Recenze: Papa's Quiz (Nintendo Switch)

Jedním z problémů mnoha vědomostních her je, že hráči musí být na stejné úrovni, aby byli konkurenceschopní. Je dobré, když hrajete s přáteli, ale s různým věkem členů rodiny to tak nefunguje. Papa's Quiz mění vzorec natolik, aby pomohl vyřešit tento problém.

Nejprve si promluvme o designu hry.Na začátku jsou hráči zodpovědní za vytvoření své postavy. Začnete tím, co vypadá jako kapsle Tylenol, a dáte mu klobouk, rysy obličeje, oblečení atd. Můžete také přiřadit jeho jméno výběrem dvou slov z předem stanovených možností, abyste mohli skončit s něčím jako Tiny Love nebo Uncle Lonely. Je to trochu humorné, ale vzhledem k tomu, že hra umožňuje až osm hráčů, může to od začátku opravdu zpomalit.

Hráči se mohou připojit prostřednictvím svých chytrých telefonů nebo tabletů pomocí známé metody přihlášení na webovou stránku s přiřazeným kódem místnosti. Skvělou funkcí je, že váš telefon může zobrazovat základní ovládací prvky, pokud používáte televizi, nebo komplexnější možnost, která vám vše, co potřebujete vidět, umístí přímo do telefonu. Jinými slovy, můžete hrát s lidmi, kteří nejsou ani u vás.

Jakmile jste tam, kvíz se odehrává v obývacím pokoji s obrovskou pohovkou. Váš hostitel (o kterém předpokládám, že je to táta) spolupracuje se spoluhostitelem jménem Montgomery, aby vše vyřešil. Oba mají neobvykle robotické hlasy, které jsou zpočátku vtipné, ale jsou příliš pomalé a opakující se na to, aby zůstaly zábavné.

Konfigurace kvízu je naštěstí dostatečně rychlá. Existuje pět kol, která zahrnují otázky s výběrem odpovědí, ID fotografie, dokončenou fotografii atd.

Každý začíná tím, že si hráči vyberou kategorii ze čtyř možností. Všichni hráči se dotknou svého zařízení ve snaze přesunout kurzor na určitou kategorii nebo na tlačítko pro reset kategorie. V závislosti na vzdálenosti mezi každým z jeho výběru to může ve skutečnosti chvíli trvat. Je to zábavný způsob, jak vybudovat konkurenceschopnost, ještě než začnou otázky, ale také může být frustrující, pokud nikdy nevyberete svou oblíbenou kategorii. Samotné kategorie jsou poměrně rozmanité a některé jsou označeny jako „juniorské“ kategorie. Díky tomu mohou rodinní příslušníci snadno pomáhat mladším dětem, pokud přijdou pozdě.

Bez ohledu na kategorii nebo kolo jsou otázky vždy na výběr a každý na ně může odpovědět. Čím rychleji zadáte správnou odpověď, tím více bodů získáte. Pokud se všichni stanete součástí hry, bude to zábavnější pro všechny zúčastněné. Poslední kolo je nastaveno tak, aby váš avatar sklouzl do díry, dokud nevyberete svou odpověď. Pokud máte pravdu, trochu se zvedněte. Pokud se mýlíte, padáte dále. Čím vyšší je vaše skóre před tímto kolem, tím výše začínáte. Je to skvělý způsob, jak zajistit, aby měl každý na konci dne ještě šanci, a zároveň zajistit, aby lídr měl stále konkurenční výhodu.

To je k Papa's Quiz opravdu vše, ale stačí to. Počkat, tancuje se. Po vítězství v kole si můžete vybrat vítězný tanec. Můžete to přeskočit, pokud chcete, ale jak je to zábavné? A nedivte se, že hráči ve vašem skutečném obývacím pokoji vstanou, aby napodobili pohyby.

S více než 3 000 otázkami ve 185 kategoriích je v Papa's Quiz více než dost, abyste se na chvíli pobavili. Není to ta nejnávykovější triviální hra, kterou na Switchu budete hrát, ale skvěle to srovná hrací pole pro všechny hráče. Má také velmi přátelskou a hřejivou atmosféru, která je osvěžující mezi sarkastickým chováním, které dnes jinak prostupuje žánrem.

Také děkuji vývojářům, že se v jedné ze svých otázek obrátili na Megaguirus. Pro fanoušky Godzilly, jako jsem já, je to docela hluboký zářez.