Recenze: Marble It! Ultra

Mramorujte to! Ultra je jiná plošinovka. Zahrnuje co nejrychlejší řízení mramoru klikatými úrovněmi, vyhýbání se pastím a sbírání předmětů. Představte si to jako Sonic the Hedgehog zkřížený s Mario Kart; Je to kombinace, která naprosto funguje.

Odkaz na Sonic je snadno ospravedlnitelný; váš sférický avatar silně připomíná modré rozostření v režimu otáčení. A váš mramor se odvaluje stejně rychle, překračuje mezery a přibližuje se v zatáčkách plnou rychlostí. Je to zábavný čas, kdy procházíte úseky, abyste na konci dosáhli cíle.

Mramorujte to! Ultra - Nintendo Switch - obrazovka 2

Zde přichází na řadu srovnání Mario Kart. Každá úroveň je také závodem s časem, přičemž v rohu tiká časovač. Překonáním navrhovaného času získáte zlatou hvězdu, zatímco nižší časy získáte stříbrnou nebo bronzovou. To přirozeně přidává skvělý důvod hrát znovu a překonat své skóre, zejména po prvním proběhnutí, když poznáte, jak jednotlivé úrovně fungují. Zobrazí se také místní nejlepší skóre, které ukazuje váš nejlepší čas. Je to jednoduchý, ale účinný dotyk.

Hraní je snadné, s prvním světem, který vám ukáže lana. S páčkou L můžete rolovat a ovládat kameru pomocí páky R, zatímco ostatní tlačítka vám umožňují skákat a skákat. Power-upy přidávají další rozměr s předměty, které vám umožňují dělat věci, jako je boost a float, čímž získáte větší rychlost nebo delší skoky. Je zábavné experimentovat s těmito vylepšeními, protože dodávají hře, která zpočátku vypadá docela jednoduše, velkou rozmanitost.

Fyzika je dalším důležitým prvkem, díky kterému je hra docela realistická. Vaše rychlost se například sníží, když se pokusíte vyšplhat na svah. Abyste se dostali na konec, budete muset vybudovat hybnost. Létání přes mezery je stejně uspokojivé, ale bez stejné dynamiky budete volným pádem jako Wile E. Coyote.

Mramorujte to! Ultra - Nintendo Switch - obrazovka 1

Mramorujte to! Ultra je rozděleno do šesti světů, z nichž každý má dvanáct úrovní. Líbí se mi, že se můžete pokusit o světové úrovně v libovolném pořadí. K odemknutí dalšího světa budete muset splnit stanovený počet, ale ne všechny. Například dokončete sedm z dvanácti úrovní ve druhém světě, abyste postoupili. To znamená, že jakékoli složité sekce lze přeskočit a pokračovat později. Více svobody vede k menší frustraci, což je naprosto dobře.

V každé úrovni je další pobídka k opětovnému hraní prostřednictvím speciální sběratelské položky. Není nic uspokojivějšího než vidět zelené zaškrtnutí vedle dosažení těchto cílů finalistů. Tyto sběratelské předměty také slouží jako skiny pro váš mramor. Je absurdně zábavné najít nové vzhledy pro váš mramor a vyzkoušet je. Existují některé opravdu skvělé, stejně jako hloupé doplňky, jako jsou klobouky a brýle. Opět to přidává další rozměr, díky kterému se budete vracet pro další.

Kromě režimu pro jednoho hráče se můžete zúčastnit týdenních výzev nebo se připojit ke svým přátelům v režimu pro více hráčů. Bohužel oba tyto dodatečné režimy vyžadují online účet pro váš přepínač. Je to trochu zklamání, zvláště pokud jde o multiplayerovou stránku. Malý lokální multiplayer jde hodně daleko. V tomto případě Marble It Up! Ultra je méně jako Mario Kart.

Mramorujte to! Ultra - Nintendo Switch - obrazovka 3

Graficky věci vypadají skvěle, s barevnými kulisami a hladkými platformami. Dalším plusem je hudba s rytmy, které vám při závodění na hřišti rozpumpují adrenalin. Spolupracují na vytvoření atmosféry vedoucí ke krátkým výbuchům rychlých a zběsilých kuliček.

Celkově vzato, Marble It Up! Ultra je zábavná platformová adventura s rychlým zvratem. Je to rychlé a plynulé s kompaktními úrovněmi připravenými k opakování. Hodnocení hvězdičkami a sběratelské předměty dodávají hře spoustu znovuhratelnosti, kterou lze snadno zvednout a těžko odložit. Extra režimy jsou fajn, ale škoda absence lokálního multiplayeru.