj první život asi 10 sekund v první úrovni. Zapomněl jsem, jak křehká byla postava a pohyby v této hře. Dokonce bych řekl, že jsou občas extrémně frustrující, ale trpělivost je ve Spelunkeru vaším nejlepším přítelem; a klíč k úspěchu.

Hlavním cílem je sestoupit co nejdále do zdánlivě nekonečného dolu a nasbírat co nejvíce pokladů, aniž byste umírali. Zjistíte, že tento úkol je mnohem obtížnější, než se zdá, protože malý horník, kterého ovládáte, za chvíli zemře. Je to křehčí, než je nutné, ale hráče to donutí zpomalit a naplánovat si trasu. Načasování a strategie jsou velkou součástí tohoto dobrodružství. Jeden špatný pohyb a světla zhasnou.

Dokonce i něco tak nevinného, ​​jako je mělká díra v zemi, toho chlapa vyvede ven (nemluvě o všech příšerách a duchech, které číhají kolem). Někdy zjistíte, že i vaše vlastní činy, jako je umístění bomby příliš blízko nebo skok na plošinu z příliš vysoké výšky, ukončí vaši cestu. Všechno je to o pokusu a omylu. Sám jsem dosáhl úrovně 100, ale poté, co jsem zjistil, co jsem měl dělat, bylo zábavné to zkusit. Je to tenká linie se Spelunkerem; Buď budete rozhodnuti zjistit, jak daleko můžete pokročit, nebo budete frustrovaní a nakopnete svůj Nintendo Switch. Je to tak jednoduché.

Během své speleologické expedice narazíte na všechny druhy úžasných sběratelských předmětů, jako jsou umělecká díla, sochy a spousta šperků. Čím více nasbíráte a čím déle zůstanete naživu, tím vyšší bude vaše skóre. Budete také muset sbírat klíče k odemykání nových oblastí a časové ampulky, aby vám nevyčerpal časovač. Zpočátku je to velmi zdrcující, ale jakmile to uděláte několikrát, rychle se naučíte, co můžete a co ne.

Hra nabízí mnoho režimů a způsobů hraní. Skvělou funkcí je například možnost přepínat mezi novou HD grafikou a starou 8bitovou grafikou jediným kliknutím. K dispozici je také spousta režimů pro více hráčů, které si můžete vyzkoušet, pokud vás nudí dobrodružství, včetně režimu Endless Cave, režimu Championship nebo Competition. Každý z nich lze hrát v online nebo lokálním multiplayeru. Připojte se až k 6 online přátelům a 4 místním online přátelům a zjistěte, jak daleko může váš tým zajít do podzemí. Je také skvělé, že tyto režimy lze hrát také sólo, jen v případě, že jsou vaši přátelé zaneprázdněni nebo vás původní hra omrzela.

Abych byl upřímný, snažil jsem se hrát, i když jsem byl tolikrát mrtvý. Nebýt recenze na tuto hru, nikdy bych nedal šanci Spelunker HD Deluxe a zjistil, jak je zábavná a návyková. Stále si však stojím za tím, co jsem řekl předtím; netrpěliví hráči a ti, kteří nechtějí „jet pomalu“, si se Spelunkerem asi moc neužijí. Ale ti z vás, kteří hledají náročnou a zábavnou hru pro jednoho hráče, která je nabitá spoustou možností pro více hráčů, by si ji měli určitě vyzkoušet!