Recenze: House of the Dead: Remake (Nintendo Switch)

houseofthedead5-jpg

Mám vzpomínky na The House of the Dead. Není špatné. Špatný. Jen vzpomínky. Je to hra, kterou jsem hrál stejným způsobem, že Whopper je burger, který jsem jedl. Bylo to tam, když nebyla k dispozici žádná lepší možnost.

Teď to hraju znovu na Nintendo Switch a mám z toho v podstatě stejný pocit. Přístup k němu v mém obývacím pokoji má své výhody, ale jedna hlavní věc je brzdění zážitku. Jsem si jistý, že už víte, co to je.

Pro ty, kteří nikdy nevzali lehkou zbraň a nehráli hru v místním bowlingu nebo kině, je The House of the Dead střílečka na kolejích. Hra vás zatlačí do obrovského sídla, jako byste byli ve strašidelném domě na krajském veletrhu. Kamera se pohybuje, jako byste reagovali na blízké hrozby, a vaším úkolem je tyto hrozby během jízdy eliminovat.

Nepřátelé sahají od zmutovaných slimáků přes obrněné zombie až po okřídlené démony. Střílet je není nijak zvlášť obtížné (normálně se nám to daří), ale střílet je efektivně ano. Mnoho nepřátel má slabá místa, která musíte najít a zasáhnout, abyste je rychle odstranili. To je někdy nutné k záchraně vědců, kteří mohou mít své vymyšlené tituly, ale nikdy se nenaučili dovednosti přežití. (Stanford opravdu potřebuje udělat z Ducking 101 požadovanou třídu pro nastupující nováčky.) Efektivní vyhazování příšer také poskytuje více času na získávání bonusů střílením náhodných předmětů nebo dalších nepřátel v dálce.

Jo a na dobití. Ano, přebíjení je stále polovina úspěchu. V pasáži jste museli střílet z pistole pryč od obrazovky. Na Switchi je to jen další tlačítko ke stisknutí. Mysleli byste si, že by to celý proces usnadnilo, ale ve skutečnosti tomu tak není. Stále ještě bylo mnoho případů, kdy jsem se chystal zabít nebo vychýlit sekeru letící do mého obličeje, abych slyšel známý starý návrh:

Příliš pozdě.

Akce je velmi chaotická. Příběh je přehnaný a postavy přehrané. Je to praštěná zábava, která nemá být ničím jiným než zatraceným skřivánkem. Na arkádovém stroji to byl způsob, jak zabít pět minut mezi hrami nebo předtím, než se posadíte. Hrál někdo The House of the Dead, aby se zlepšil? Dělá někdo chtít dostat se na konec?

No, teď určitě můžete, a to je největší prodejní argument The House of the Dead: Remake. Samozřejmě to vypadá lépe než kdy jindy. Má nový režim Hordy, který vám dává mnohem více zombie k zabití. Zahrnuje snadné, normální a těžké možnosti obtížnosti, které lze aplikovat na moderní nebo klasické bodovací konvence, přičemž první umožňuje snadné řetězení komb dohromady. Ale to vše jde proti možnosti hru jen dokončit. Můžete si koupit až 10 pokračování. Vzhledem k tomu, že celá hra trvá méně než hodinu, je to více než dost času na to, abyste viděli konec, pokud používáte jednoduchý režim a používáte místní kooperaci pro dva hráče. A dokonce i poté, co skončíte, honba za skóre a alternativní cesty k různým koncům inspirují k opakovanému hraní.

Bohužel hra na Switchi prostě neběží dobře. Bez možnosti namířit lehkou pistoli na obrazovku jste uvízli při míření pomocí gyrokoptér nebo ovládacích pák, z nichž ani jeden není příliš dobrý. The House of the Dead: Remake vám dává spoustu příležitostí k vylepšení těchto ovládacích prvků, ale jsou to jen frustrující úpravy. Hůl je objemná a gyroskopy se musí neustále resetovat. Při použití mých novějších OLED Joy-Cons, které nemají žádný posun, by můj kurzor stále plaval doleva a mimo obrazovku. Musel jsem to resetovat častěji, než jsem musel dobíjet. A i když jsem byl v cíli, stisknutí tlačítka ke střelbě ze zbraně způsobilo zpětný ráz.

Možná si na ovládání zvyknete, ale časem s hrou pravděpodobně skončíte. The House of the Dead nikdy neměl být prozkoumán a zvládnut do hloubky, měl poskytovat zběsilou akci v krátkých dávkách. Pokud si to chcete užít takhle, žádné vychytávky ovládání z toho neudělají pohodlný zážitek.

Ale i tak se u hry můžete pobavit. Camping a (většinou) šílené boje jsou nakopnutím si pár kol s přáteli/rodinou, i když to neděláte z nostalgie toho všeho. Forever Entertainment proto stanovilo cenu za stažení na pouhých 25 dolarů. To je fér, zvlášť když dali hře kompletní přestavbu místo pouhého předělání.

Kdy naposledy měl Whopper tolik lásky?