Recenze: Atelier Ryza 2 ukazuje další růst

Ryza je zpět a skvělé zprávy! Pokud se vám líbilo jeho první dobrodružství, pak se vám také bude líbit Atelier Ryza 2: Lost Legends & the Secret Fairy. To je hodně z toho, proč byla původní hra skvělá. Máme postavy, které se snadno líbí a čelí realistickým problémům. Máme spoustu materiálů ke sbírání a věcí k řemeslu. Existuje také více intrik, protože je třeba prozkoumat několik ruin. Je také mnohem aktivnější než dříve, s novým progresivním systémem receptů, které nemusí být přesně to, co hledáte.

Ryza je v krizi. Po událostech z původní hry se všichni jeho přátelé a spojenci přesunuli dál. Jako jediná zbyla na ostrově Kurken a vlastně neví, co dál. Tehdy Moritz Brunnen svěří Ryze Rainbow Jewel, podivný rodinný poklad, který začíná zářit. Cestuje do Ashra-am Baird, hlavního města, aby se sešla se starými přáteli Tao a Bos, aby zjistila, co se děje. Štěstí pro ni bylo, že rané expedice ji viděly najít artefakt, setkat se s Fi a připojit se k novým i starým přátelům, kteří jí mohou pomoci na její cestě.

atelier ryza 2 recenze b

Ryzův pokračující příběh spočívá v tom, že zůstává relační. V původní verzi Atelier Ryza„Měli jsme skupinu dětí, která zjišťovala, kdo jsou a co chtějí. (I když, víte, vypořádat se s nebezpečnými, život měnícími odhaleními.) O tři roky později narazila do zátarasu. Kdo nemá? Víš, co chceš. Ještě nevíte, jak se tam dostat. Není to úplně tak, jako by existovala škola alchymie.

V této „další“ fázi není jen Ryza. Všichni jeho přátelé také. Mluví k nim svým vlastním způsobem. U některých, jako Bos a Tao, jde všechno dobře. Ostatní, jako postní doba, čelí svým vlastním bojům. Díky tomu je celkový příběh poutavější. Protože ano, je skvělé zjistit, že existuje více ruin a více záhad. Zvláště proto, že je tu jedna maskotová postava, která je opravdu roztomilá, Fi. Ale skutečnost, že hra to kombinuje s identifikovatelnými prvky, usnadňuje investování. Protože však neexistuje žádný časový limit, můžete vždy prozkoumat vše svým vlastním tempem.

prasklá hra

Při zkoumání ruin a odhalování záhad pomocí kompasu ke skládání legend se zdá, že se Ryza pohybuje kupředu. Ale také aktivnější povaha Workshop Ryza 2 s tím hodně pomáhá. Mnoho z těchto nových prvků bylo zmíněno před uvedením na trh. Ryza může lézt, plazit se, potápět se, skákat, plavat, houpat se a dokonce povolávat stvoření k cestování po celém světě. Shromažďuje materiály tak, že se k nim přiblíží, rozhoupá hůl nebo použije nástroje. Ale máme také dojem, že obecně dělá víc než dříve.

Například máte pocit, že získání znalostí je něco, co můžete lépe sledovat Workshop Ryza 2. Nové recepty například vyděláváte vyděláváním SP při průzkumu ruin nebo při provádění alchymie. Při provádění alchymie mohou materiální volby, infuze určitých esencí ke zvýšení efektů a úrovní a párování položek pro kombinace evolučních odkazů změnit to, co máte. Je to jako sledovat někoho, kdo má trochu více zkušeností, učit se prostřednictvím průzkumu a výzkumu.

alchymie z

K dispozici je také nejzjevnější a nejaktivnější prvek. Ryza Workshop 2 'Sériový bojový systém přináší akční RPG blíž než kdy dříve. Vždy je to tahové, takže nepanikařte. Hráči ale ovládají vždy jednoho člena strany. Může se stát, že stisknete tlačítko, abyste se ubránili, další rychle použijete vybavenou položku, nebo nakonec kombinace normálních a speciálních útoků k rozpoutání útoků na nepřátele. Je to rychlé, může to být zničující a odměňuje to lidi za pozornost. Mohlo by to znamenat vidět, co od vás spojenci požadují, pokusit se omráčit nepřítele nebo zjistit, jak zvýšit taktiku, abyste zvýšili své možnosti.

A to vše jen poškrábe povrch. Je toho hodně co dělat Workshop Ryza 2! Můžete chovat Puni, všudypřítomné slizy v sérii, abyste získali předměty, aniž byste je sami hledali. Můžete si vyzdobit svou dílnu, která ovlivní svět kolem Ryzy. Máte možnost vidět, čím si ostatní postavy procházejí. Můžete dokonce použít režim fotografie k nastavení fotografií s vašimi oblíbenými postavami.

bitva

Workshop Ryza 2 je hra „co potom“ v každém smyslu slova. Z originálu to vypadalo, že Gust obecně udělal se sérií skok a pohrával si s tím, co by to mohlo udělat a jak by mohla hrát budoucí vyprávění. Workshop Ryza 2 na tom staví. Skoro to vypadá, jako by Gustovi lidé říkali: „Co můžeme udělat, aby to vypadalo, že je vždy co dělat?“ To znamená, že se cítí o něco aktivnější než předchozí hry. A syntéza i bojové systémy vypadají jinak, pokud lidé dávají přednost tomu, co bylo dříve. Ale obecně je to stále osvěžující.

Atelier Ryza 2: Ztracené legendy a tajná víla dorazí na Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5 a PC 26. ledna 2021.