Recenze: RiffTrax: The Game (Nintendo Switch)

rifftrax-splash-scaled-jpg

Kdysi jsem se považoval za vtipného. Možná jsem opravdu byl, nebo možná bylo snazší pobavit mé přátele. Možná proto jsem si je vybral. Ale jednou z nejtěžších lekcí, které jsem se jako „starý muž“ naučil, je, že komedie se vyvíjí. Jako takový se teď při hraní RiffTrax: The Game snažím rozesmát svou vlastní rodinu.

Tato desková hra je v podstatě aktualizovanou, licencovanou verzí What the Dub?!, která byla původně vyřazením RiffTrax (obě hry jsou vyvinuty Wide Right Interactive). Pro ty, kteří nevědí, RiffTrax se zrodil z kreativního týmu stojícího za Mystery Science Theatre 3000. A pokud nevíte, co je MST3K, už se s vámi nechci bavit.

Zaměření na RiffTrax, předpokladem je, že skupina komiků (obvykle tři najednou) poskytuje vtipný zvukový komentář k tomu, co je považováno za špatné filmy. Jinými slovy, scénáristé si z filmů dělají legraci stejně jako vy a vaši přátelé doma. S RiffTrax: The Game padne komická zátěž na vaše přátele... s profesionální pomocí.

V podstatě vám hra ukáže filmový klip a poté buď odstraní úryvek z dialogu, nebo vám dá pár chvil ticha, abyste přidali svůj řádek.

K napsání svého „riffu“ používáte svůj telefon (nebo jakékoli zařízení s připojením k internetu). Hra přehraje scénu se zdvojenou linií a všichni hráči hlasují pro svého favorita. Body se sečtou a jde se do dalšího kola. Po dokončení všech kol vyhrává hráč s největším počtem bodů.

Je to stejné nastavení jako What the Dub?!, ale je tu pár nových věcí. Nejpozoruhodnější je samozřejmě zahrnutí skutečných nahrávek RiffTrax. Pokud nemůžete najít dobrou řadu, můžete se rozhodnout použít týmovou řadu RiffTrax. I když všichni hráči napíšou své vlastní, přidá se jedna nebo více (v závislosti na počtu hráčů) řádků RiffTrax, v závislosti na vašem nastavení. Ty jsou snadno identifikovatelné, protože mají hlasové herce (na rozdíl od počítačem generovaného hlasu, který čte repliky hráčů) a protože jsou neustále vtipní. Profesionální Rifferové, kteří to dělají minimálně od roku 1988, jistě vědí, co dělají. Také se nepotýkají s časovým limitem a snaží se psát na rozhraní iPhone, které z nějakého důvodu neumožňuje použití mezerníku k pohybu kurzoru po textu.

Tým RiffTrax můžete zakázat v nastavení, ale my jsme to nikdy neudělali. Dokázali přidat trochu humoru, když jsme my ostatní byli na suchu. A co je důležitější, jejich riffy poskytují rámec, který vám pomáhá získat představu o tom, jaké vtipy fungují a které ne.

Další novinkou je možnost hlasovat pro více než jeden riff. Když jsme hráli s pěti živými účastníky plus RiffBot, museli jsme hlasovat pro naše tři oblíbené riffy, přičemž první výběr získal více bodů. To poskytuje plynulejší bodování, které pomáhá hráčům zůstat konkurenceschopní.

V našem případě to také umožnilo získat hlasy mému 10letému synovi. Jeho zvyk jednoduše přidávat ke každé odpovědi zvukové efekty prd a „bruh“ by ho jinak po pár kolech vytlačil ze závodu.

Online hraní je také vítanou funkcí v RiffTrax: The Game, včetně podpory streamerů a hlasování Twich. Pro ty, kteří se nechtějí podělit o své vtipy se světem, se může až šest hráčů aktivně zapojit do lokálních nebo online režimů a dalších 12 se může zúčastnit pro účely hlasování. Online režim vám umožňuje připojit se ke hrám s cizími lidmi nebo zahrnout pouze své přátele prostřednictvím soukromé místnosti. Když už o tom mluvíme, přihlašovací systém stále vyžaduje, aby se hráči přihlásili na webovou stránku pomocí poskytnutého kódu místnosti a poté použili své samostatné zařízení k zadání svých riffů a hlasování.

Díky tomu se může snadno připojit kdokoli, ale je to nepříjemné, když se váš telefon vypne a vy musíte odemknout obrazovku, obnovit prohlížeč a přihlásit se zpět do hry, abyste mohli komunikovat.

Je to samozřejmě chyba telefonu. Když se podívám na nedostatky hry, mám opravdu jen tři. Za prvé, existuje jen asi 250 videoklipů. To je méně než What the Dub's 300, a to nestačí k tomu, abyste rychle rozeznali repetice. Za druhé, vstupní obrazovka zvukových efektů je chybná. V časovém limitu je toho na scrollování příliš mnoho a na mém iPhonu by rolování často zamrzlo. A konečně, vzorec RiffTrax: The Game se nikdy nemění. Máte spoustu možností, jak ovládat, kolik kol a jak dlouho musíte zadat svůj riff a hlasovat, blokovat sprosté výrazy atd., ale samotná hra zůstává po celou dobu stejná. Nějaké bonusové kolo nebo jen změna hry ve stylu You Don't Know Jack by udělala zázraky pro dlouhodobou přitažlivost RiffTrax.

Tuto recenzi jsem začal s odhalením, že nejsem vtipný. Myslím, že jsem tím chtěl říct, že nejsem vždy vtipný. I za účasti RiffBots mohou existovat celé hry, u kterých se vy a vaši nejzábavnější přátelé moc nezasmějete. Nicméně přijdou chvíle, kdy riff úplně vychytáte – když víte: „Ten mohl být na skutečné show.“ RiffTrax: The Game nabízí spoustu příležitostí k tomu, abyste se nahlas zasmáli, a když si tyto okamžiky budete užívat, budete se k této hře stále vracet.