Recenze: Forspoken je uvězněn mezi příběhem a otevřeným světem

Forspoken Review

Hraní Mluvit cítit se jako hrát dvě hry. Konkrétně je to jako hrát hru a zároveň sledovat film. Hra je o volném běhu na rozlehlém fantasy hřišti plném příšer, výzev a divokých krajin. Mezitím je film o mladé ženě, která se snaží přežít v neznámé zemi plné cizích lidí. Přestože jsou obě části prožitku obsaženy v Mluvit, opravdu se často nepotkávají. Je to ironické, vzhledem k tomu MluvitÚstřední dynamikou je podivné pouto mezi Frey, její hrdinkou a její mluvící vamplií, Cuffem.

Frey Holland, nalezená opuštěná jako dítě poblíž newyorského Holland Tunnel (odtud její příjmení), měla drsný život a začíná Mluvit u soudu za pokus o krádež auta. Dostala podmíněný trest kvůli vánoční náladě a chystá se opustit město s ničím jiným než s oblečením na zádech, kočkou Homerem a taškou do tělocvičny plnou peněz. Pak jsou věci složitější. Člověk by si myslel, že někdo na tak špatném místě by mohl považovat transport do rozlehlého fantasy světa Athia za požehnání. Bohužel pro Freye je na tom Athia ještě hůř. Svět pomalu umírá, pohlcuje ho fenomén zvaný „roztržka“, který mění lidi a divokou zvěř v monstra. Tantové, vládci Athie, jsou zjevným zdrojem Roztržky, způsobují ji svými obrovskými magickými silami. Také se zbláznili, zabíjejí a utlačují to, co zbylo z populace. Poslední svobodná komunita se krčí v opevněném městě Cipal a zpočátku vidí Freye jako démona, kterého poslali stejní Tantas, aby zničil poslední zbytky lidstva.

Frey má však jednu výhodu: magii. Po příjezdu do Athie je nějak obdařena magickou silou a imunitou vůči ničivým účinkům pauzy. Ačkoli je Frey nově zmocněn, jeho touha vrátit se co nejdříve domů se střetává s potřebami obyvatel Cipalu. Protestuje, nechce na sebe vzít břemeno stát se Athiným zachráncem nebo Cipalovým mučedníkem, ale zdá se, že návrat domů ji postaví do nového konfliktu s nebezpečím Athie a zkorumpovaného Tantase.

Mluvit člověk má dojem, že je tažen dvěma směry: na jedné straně svou historií a na druhé straně svou strukturou a mechanikou. Příběh je dramatickým a zajímavým kouskem na cestě až příliš známého videoherního hrdiny. Skvělý výkon herečky Elly Balinské jako Frey pomáhá pozvednout materiál a Frey působí v cutscénách jako až bolestně lidský. Sympatizoval jsem s Freyovým bojem a jeho touhou odmítnout hrdinskou roli těchto outsiderů a Cuff na něj stále dělal dojem.

Obvykle, když postavy řeknou: "Nedělám to pro tebe," měli byste trochu protočit oči a uznat, že se jen snaží skrýt své hrdinství. Místo toho věřím Frey, když říká tu větu. Obyvatelům Cipalu opravdu nezůstává nic konkrétního dlužna a hlavně spásu. Ke cti jim slouží, že její nejbližší spojenci v Athii si tuto skutečnost uvědomují, i když se ji snaží přesvědčit, aby jim přišla na pomoc. V jejich interakcích je cítit lidskost, která také pomáhá prodat některé zvraty vyprávění na konci hry. Nebudu je zde spoilerovat, ale jeden bod ve hře, kterým by v jakémkoli jiném příběhu hrdinů byl jednoznačný „Bad Ending“, se zdá jako platná a ospravedlnitelná volba v Mluvitdruh volby, kterou může člověk respektovat, ne-li nutně přijmout.

Bohužel, neobvyklá síla a konzistence MluvitZákladní charakteristiky hry jsou podkopány strukturou hry. S tím, co zbylo z Athiiny civilizace zamčené v Cipalu, svět za jejími zdmi téměř zcela postrádá významný vývoj postav. Pro všechny účely je Athia velký a krásný svět, ale také nemá smysl. Úryvky z tradice vypadlé v průběhu hry promlouvají ke světu, kterým byla Athia, a nakonec poukazují na to, že tento svět je nyní do značné míry mrtvý díky čtyřem bossům, kteří ovládají rohy mapy. To, co z Athie zbylo, není nic jiného než rozlehlá překážková dráha, která člověka nutí přemýšlet, jestli je tu něco, co stojí za záchranu.

Příběh přivede Freye zpět do Cipalu, jen aby našel důvod, proč ho znovu poslat na trek. Obvykle tento důvod souvisí se zabitím jednoho ze čtyř Tantů v srdci jeho území. Podél její cesty jsou legie nepřátel a desítky, ne-li stovky vedlejších aktivit, od bojových výzev v troskách osad Athia až po malé rozptýlení, kde se Frey spřátelí s kouzelnou kočkou (toto jsou moje oblíbené).

