Recenze Aliens: Dark Descent – ​​Game Over, člověče

Jindalos Interactive je známý pro své jedinečné přístupy k žánru real-time strategií. Poté, co jsem dříve pracoval na dvou hrách založených na Warhammer 40 000 XNUMX nastavení-Battlefleet Gothic: Armada 1 et 2— studio právě vydalo jedinečnou strategickou hru založenou na klasice Mimozemský franšíza. Aliens: Dark Descent je hra s jedinečnou směsí různých nápadů z různých žánrů, je upřímně překvapivé, jak dobře to všechno do sebe zapadá.

Hry založené na Mimozemský franšíza byla poněkud smíšená, s některými naprosto vynikajícími tituly, jako je hororová hra založená na stealth Mimozemšťan: Izolacepro Aliens: Colonial Marines– hra tak špatná, že je v tuto chvíli v podstatě mem. Aliens: Dark Descent je unikátní v tom, že místo toho, abyste se přiblížili akci v dobrodružství z pohledu první osoby, místo toho hrajete strategickou hru poprvé od Mimozemšťan vs Predátor cenné papíry.

Aliens: Dark Descent vám dá velení nad vlastními jednotkami, když budete prozkoumávat různé kolonie na planetě Lethe. To, co jej činí mezi svými současníky spíše jedinečným, je skutečnost, že místo toho, abyste měli kontrolu nad jednotlivými jednotkami, místo toho ovládáte celý tým jako jednu jednotku. To znamená, že spolu chodí a běhají, a dokonce spolu útočí na nepřátele, a kromě používání speciálních schopností nemáte moc přímou kontrolu nad svými mariňáky.

“Je opravdu překvapivé, jak dobře to všechno jde dohromady”

Smyčka hry Aliens: Dark Descent je docela zajímavé. Místo toho, aby vás házel na misi po misi, místo toho vám nabízí naprosto masivní mapy, jejichž prozkoumání může trvat hodiny. Každá úroveň má řadu cílů, které lze splnit v libovolném pořadí, v jakém je obvykle chcete řešit, a pokud začnete být příliš ohromeni, můžete úroveň opustit a vrátit se zpět na základnu. Jakékoli změny, které provedete na úrovni, jako je svařování zavřených dveří nebo odstraňování blokád výbušninami, přetrvávají i mezi nasazeními. Vzhledem k tomu, že se z mise můžete dostat, kdykoli chcete, znamená to, že hra obecně vybízí k tomu, abyste každou úroveň zvládli svým vlastním tempem, spíše než skákat do mise, která by mohla trvat hodiny.

Hra vybízí hráče, aby se naučili její skvělé mapy, protože vědět, kde je váš tým ve vztahu k různým strukturám kolem vás, může často znamenat život nebo smrt. Pokud vás například pronásledují Xenomorfové a potřebujete pár vteřin na to, abyste popadli dech, oceníte, když si vzpomenete na dobré místo, kde se schovat.

Když už jsme u toho, boj není něco, co uvidíte Aliens: Dark Descent velmi často, ale když se to stane, je to často brutální a pravděpodobně zanechá více než pár členů vašeho týmu fyzicky a psychicky traumatizovaných. Zatímco většinu času ve hře strávíte prozkoumáváním labyrintových chodeb osad Lethe, kolem číhají xenomorfové a také hnízda. Být spatřen nejenže znamená, že budete pravděpodobně muset bojovat, ale také budete muset rychle najít únikovou cestu a místo, kam se schovat, protože to ve hře nespustí situaci zvanou „lov“. .

"Většinu času ve hře strávíte prozkoumáváním labyrintových chodeb osad Lethe."

Lov je ve hře zajímavý koncept, protože přidává pomalý časovač, který vaši aktuální situaci eskaluje do něčeho mnohem horšího, než na co jste pravděpodobně připraveni. Během lovu indikátor intenzity v pravé horní části obrazovky neustále stoupá. I když je hon relativně chladný, když je lov stále v režimu snadného, ​​brzy zjistíte, že budete muset odrazit vlny Xenomorphů, jakmile se dostanete do obtížnějších fází lovu. To, co dělá lovy obzvláště nebezpečnými, je úroveň stresu, kterou kladou na váš tým, což by mohlo potenciálně způsobit, že si vaši mariňáci osvojí negativní vlastnosti, které by mohly ovlivnit jejich výkon v budoucích misích. Jediný skutečný způsob, jak se vypořádat s hony, je najít místo, kde se schovat a schovat se.

