Recenze: Doomsday Vault (Nintendo Switch)

Pro hru odehrávající se v postapokalyptické Zemi, která již není schopna udržet život, je Doomsday Vault mírumilovná a milá hra. Hrajete za astronauta z daleké budoucnosti, který se vrací na zpustošené zbytky Země dlouho poté, co lidstvo zemřelo. Vaším úkolem je sbírat semena různých rostlin a přinášet je do svého trezoru, abyste je zachovali a oživili.

Je to fantastická premisa od začátku a je zakořeněná ve hře a provedení takovým způsobem, že vysloveně ekologické poselství vůbec nepůsobí těžkopádně nebo přehnaně. Místo toho jen cítíte radost a naplnění s každým semínkem, které najdete a dokážete vyživit. Vyvolává pocit hrdosti na péči o životní prostředí bez potřeby děsivé (pokud je to přesné) propagandy o klimatické krizi.

Hra Doomsday Vault má podobu hádanek, které musíte vyřešit, abyste se mohli pohybovat ve svém okolí. Budete muset přijít na to, jak lézt po věcech, překonávat zrádné zničené mosty, probíjet se cestou mezi kameny a používat tlačítka a páky k otevírání dveří. Měli byste si také dávat pozor na hladinu kyslíku, protože některé plošiny vás zavedou pod vodu, kde máte málo času na dýchání.

Na konec každé mise se dostanete, když vyřešíte hádanky a najdete semeno, které hledáte. Kolem každé vrstvy jsou také rozptýleny živiny, které určují, kolik plodin můžete ze semene vypěstovat, jakmile je vrátíte zpět do trezoru. Ty také určují skvělé vzory, barvy a styly, které můžete odemknout a přizpůsobit si svůj skafandr. Vyzve vás, abyste se vrátili a přehráli každou misi, abyste se ujistili, že jste prozkoumali každý možný kout.

Mise vás zavedou na dobrodružství prostřednictvím různých zábavných prostředí. Navštěvujete různá místa roztroušená po celé planetě a čerpáte inspiraci z různých typů prostředí, od zatopených měst a opuštěných vesmírných stanic až po starověké pyramidy.

Jednoduchý příběh končí, když naplníte svůj sklep obilí, ale tím hra nekončí. Doomsday Vault obsahuje výzvy, které staví na dovednostech, které jste vyvinuli v příběhovém režimu. Mají podobu ras, sbírek předmětů, výzev k přežití a bludišť. Jsou vynikající. Umožňují vám odemknout více přizpůsobitelných možností pro váš kostým a také se vracet tak často, jak chcete, abyste překonali nejen své nejvyšší skóre, ale také skóre zaznamenané ostatními hráči v online žebříčku.

Doomsday Vault má aktuálně poznámku, že před námi budou další výzvy, na které se těším, protože se této rozkošné a zdravé hry nemohu nabažit.