Recenze: A Plague Tale: Innocence - Cloudová verze (Nintendo Switch)

Po vydání v roce 2019 pro PC, PS4 a Xbox One s velkým ohlasem u kritiků je nyní na Nintendo Switch k dispozici A Plague Tale: Innocence. A Plague Tale: Innocence - Cloudová verze vypráví příběh Amicie de Rune a jejího bratra Huga při útěku před francouzskou inkvizicí, která zavraždila jejich rodiče a dopadla je. Kromě vyhýbání se vojákům si musíte dát také pozor na děsivě organizované morové krysy, které zamořují zemi.

Většinu hry hrajete za Amicii, vyzbrojenou prakem a máte za úkol starat se o svého nemocného bratříčka. Používáte ho ke střílení kamenů na předměty, jako jsou řetězy a rozbitné zámky, které můžete zlomit, abyste si vynutili cestu vpřed nebo způsobili rušivé vlivy, a také přímo útočili na vojáky. Později ve hře se naučíte některé alchymistické triky, jak vytvořit lektvary ke spouštění nebo hašení požárů, vyvolávání výbuchů nebo uspávání stráží.

V závěrečných kapitolách, jak Hugova choroba překračuje práh, získáte také moc ovládat morové krysy. Není to jen slušný obrat v jinak uvěřitelném historickém prostředí, ale také přidává něco do mechaniky, která jej odlišuje od podobných her, které neobsahují magii.

Kromě toho, že je to hra na přežití zaměřená na nenápadnost, je A Plague Tale: Innocence - Cloud Version ve skutečnosti logická hra. Musíte pochopit, jak pomocí nástrojů, které máte v dané oblasti k dispozici, proklouznout různými krysami zamořenými a zvídavými místy, aniž byste se nechali chytit nebo kousnout.

I akční sekce mají prvek řešení hádanek. I když obvykle existují jasné způsoby interakce s nepřítelem, často existuje více než jedna cesta ven, která bude mít různé výsledky; například upoutáním pozornosti ostatních vojáků nebo zástupů krys.

A Plague Tale: Innocence - Cloud Version je fantasticky postavená hra, která si naprosto zaslouží veškerou kritickou chválu. Má bohatou historii, která je temná i hrůzostrašná, ale plná naděje. Postavy jsou neuvěřitelně dobře napsané. Je snadné se s nimi spojit a starat se o jejich blaho, když se o nich dozvíte více. Jsou také realističtí v tom smyslu, že mají nedostatky, a sledujete, jak vyrůstají, učí se ze světa kolem sebe a vzájemně se spojují prostřednictvím svého sdíleného traumatického dobrodružství.

Design je nádherný. Mísí dechberoucí výhledy ze 14e století hrady s hroznými zástupy krvavých krys. Velká pozornost věnovaná detailům se přesunula do pozadí. Velikonoční vajíčka, která můžete rozházet, jsou pečlivě ukrytá a super sladká. Například Hugova vášeň pro květiny je zavedena již na začátku a vy můžete sledovat, které najdete uprostřed hrůzy.

A Plague Tale: Innocence - Cloudová cloudová verze dává smysl, protože není přímo jednoduchá hra přímo na port, ale má určité nevýhody. Ve srovnání s podobnými hrami má docela dlouhou dobu načítání. Také vás zastaví, když jste příliš dlouho „neaktivní“. Několikrát, když jsem prošel, to bylo jen kvůli dlouhé době načítání, která mi nedala nic dělat.

To může být poněkud dráždivé a zvláště pokud máte špatné připojení k síti, může to narušit tok hry. Vývojáři si však tato omezení a varování a aktualizace na první stránce, kterou vidíte, když je hra jasně vědomi načítání. Tato transparentnost umožňuje snadno odpustit občasnou pomalost poplatku, což já osobně stejně nepovažuji za prolomení obchodu.

I když tyto drobné problémy nelze vyřešit do roku 2022, i tak držím palce, aby se plánované pokračování A Plague Tale: Requiem dočkalo vydání Switch dříve než později.