Návrat z mise, i když je často skvělý pro morálku a fyzické zdraví vašich mariňáků, bude také vyžadovat, abyste spravovali svou domovskou základnu. Nestrávíte zde však příliš mnoho času, protože logistika je docela jednoduchá na péči a pravděpodobně nejsložitější věcí, kterou uděláte, je upgradovat své mariňáky mezi misemi tím, že je vybavíte novými výhodami a možná i novými kousky. vybavení.

Kromě toho hratelnost Aliens: Dark Descent, ačkoli je to taktická strategická hra, je spíše jako survival horor. Jistě, máte zbraně a různé nástroje, ale pokusíte se pokrýt co největší část místnosti, ve které se nacházíte, světlem, abyste se ujistili, že se za stolem neschovává Facehugger. Získáte dokonce vyhrazenou svítilnu, kterou můžete neustále používat. Přidejte k tomu omezenou munici a psychický stres, který vaši mariňáci nevyhnutelně zažijí, a máte dokonalý recept na jeden z nejzajímavějších záběrů žánru survival hororu.

Statistiky k Aliens Dark Descent

"Aliens: Dark Descentačkoli je to taktická strategická hra, spíše hororová hra o přežití.“

Jediné skutečné místo Aliens: Dark Descent Zdá se, že jeho příběh je trochu zklamáním. Zatímco hra začíná dobře a během prvních dvou minut pomalu narůstá napětí, jste rychle vrženi do výukové mise, která by hře mohla udělat trochu medvědí službu. Výukový program je pomalý, má špatné tempo a trvá příliš dlouho na to, abyste mohli dělat něco zajímavého. I první vystřelení ze zbraně je hořkosladké, protože vám je okamžitě odebrána kontrola ve prospěch ukázky cutscény. Jakmile projdete tutoriálem, hra se opravdu otevře docela pěkně. Bohužel však velká část děje působí jako promarněný potenciál a ústřední myšlenka hry, že lidé žijí v míru po boku Xenomorphů, není ve skutečnosti žádným smysluplným způsobem dodržována.

Příběh zůstává víceméně v pozadí a kromě pár misí, kde se vypořádáte přímo s nepřítelem, prostě není myšlenka prozkoumána tak důkladně, jak by mohla být. Nakonec děj Aliens: Dark Descent nakonec se cítí jako další opakování příběhů, které jsme navždy viděli z filmové franšízy.

naštěstí Aliens: Dark Descent je krásná hra, a i když je příběh sám o sobě nejlepší, cutscény a hratelnost vypadají hvězdně. Způsob, jakým se hra dokáže zaměřit na definující „vzhled“ hry Mimozemský Ta přímočarost je ohromující, zvláště když si přiblížíte svůj oddíl vojáků například zavřením dveří. Jeho prostředí jsou úžasně detailní a osvětlení hraje velkou roli v tom, že je to tak zábavné, jak to je. Dokonce i detaily, které by jinak byly u jiných strategických titulů druhořadé, jako jsou efekty počasí, jsou fantastické.

Statistiky k Aliens Dark Descent

"Aliens: Dark Descent je skvělá hra“

Když se vezme jako kompletní sada, Aliens: Dark Descent nakonec je to velmi dobrá hra, která je zklamaná svým příběhem. Jeho základní hratelnost je fantastická kombinace stealth, strategie a survival hororu a má všechny fanservice, které jako fanoušek očekáváte. Mimozemský franšíza. Pokud jde o příběh, děj postrádá jakoukoli odměnu za nejzajímavější nápady hry, místo toho se vrací ke klasice Mimozemský tropy Weyland-Yutani jsou špatné a Xenomorfové jsou hrozní.

Když to začne, nic takového neexistuje Mimozemšťané: temní Sestup na trh. Jeho jedinečný přístup k žánru by měl stačit k tomu, aby fanoušky strategických her dostal za dveře. Pokud na druhou stranu chcete objevovat svět Mimozemský franšízu s chytrým novým příběhem, raději se poohlédněte jinde.

Tato hra byla recenzována na PC.