Recenze: Foregone (Nintendo Switch) -

Foregone je základní plošinovka s bočním rolováním, která vypadá jako arkádové hry z poloviny až konce 90. let. Přehrávač a NPC jsou tvořeny malými pixely, zatímco prvky pozadí jsou o něco plynulejší. Normálně se do retro vzhledu nepouštím, pokud to není port staré hry. Ve Foregone je však pixilace dostatečně jemná, aby poskytla klasický herní pocit, aniž by působila trapně.

V této hře jste hrdina známý jako rozhodčí. V nešťastné budoucnosti je na vás, abyste zabránili Projektu Hera ve zničení všeho. Na cestě je spousta padouchů a příšer, se kterými je třeba bojovat, a také překážky, které je třeba překonat. Ale nezapomeňte, protože se jedná o klasickou plošinovku, na konci každé úrovně budou oškliví bossové, kteří přežijí.

V této hře není mnoho tutoriálů, ale vlastně je ani nepotřebuje. Ovládací prvky jsou známé a snadno se učí. První úroveň začíná pomalu, takže se můžete cítit pohodlně. Levý Joy-Con vám umožňuje pohybovat se a lézt, přičemž pohyb dolů se zdvojnásobuje jako dřep. Navíc získáte obvyklý sortiment XYBA primárních útoků (melee), sekundárních útoků (na dálku), skoků a skluzů (respektive).

Klíče ZL a ZR se používají pro speciální dovednosti, jakmile je získáte. ZR je samoléčebná funkce, která je součástí zabíjení padouchů; mějte oči na ukazateli zdraví a často používejte ZR. Zdravotní zátěž, kterou získáte, nemusí být nutně úměrná obtížnosti zabití padoucha. To může být neintuitivní, ale pomůže vám to udržet hlavu ve hře. Skluzavka je užitečná pro dvě věci: jedna je pro zabránění poškození výšky hlavy a druhá je podklouznout pod překážkami. Na některých místech se pomocí skluzavky ve správný čas můžete dostat do skryté místnosti. Ty stojí za to najít, protože často obsahují další kořist, kterou můžete použít pro vylepšení zbraní.

Když už jsme u upgradů, ve hře jsou dva typy měn: jedna vám umožňuje vylepšovat vaše vybavení (zbraně, brnění atd.) a druhá vám umožňuje vylepšovat vaše dovednosti. Existuje strom dovedností, na kterém pracujete, abyste zlepšili poškození, zdraví a kritické zásahy. To je dobrý i špatný bod pro hru. Ano, můžete zlepšit své zdraví a poškození, které můžete způsobit, ale budete muset do hry investovat spoustu času, abyste získali všechna vylepšení. To znamená broušení úrovní, abyste nasbírali dostatek mincí pro vylepšení. Ale jak se naučíte úroveň, můžete doladit své pohyby, abyste minimalizovali poškození, které utrpíte.

Naštěstí to nenudí strašně, jen se to trochu opakuje. Navíc budete chtít buffy, když se dostanete k šéfovi.

Pojďme si promluvit o vašich zbraních. Jak je uvedeno, musíte se vybavit dvěma zbraněmi. Jeden je pro boj zblízka a druhý pro útoky na dálku. Jak postupujete úrovní, padouši náhodně odhazují zbraně (stejně jako součásti, brnění, prsteny, medailony atd.), které můžete spravovat ve svém inventáři. Upgrady můžete zakoupit pouze od Outpost Arms Master. Uložte si, co najdete, protože mistr zbraní také koupí zbraně, které si nechcete ponechat. Zahrnuje všechny jemnější aspekty ekonomiky ve hře, ale neexistují žádné nákupy ve hře, které by vyžadovaly skutečné peníze (hurá!). K dispozici je sortiment čepelí, zbraní a luků, včetně sady "gunchucků". To je pravda, některé zbraně byly seříznuty a spoutány dohromady a používají se jako nunchaku s výstřelem vypáleným v místě plného natažení (podobně jako prásknutí bičem). Tato zbraň je trochu trik, ale je zábavné pobíhat a střílet padouchy se zpackaným nunchakem.

Můžete také použít falchion, krátký meč nebo pár dýk. Osobně se mi pár dýk líbil z několika důvodů. Jsou rychlé s počátečními a následnými údery a vytvářejí chladný sprejový efekt, pokud stojíte ve vodě. Mezi zbraně na dálku patří dlouhý luk (který ve hře vypadá chladněji než inventář), pistole, trhací puška a brokovnice. Upgradujte své hračky, budete je potřebovat.

Foregone poskytuje další standardní funkce, jako je nabídka po stisknutí tlačítka „. Máte přístup ke statistikám své postavy, výstroji, mapě oblasti a deníku velitele, kde můžete zůstat v kontaktu s příběhem hry. V oblasti zbraní můžete kdykoli změnit, co jste vybavili, dokonce i uprostřed boj. Tlačítko „+“ vám umožní vstoupit do hlavní nabídky a uložit nebo ukončit hru.To je jedna oblast, kde by hra mohla být předvedena o něco lépe. Použití slotů pro uložení je opuštění a spuštění konkrétního bodu uložení trochu neintuitivní a neohrabané. Vše funguje, ale mohlo by to být o něco přehlednější a plynulejší.

Další nevýhodou, kterou jsem si všiml, je, že při čtení na TV není vidět ukazatel zdraví. Může to být výstřednost mého televizoru, ale je to něco, co si zaslouží lepší testování, aby hráč nepřišel o důležité informace.

Abychom to všechno zabalili, Foregone je zábavná plošinovka se spoustou běhů, skákání, sekání a střílení. Získáte skryté oblasti, sbírat kořist, bojovat s velkými padouchy a zachránit svět. Hra je docela intuitivní (pokud mohu sledovat, kdokoli...) a není příliš složitá.

Cestou je zajímavý kus historie a krásné scenérie; některá pozadí jsou opravdu povedená. Témata možná nejsou jedinečná nebo se příliš neliší od těch mnoha jiných platforem, ale tento žánr existuje již dlouhou dobu, takže je trochu přesycený.