K tomu se přidala nešikovná implementace „kamarádského žertování“ s Freyovým parťákem/klenotem Cuffem. Frey, jako outsider Athie a někdo, kdo tam nechce být, je pochopitelný. Je snadné si stěžovat na některé momenty, které jsou veřejně zobrazeny, když jsou v izolaci, ale v širším kontextu hry jsou vhodné a pracují na podtržení Freyovy smělosti a neomaleného odmítání toho, co od ní Athia požaduje. Zda Mluvit byly anime série, bylo by to přímo v žánru "isekai" nebo "jiný svět" a stejně jako protagonisté mnoha takových příběhů je Frey bytostí jedinečného zastoupení v Athii. Být jediným člověkem na světě, který může se svými (a svými) problémy udělat cokoli, má své výhody a jednou z nich je schopnost jednat nad to všechno.

Problém je v tom, že Cuff se také chová přesně tak. Ačkoli nikdo kromě Freye neslyší jeho nóbl anglický přízvuk, Cuffovo sarkastické a cynické odmítání každého okamžiku zaskřípe, a to vyvolává jeho pozdější, srdečnější prosby, aby Frey využil svou moc změnit osud 'Athiah. Praktičtěji řečeno, skutečnost, že dynamika Cuffa a Freye spoléhá na stejný druh archetypu „sarkastického smolaře“, mě jako hráče cítí jako třetí kolo na rande.

Cuff a Frey se neustále střílejí ve svých žertech „Cuff chat“ v otevřeném světě, často způsobem, který neodráží aktuální stav příběhu nebo vývoj jejich postav. Díky tomu je charakterizace hlavních úkolů následně neupřímná. Frey může mít důvod se chovat tak, jak se chová, ale Cuff je prostě hulvát. A když se později objeví skutečné narativní ospravedlnění pro některé z těchto chování, způsobená škoda je o to zbytečnější. Doporučuji nastavit „Cuff Chat Frequency“ v nabídce možností na „Minimal“, čímž vynecháte vše kromě toho, co je přímo relevantní pro příběh. Nemůžete bling úplně umlčet, ale můžete ho přimět, aby promluvil, jen když na tom záleží.

Nechápejte mě špatně, toto napětí mezi vážností hrdinského pátrání a schopností zabloudit do vedlejších aktivit není pro Mluvit. Je to konflikt téměř neodmyslitelný pro herní design v otevřeném světě. Problém je v tom, že narativní konflikt je zde akutnější částečně kvůli Freyově silné charakterizaci. Kdyby byla bezcharakterní číslo a náhrada za hráče, jako je váš průměr Daleko plakat ou Grand Theft Auto avatar, bylo by o problém méně. Ale tady mít možnost hrát, aniž byste se starali o svět, cítí faux. Je to problém, protože hrát v Mluvit může to být dobrý čas.

Luminous Productions se rozhodli udělat hru o pohybu a procházení, když začali pracovat na tom, co bylo tehdy „Projekt Athia“ a uspěli Mluvit. Freyin „magický parkour“ a různá kouzla, která můžete získat, abyste dále zlepšili její mobilitu, činí létání kolem Athie snadným a vzrušujícím. Díky svobodě běžet jako vítr a nic nezastavit, jsem se cítil silnější než kterákoli z jinak úžasných bojových kouzel a užíval jsem si každou příležitost, kterou jsem dostal, abych pronásledoval několik zásobníků many. navíc roztroušených po mapě, protože jsem mohl přeskočit krajina jako nikomu nic. Boj je okázalý a překvapivě rozmanitý. Frey má několik druhů magie, mezi kterými může přepínat, s řadou kouzel pro prakticky každou situaci. A na vysokých úrovních jsou některá kouzla „Surge Magic“ naprosto úchvatná na sledování v akci. Problém je spíše s nepřítelem a designem střetnutí, protože zde není dostatek různých typů nepřátel, chování nebo bojových nastavení, aby se komplexní taktika vyplatila. Mezitím zvyšování obtížnosti má tendenci prodlužovat bitvy.

naštěstí Mluvit nerozšíří tolik jako mnoho moderních titulů s otevřeným světem. Hlavní příběh lze dokončit za méně než dvacet hodin, přičemž mezi nimi uvízlo několik vedlejších aktivit a úkolů. Hra vás také nepenalizuje za snazší cesty, takže hráči, kteří jsou unavení bojem, si mohou lehnout a odpočívat, zatímco si ve svém volném čase poskakují, hledají místa na focení nebo eliminují vedlejší aktivity. Věci jsou obzvláště rychlé na PS5, kde hra využívá rychlé úložiště SSD, což znamená, že doba načítání je jen otázkou sekund. Použití rychlého cestování k teleportování na druhou stranu Athie vám sotva vyrazí dech a přidá tolik potřebný pocit pohodlí, abyste mohli pokoušet vyčistit některý z méně atraktivního obsahu.

Alors, že Mluvit je mnohem lepší čas, než naznačují konverzace na sociálních sítích, ti, kteří se rozhodnou sledovat Freyovu cestu, pravděpodobně narazí na těžko ignorovatelné hrboly a klopýtnutí, stejně jako na nepříjemné společníky na cestách připoutané k pažím. Pro lidi, kteří se dokážou smířit s těmito nedostatky, to však bude dramatické a velmi pěkné dobrodružství jako outsidera, který volně běží cizí zemí.

Mluvit je k dispozici na PS5 a PC. Hratelná ukázka této hry jsou k dispozici v obchodě PSN a také v obchodech Steam, Epic Games a Microsoft PC.