Recenze: SaGa Emerald Beyond vypadá jako karikatura sobotního rána

SaGa Emerald Beyond recenze 1

Knihovna her Square Enix se mnou mluví tak, jak to nedělá téměř žádná jiná společnost. Pokud je však v jeho sbírce nějaká série, kterou jsem "nepochopil", tak je to Sága. Přestože hráli a recenzovali většinu příspěvků v této sérii, nikdy mě nezdrželi. SaGa: Emerald Beyond o sérii mě nepřesvědčila, ale bavila jsem se u ní příjemněji než u ostatních her z franšízy.

SaGa: Emerald Beyond díky své rozmanitosti, šílenému psaní, neustálé akci a milým postavám často působí jako solidní, i když někdy nevyrovnaná a neohrabaná karikatura sobotního rána. Na začátku hry si hráči vybírají z pěti různých scénářů. Cesta má dva protagonisty, celkem tedy šest hratelných hrdinů. Každá z těchto cest nabízí velmi odlišný příběh a cestu k prozkoumání. Díky silnému psaní a bohatému humoru se mi líbila skoro celá. Téměř všechny postavy jsou stejně nezapomenutelné, i když grafika jejich příběhům neodpovídá.

Snímek obrazovky od Siliconera

To, co mě na každé z těchto cest tak zaujalo, je to, jak se jedna od druhé cítí jedinečně. V rozkošně kočičím příběhu o kouzelné dívce Ameyi je to všechno o prozkoumání a znovuzískání jejích schopností, aby mohla složit čarodějnické zkoušky. To vede z větší části k poměrně lineární cestě, ale tu a tam existuje několik možností. V případě příběhu, jako je ten, který zahrnuje dvojici policejních kamarádů Bonnie a Formina, jsme zpracováni jako vysoce politická investigativní zápletka. Pak tu máte postavy jako Tsunanori Mido, Loutkář, který se vydává hledat odpověď, aby pomohl svému městu.

Bez ohledu na to, který z nich si vyberete, všechny tyto příběhy se scvrkají na to, že každý protagonista má schopnost vidět Smaragdovou vlnu. Na této cestě mezi světy postavy navštěvují 17 různých světů během své cesty k dosažení svých cílů. Tyto světy nejsou příliš masivní, což je pochopitelné, ale vynahrazují to rozmanitostí. Jeden svět zahrnuje modernější místo, jako je Země, zatímco jiný je místo podobné poušti. Existují i ​​divočejší místa, jako planeta plná upírů.

Snímek obrazovky od Siliconera

Tato fascinující místa a postavy, které tam potkáte, výrazně přispívají k půjčování SaGa: Emerald Beyond jedinečná identita. Toto je JRPG, které se nepodobá žádné jiné hře, kterou jsem hrál, včetně předchozích položek v sérii. Proto mi to připadá jako novinka jako sobotní ranní kreslený film. Je tu spousta variací a docela rychlé tempo, i když to také znamená, že nic nezasáhne tak dobře, jak by mohlo.

Na jednu stranu samotná prezentace této hry rozhodně není pro každého. Většina průzkumů zahrnuje perspektivu pseudoshora dolů. Zatímco však postavy vypadají ve 3D skvěle, budovy jsou často ploché a 2D nepraktickým způsobem. To vytváří zajímavou estetiku pohádkové knihy, ale myslím, že není tak detailní nebo zajímavá, jak by mohla být. Co dělá věci divnějšími, jsou občasné zákulisní momenty z pohledu třetí osoby. To se stává zřídka a může se to stát při přechodu Smaragdové vlny mezi světy, ale zde je hra nejlepší. Je zvláštní, že tento pohled je kvůli tomu tak vzácný.

Ale zdaleka nejpodivnější část SaGa Emerald Beyond graficky to takhle řeší cutscény. Je jich hodně a zahrnují statické záběry postav ve 3D. Působí tak zvláštně a neatraktivně, zvláště během akčních sekvencí. Chápu atmosféru, kterou se tým Square Enix snaží dosáhnout, ale prostě mi to připadá tak nudné a nevýrazné kvůli nedostatku animací.

Snímek obrazovky od Siliconera

Tato podivná prezentace je zvláště patrná ve vztahu k boji. Bitvy v SaGa Emerald Beyond zahrnovat 3D tahový boj. Tyto bitvy jsou plné všech animací a efektů, které bych si přál, aby existovaly ve zbytku hry. Existuje časová osa, která ukazuje, kdy každá postava zaútočí a jak to ovlivňují různé dovednosti. Hráči si vybírají své dovednosti na základě počtu hvězdiček, které aktuálně mají. Každé kolo hráči dostanou hvězdičku navíc, kterou mohou použít pro výkonnější dovednosti. Výsledkem je systém rizika a odměny. Používáte svých současných pět hvězdiček k silnému útoku jediného člena party? Rozdělíte je, aby tři členové party mohli zaútočit?

Je zde velký strategický potenciál. Vše však spočívá ve dvou základních myšlenkách: správa dostupných hvězd a používání nejmocnějších dovedností. Často jsem se necítil SaGa Emerald Beyond povzbudil mě k něčemu jinému, než k použití nejsilnější dostupné dovednosti v tuto chvíli. To mě přimělo, abych si přál, aby existovala funkce automatického boje, pokud jsem na to nezapomněl, protože většina soubojů je výjimečně jednoduchá a snadná. Všimněte si, že jsem řekl „většina“. Kupodivu potíže někdy vznikají z ničeho nic. Byly doby, kdy se náhodný boj – dokonce i proti hlavnímu bossovi – zdál 10krát těžší a delší než posledních 20 bitev dohromady. Kromě těchto několika okamžiků je tato hra docela snadná a zjednodušující.

SaGa Emerald Beyond Review
Snímek obrazovky od Siliconera

Řekl bych, že v době nadupaných JRPG je to vlastně pozitivum. Bylo osvěžující přecházet od jednoho zjevně označeného cíle k druhému, včetně snadno dostupných vedlejších úkolů, bez větších potíží mimo občasné snadné hádanky. I přes mnoho cest a možností větvení je hra hračka.

To je pozitivní bod pro ty, jako jsem já, kteří chtějí trochu kratší JRPG. Dokončete jeden scénář v SaGa Emerald Beyond Obecně trvá méně času než většina JRPG. Pokud tedy chcete jen zažít příběhy jedné nebo dvou postav, budete se dobře bavit na 30-40 hodin. Pokud ale chcete s touto hrou strávit 100 hodin nebo více, můžete. Tato úroveň výběru a celkově jedinečný styl této hry stojí za pozornost pro fanoušky JRPG, i když neosloví každého.

SaGa: Emerald Beyond vyjde na Android, iOS, Nintendo Switch, PS4, PS5 a PC 25. dubna 2024.

7

SaGa: Emerald Beyond

VYTVOŘTE SI SVŮJ VLASTNÍ PŘÍBĚH Nejnovější samostatná položka v franšíze SaGa, SaGa Emerald Beyond, spojuje ty nejlepší prvky oblíbené série, aby každému hráči poskytla jeho vlastní jedinečný herní zážitek. Upravená verze PS5. Kopii recenze poskytnutou společností pro účely testování.

SaGa: Emerald Beyond fascinuje (v dobrém i ve zlém) od začátku do konce. Mnoho protagonistů, bizarní prezentace a jednoduchá mechanika z toho dělají poměrně jednoduché, ale velmi jedinečné JRPG.

k zamyšlení

• Navrhuji začít s kouzelnou dívkou Ameyou nebo dvojicí Bonnie a Formina.